Auteur Topic: Wie is de de Mier?  (gelezen 28052 keer)

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #45 Gepost op: do, 22 feb 2018, 00:26:09 »
uiteraard

een simpele 68 poellie op de lader levert al flink meer plezier in het wagentje, lijkt mij een makkelijkere weg

Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb momenteel 68mm poelie 5pk riem, nokkenas, chip, spruitstuk-lege kat-rechte pijp-powersprint, gt inlaat. Zit momenteel rond de 150pk 192nm en wil er graag nog ietjes meer uit halen als dat mogelijk is. Had in het begin wel last van slippende riem maar nadat Ruud die even goed had aangespannen heb ik er geen last meer van. moet wel zeggen zij gaat als een trein nu maar wil alsnog die paar pktjes meer nu ik toch bezig ben.

Maakt het wat uit als mijn krukas en dynamo poelie van alu zijn en glader van ijzer? bvd
« Laatst bewerkt op: vr, 23 feb 2018, 04:42:49 door g40airlines »

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #46 Gepost op: do, 22 feb 2018, 21:04:13 »
hoeveel druk draai je?

150 pk is al leuk zat in een polo, maar vermogen went snel, merk dat zelfs met mijn 190 pk polotje,blijft leuk maar het went.
ik ben totaal geen fan van een kleinere poellie dan 68, simpelweg dat het nog sneller slijt en dat de kans aanzienlijk vergroot word dat er iets kapot gaat


mijn ervaring met alu poellies is dat ze best flink slijten..
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #47 Gepost op: vr, 23 feb 2018, 03:14:07 »
hoeveel druk draai je?

150 pk is al leuk zat in een polo, maar vermogen went snel, merk dat zelfs met mijn 190 pk polotje,blijft leuk maar het went.
ik ben totaal geen fan van een kleinere poellie dan 68, simpelweg dat het nog sneller slijt en dat de kans aanzienlijk vergroot word dat er iets kapot gaat


mijn ervaring met alu poellies is dat ze best flink slijten..

iets boven de 0.5bar

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #48 Gepost op: vr, 23 feb 2018, 06:34:46 »
Dan is je meter kapot of je lader aan revisie toe. Met een 68'er poeillie zou je normaal met een frisse lader toch wel een 0,8/0,9 moeten aantikken.

Je zou nog kunnen denken aan flowen van de lader en bv een bewerkte gasklep. En mits je beide wil doen zou je ook nog kunnen denken aan bv g60 injectoren icm cylinderkopbewerking en een chip op maat.

Ligt aan je budget allemaal maar dan haal je er zeker een 20 a 30 pk extra uit.
Alles is mogelijk maar zolang je met een g40 lader blijft rijden is 170/180pk zo een beetje echt het maximale wat eruit te halen valt.
Zou je nog meer willen moet je al denken naar turbo ombouw, g60 ombouw of bv meer cylinderinhoud.
Wederom alles is mogelijk maar ligt uiteraard aan je budget.

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #49 Gepost op: ma, 26 feb 2018, 04:20:30 »
Hoi Hanf,

Dat kan kloppen want mijn lader is aan revisie toe en gaat binnenkort richting Arno en dan laat ik hem waarschijnlijk ook flowen.
Er moet momenteel nog het een en ander gebeuren om haar weer presentabel te maken maar zodra dat gebeurt is verwacht ik dat zij met haar nieuwe uitlaat en lege kat wel de 150pk moet halen (zat laats op de 142pk met een uitlaat die bijna helemaal dicht gelast was en een losse spruitstuk). Daar bovenop
nog eens een verse lader, kijken wat die dan gaat doen en wat er over blijft van mijn budget.

 En mits je beide wil doen zou je ook nog kunnen denken aan bv g60 injectoren icm cylinderkopbewerking. Daar zou ik mij nog in moeten verdiepen voordat ik daar over mee kan praten, maar daar heb ik zeer veel interesse in.
Turbo ombouw, g60 enof meer cc daar wil ik niet aan beginnen.Ik ben mij ervan bewust dat de grens zo rond de 170pk ligt,als ik dat kan aantikken is mijn doelstelling bereikt
« Laatst bewerkt op: ma, 26 feb 2018, 04:23:52 door g40airlines »

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #50 Gepost op: ma, 26 feb 2018, 09:33:07 »
Kijk die testbank uitdraai,  en de correctie daarvan,minder correctie dus hoger getal,zal er vanavond dieper op in gaan,
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #51 Gepost op: di, 27 feb 2018, 16:35:13 »
Meneer van de testbank gaf aan dat dat niet goed zat, dat de co verhouding niet klopte

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #52 Gepost op: di, 27 feb 2018, 20:09:14 »
Dat komt vermoedelijk door de "digilag" als je volgas stampt dat die nog f 5 tellen stoich blijft lopen, en daarna de map pas pakt.

