Auteur Topic: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km  (gelezen 3097 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #15 Gepost op: zo, 10 sep 2017, 18:50:56 »
(sorry - dubbelpost)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.188
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #16 Gepost op: zo, 10 sep 2017, 19:00:16 »
Probleem met de Hall-gever is dat-ie vaak niet in n keer overlijdt, maar al haperend aan zijn eind komt. Maakt de diagnose ook lastig.
Het kn natuurlijk ook brandstofpomp(relais) zijn. Theoretisch kan het ook nog het contacttblokje zijn...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.188
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #17 Gepost op: zo, 10 sep 2017, 19:01:20 »
Lekker begin trouwens van je nieuwe topic... -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #18 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 05:13:36 »
Lekker begin trouwens van je nieuwe topic... -nana-

Dan hebben we dat maar vast gehad  :)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #19 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 05:19:53 »
Probleem met de Hall-gever is dat-ie vaak niet in n keer overlijdt, maar al haperend aan zijn eind komt. Maakt de diagnose ook lastig.

Kan dat ook verklaren dat motor bij rijden met lage toerental (<2800) normaal reed,
vervolgens bij hogere toerental (gas intrappen -> 3500/4000) er even mee ophoudt,
en na 10 minuten rust toch wel weer wil aanslaan?

Het kn natuurlijk ook brandstofpomp(relais) zijn. Theoretisch kan het ook nog het contacttblokje zijn...

Dacht opeens nog: defecte klopsensor, die 'per ongeluk en foutief' ingrijpt in Digifant?
Of MAP-sensor die raar doet zodra er overdruk in inlaatspruitstuk komt?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.188
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #20 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 10:59:11 »
Tja, da's het nadeel van die sensoren: ze kunnen kapot gaan en foutieve waarden doorgeven.
De Hall-sensor kan indd die verschijnselen geven, maar is volgens mij toerental-onafhankelijk: had ook bij stationair kunnen uitvallen en het 10 minuten later weer doen. Heb wel het idee dat dat probleem sneller optreedt bij hogere temperaturen, als-ie sowieso al twijfelt over z'n toekomst...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #21 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 21:37:41 »
hallgever is meestal gewoon poef dood, zelden meegemaakt dat het stottert, maar buiten dat,
het klinkt me meer als een bobine die het langzaam opgeeft, die te warm word en kapt die er mee, heb dat hier al eens gehad (intern sluiting) rest van je symtpomen komen hiermee overeen  -klus-

klopsensor die foutief ingrijpt is een flinke haper, geen uitvallen of stotteren, hij grijpt dan echt in(fuelcut)
bij een gare mapsensor gaat hij raar lopen en vooral raar stationair lopen
« Laatst bewerkt op: ma, 11 sep 2017, 21:40:52 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 190pk

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #22 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 21:40:01 »
Garageman was nog niet aan vervanging toegekomen - veuls te druk met andere auto's  -klus-

Liet me eind van de middag zo'n ontstekingshuis met hallgever zien en legde uit hoe zo'n ding werkt (geeft a.h.v. toerental elektrische impulsen die ervoor zorgen dat de bougies op juiste moment vonkt). Als oudere hallgevers warm worden dan kunnen ze te vroeg, te laat, te zwak of geheel geen impuls geven. Digifant 'denkt' dan dat motor stil staat en sluit brandstoftoevoer af. Als na een minuut of tien de boel weer wat is afgekoeld loopt de motor in eerste instantie weer normaal. Aldus meen ik begrepen te hebben.
« Laatst bewerkt op: ma, 11 sep 2017, 21:44:49 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #23 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 21:41:03 »
hallgever is meestal gewoon poef dood, zelden meegemaakt dat het stottert, maar buiten dat,
het klinkt me meer als een bobine die het langzaam opgeeft, die te warm word en kapt die er mee, heb dat hier al eens gehad (intern sluiting) rest van je symtpomen komen hiermee overeen  -klus-

De bobine is door de WW vervangen door een nieuwe!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #24 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 21:43:49 »
Morgen gaat Garageman het complete ontstekingshuis (heet dat zo, die ronde bruine kap waar de bougiekabels op zitten en waar o.a. de halvegare inzit?) van de G40 van mijn overbuurman op mijn motor zetten om te zien of het probleem dan verholpen is.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #25 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 21:45:35 »
ah , dan sluit dat het iig uit

ik heb een keer met een kapotte hallgever gestaan, kwam net aan bij een benzinepomp aan en net voor die stond viel die uit, dat werd lopen..
de andere keer ging de triggerwheel als een hakmolen door de draadjes heen.. -gert-

verder is een hallgever idd warmte gevoelig maar of dat ook de timing laat verschuiven,, dat de puls zwakker word weet ik maar verschuiven, anyhow als het de hallgever is laat hem niet klakkeloos vervangen door een ander exemplaar. (geen van aav oid) , ander triggerwheel, dan zou ik een nieuw "binnenwerkje" er in laten zetten, goedkoper dan een nieuwe hallgever  -sturen-
Heng!
Polo 2 turbo a 190pk

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.682
  • Geslacht: Man
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #26 Gepost op: ma, 11 sep 2017, 21:54:24 »
Helaas al meerdere malen een falende hallsensor meegemaakt: vanaf een misslagje naar stotter-de-stotter t/m afslaan,
kwartiertje wachten, weer aanslaan en thuis geraakt.
Enerzijds heb je liever dat ie patsboem kapot is, want dat is de storing goed te vinden,
anderzijds heb ik die keren de wegenwacht niet nodig gehad. Thuis ontsteking wisselen, discolamp erbij om af te stellen en weer door -klus-
VW Polo Type 86 & 86c | Polow is een oplichter: koop niks van hem

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #27 Gepost op: wo, 13 sep 2017, 12:28:57 »
Nieuwe ontsteking Bosch 0 986 237 668 ligt klaar.

Offline ksaandor

  • L86C-0237
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
  • Xander Haighton
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #28 Gepost op: do, 21 sep 2017, 11:16:27 »
Mooi werk!, hallgevers zijn ook los te vervangen vanuit kosten oogpunt. Heb ooit gedacht dat die van mij Corrado was overleden, nieuwe onsteking was ik toen 450 ex voor kwijt en de losse hallgever via een ander adresje 50 euro.
         

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.620
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #29 Gepost op: do, 21 sep 2017, 21:28:24 »
Alleen Hallgever vervangen heb ik ook overwogen, maar zowel WW als Garageman hadden twijfels over de staat van de verdelerkap. Daarom gekozen voor alles nieuw. Voor 119 euro + 20 minuten werkplaatstarief.