Auteur Topic: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km  (gelezen 9527 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.325
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #165 Gepost op: do, 07 nov 2019, 08:11:18 »
Achterbanden hebben nog meer dan 6 mm profiel.
Daarom neem ik de 175/60 R13, want dan hoef ik alleen de voorbanden te laten vervangen.

Slim. Bij winterbanden trouwens wel realiseren dat het voordeel tov zomerbanden onder de 4mm profiel echt wel weg is, maar dat zul je zelf vast wel weten...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.759
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #166 Gepost op: vr, 08 nov 2019, 21:06:47 »
Ja, dat had ik ook al bedacht.

Volgens ANWB is minimum in D en B 1,6mm maar 4mm of meer wordt aangeraden.
In A is minimaal 4mm verplicht. Voor L, F en I is het deels een klein beetje anders, maar het komt erop neer dat je in het winterseizoen feitelijk wel verplicht bent winterbanden met goed profiel onder je auto te hebben.

Vaak hebben de winterbanden een lagere snelheidsindex dan de zomerbanden. In mijn geval zomer H (max 210 km/u) en winter = T (max 190 km/u ).

Wat ik nog niet wist: in meeste van hierboven genoemde landen moet je in zo'n geval op het dashboard, binnen het blikveld van de bestuurder, een sticker aanbrengen met daarop de (lagere) maximum snelheid.

WAAR kan je zo'n sticker kopen (ntje, niet een pak van 100 stuks)?

"Als het goed is krijg je die (desgevraagd) bij je winterbanden meegeleverd".

Of je print of tekent zlf zo'n afbeelding :)


« Laatst bewerkt op: za, 09 nov 2019, 10:45:13 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.759
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #167 Gepost op: do, 14 nov 2019, 10:11:41 »
Eerder al benoemd, maar nog niet opgelost:
1. Bediening van buitenspiegels van binnen uit gaat erg stroef. (...)
2. De 2-weg speakers vr in het dashboard klinken (...) blikkerig (...)

Daarbij nog drie andere aandachtspunten:

3. Garageman had 'm eerst volgens de originele VAG specificaties afgesteld, maar dan liep de motor - in zijn woorden - als een natte krant. Vervolgens op gevoel en gehoor afgesteld. Rijdt op zich wel goed, maar loopt beetje hoog stationair, want anders slaat ie nu en dan zomaar af. Oorzaak en remedie weet ik (nog) niet  -dunno-

4. Auto is uitgelijnd. Rijdt in eerste instantie netjes rechtuit. Echter, na wat normaal genomen bochten trekt ie licht naar links. Als ik dan het stuur een korte harde ruk naar rechts geef, dan rijdt ie weer keurig rechtuit. Na volgende bochten is het weer mis, weer een korte ruk en het is weer goed  -gert-
Heb klacht gemeld bij het uitlijnbedrijf. Hun reactie: "Dat heb je nu eenmaal met dit type stuurhuizen".  -wtf-

5. Bij stevig optrekken resoneert de uitlaat tegen de onderste veerpootbrug. Ik meen me te herinneren dat iemand hier (Sjon?) zo'n zelfde type veerpootbrug heeft aangepast: ter plaatse van de uitlaat een stukje (10 cm?) van de buis er tussenuit gezaagd en in plaats daarvan een zeg maar komvormig stuk metaal er tussen gelast. 

Zoiets    U

Tips en suggesties bij deze vijf punten zijn van harte welkom.
« Laatst bewerkt op: do, 14 nov 2019, 10:13:30 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.759
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #168 Gepost op: do, 14 nov 2019, 12:49:03 »
(...)
4. Auto is uitgelijnd. Rijdt in eerste instantie netjes rechtuit. Echter, na wat normaal genomen bochten trekt ie licht naar links. Als ik dan het stuur een korte harde ruk naar rechts geef, dan rijdt ie weer keurig rechtuit. Na volgende bochten is het weer mis, weer een korte ruk en het is weer goed  -gert-
Heb klacht gemeld bij het uitlijnbedrijf. Hun reactie: "Dat heb je nu eenmaal met dit type stuurhuizen".  -wtf-

Gegevens uit het uitlijnrapport:

N afstellen nog steeds net buiten specificaties:
sporing LinksVoor:          007' [spec. -005' +005']
totale sporing Voor:        011' [spec. -010' +010']
wielvlucht RechtsAchter:   -144' [spec. -140  -120']
totale sporing Achter:      031' [spec.  010   030']


Alle andere waarden liggen binnen specificatiebereik (overige sporingswaarden, wielvlucht, askanteling, K.P.I., rijhoek).

Goed om te lezen:
VW Service Training Zelfstudieprogramma 448: Uitlijnen - Basiskennis
« Laatst bewerkt op: do, 14 nov 2019, 12:51:03 door KoenG40 »

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 434
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #169 Gepost op: vr, 15 nov 2019, 22:45:17 »


3. Garageman had 'm eerst volgens de originele VAG specificaties afgesteld, maar dan liep de motor - in zijn woorden - als een natte krant. Vervolgens op gevoel en gehoor afgesteld. Rijdt op zich wel goed, maar loopt beetje hoog stationair, want anders slaat ie nu en dan zomaar af. Oorzaak en remedie weet ik (nog) niet  -dunno-

4. Auto is uitgelijnd. Rijdt in eerste instantie netjes rechtuit. Echter, na wat normaal genomen bochten trekt ie licht naar links. Als ik dan het stuur een korte harde ruk naar rechts geef, dan rijdt ie weer keurig rechtuit. Na volgende bochten is het weer mis, weer een korte ruk en het is weer goed  -gert-
Heb klacht gemeld bij het uitlijnbedrijf. Hun reactie: "Dat heb je nu eenmaal met dit type stuurhuizen".  -wtf-






3, welke fabriekswaarden?


4 , heb je wellemsblokken? zonee, wat ik heb gemerkt is dat de stabi schuift in de rubbers, en soms blijft "hangen" en niet terug schuift naar middenstand, immers schuift de stabi ook in de rubbers heen en weer want zo'n slimme ophanging is t nou ook niet...,, oplossing : stabi invetten , OF kunstof blokken/wellems als zijnde niet per ce caster corrigerend
Heng!
Polo 2 turbo a 190pk

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 399
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #170 Gepost op: Vandaag om 11:16:24 »
Je hebt van die vervangende rubbers van ik meen powerflex, die zijn ook iets harder. (geen ervaring mee)

Bij een niet verlaagde wagen zou ik niet snel Wellems monteren, maar misschien is het wel een idee om inderdaad zelf blokjes te frezen in de 'originele rubber' maat. Die Wellemsblokken stellen namelijk ook niets voor om te maken als je ook maar een beetje weet hoe een freesbank werkt. Dus zeg maar; Wellems in originele maat.
Heb hier nog van die originele rubbers liggen meen ik met beugels, heb een werkplaats ter beschikking momenteel. Als je interesse hebt kan ik dat ook wel voor je maken voor een symbolisch bedrag.
Ervaar een spatader, rij G-lader.