Maar over die correctie, ik had een afgetrapte standaard g40 en daar ging ook een correctie van 0.985 overheen en die had "125 pk, wat niet klopt. Std is 113 pk namelijk
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #53 Gepost op: vr, 02 mrt 2018, 21:34:56 »
ahhhh ok DIN is een correctie. weer wat geleerd vandaag Thanks you

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #54 Gepost op: ma, 23 apr 2018, 21:29:45 »
schroefset en andere schmidtjes 7J & 8J

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #55 Gepost op: wo, 25 apr 2018, 02:33:09 »
Dat komt vermoedelijk door de "digilag" als je volgas stampt dat die nog f 5 tellen stoich blijft lopen, en daarna de map pas pakt.

Maar over die correctie, ik had een afgetrapte standaard g40 en daar ging ook een correctie van 0.985 overheen en die had "125 pk, wat niet klopt. Std is 113 pk namelijk

Dus in andere woorden van de 140pk klopt geen bal van? Hoe moet ik dat zien dan? ik hoe kan ik werkelijk zien waar ik nu ben dan met mijn auto qua pk's?

DIN  Correction of the measured power and Torque in the norm with atmospheric pressure of 1013mbar and 20°Celsius

EWG  Correction of the measured power and torque in the norm with an atmospheric pressure of 1013 mbar but at 25° Celsius

Bedankt


Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #56 Gepost op: za, 28 apr 2018, 21:20:16 »
din 1.000 is een onaangepaste correctie, die dus correct is in 99% van de omstandigheden van de run.

het antwoord geef je zelf al eigenlijk.

bij 20 graden en 1013 mbar aan druk, hoeft er geen correctie toe te worden gepast

bij jou had je 1011 mbar aan druk, en 14 graden, in zo'n geval moet de correctie omhoog gaan met 0.002 of 0.003.

bij jou is de correctie omlaag gegaan,naar 0.993 wat 1.003 had moeten zijn

gevolg is dat de vermogensbank een hoger vermogenspiek aangeeft dan dat het daadwerkelijk is

ik zou het veilig zetten op 135 pk,aan de hand van de correcties.
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #57 Gepost op: zo, 29 apr 2018, 21:48:58 »
Nu begin ik hem te snappen, nu is alleen de vraag waarom hij de correctie omlaag heeft aangepast ipv omhoog. Ik weet iig waar ik op moet letten bij mijn volgende run.

Bedankt voor je tijd en uitleg! Stel het zeer op prijs!

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #58 Gepost op: zo, 29 apr 2018, 22:07:43 »
Update:

- Spruitstuk zit weer netjes vast met lege kat, rechte pijp en powersprint demper
- lader weg gebracht naar Arno, bij de dichting is de wand licht ingelopen. Functioneert nog naar behoren maar niet meer 100%, is welliswaar geflowed. Vandaar 0.55bar met andere nokkenas, gaat alsnog als een trein dus ben benieuwd wat die gaat doen met de nieuwe lader.
  Nieuwe lader word geflowed door Arno, oude Lader is te koop voor leuk prijsje. poelie blijft gewoon op 68mm
- K&N luchtfilter eruit GEDONDERD en een papieren MAN filter erin. Filter mag weg voor een zachtprijsje, is 6 maanden oud (1500km)
- nieuwe schroefset ta technixs zit er onder
- Schmidt TH-Line 14''  7j Yokohama A 539 185/50/14 nieuw en 7.5j 195/45/14 Dunlop SP gebruikt 6mm

Er zijn sommige dingen zoals de Gredyy intercooler die ik even laat zitten voor t winter want t duurt mij allemaal te lang en wil graag zosnel mogelijk weer rijden, voor dat die de spuitcabine in gaat komt er nog een nieuwe achterbumper op, originele motorkapscharnieren, rechter voorscherm en nieuwe brandstoftank.

Volgende wat op het wenslijst staat is een chip op maat

HOUDOE
« Laatst bewerkt op: ma, 30 apr 2018, 14:53:44 door g40airlines »

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: Wie is de de Mier?
« Reactie #59 Gepost op: do, 26 jul 2018, 05:09:05 »
Nieuwe Lader opgehaald bij Arno en gemonteerd. Netjes 1000km ingereden en loopt net geen 0.55 bar (oude liep 0.55bar), terwijl ik 0.7 0.8 bar had moeten hebben als ik het juist heb. auto staat nu bij de spuiter en zodra die klaar is oude lader erop en kijken wat die doet. reeds met arno gesproken en gaan verder kijken zodra auto klaar is en maatje (die mij helpt) terug is.

Volgende staat in de planning:
wat laswerk bij rechter dorpel
Achterspatborden zien te regelen
spuitcabine
nieuwe zwarte hemeltje
intercooler
nieuwe carterpan
bak lekt heel lichtjes -boehoe- ( tijdelijk dicht purren want heb geen zin en geld om een ander bak te kopen of loshalen ne helemaal schoon maken om te laten lassen)
short shifter kit maxrpm