Auteur Topic: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km  (gelezen 14143 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #150 Gepost op: vr, 13 sep 2019, 21:00:40 »
Toch houden diverse oudjes stug vol. Zo zag ik vandaag de 2009 [OG-90-TR] bj. 2001. Nieuwe poten, snelle laadklep, werkende camera achter, APK tot 17-08-2020: prima oplegger!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #151 Gepost op: di, 17 sep 2019, 18:05:34 »

(...) Her en der moeten bedrading en massapunten gerepareerd  / schoongemaakt.Voorts bleek de bobine overleden (groen corrosie) en het relais van de brandstofpomp is defect en moet worden vervangen. (...)

Motorkabelboom had slechte plekken en aansluitingen. Is gerepareerd.

Achter dashboard wirwar van allerhande bedrading, die deels niet of slecht is aangesloten/verbonden, onder andere van oude startonderbreker, Genesis audio en metertjes in middenconsole. Is nagelopen en de nodige verbindingen zijn goed gemaakt en blank liggende delen ge´soleerd.

Nieuw brandstofpomp-relais en nieuwr bobine gemonteerd.

Een ander relais (contact-relais dat ondermeer de eindtrap van de bobine bedient) is in slechte staat. Daar moet een nieuwe voor komen.

Motor slaat nu wel aan, maar loopt koud heel slecht. Mogelijke oorzaken die hij nu eerst gaat onderzoeken: juiste werking en afstelling CO-potentiometer en werking van de extra-luchtschuif.

VRAAG: wie heeft een goede werkend relais nr. 321 919 505A voor mij te koop?
« Laatst bewerkt op: di, 17 sep 2019, 18:08:08 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #152 Gepost op: di, 17 sep 2019, 18:33:56 »
Motorkabelboom had slechte plekken en aansluitingen. Is gerepareerd.

Achter dashboard wirwar van allerhande bedrading, die deels niet of slecht is aangesloten/verbonden, onder andere van oude startonderbreker, Genesis audio en metertjes in middenconsole. Is nagelopen en de nodige verbindingen zijn goed gemaakt en blank liggende delen ge´soleerd.

Nieuw brandstofpomp-relais en nieuwr bobine gemonteerd.

Een ander relais (contact-relais) is in slechte staat. Daar moet een nieuwe voor komen.

Motor slaat nu wel aan, maar loopt koud heel slecht. Mogelijke oorzaken die hij nu eerst gaat onderzoeken: juiste werking en afstelling CO-potentiometer en werking van de extra-luchtschuif.

VRAAG: wie heeft een goede werkend relais nr. 321 919 505A voor mij te koop? Het is het contact-relais dat specifiek is voor 3F en PY motoren.

Offline Polofundriver

  • Non-Register lid
  • Berichten: 397
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #153 Gepost op: vr, 20 sep 2019, 23:19:01 »
Beste Koen Bij maxrpm.de staat het te koop en op voorraad 3 stuks  -thumbsup-

https://www.maxrpm.de/Kraftstoffpumpenrelais-5-Polig-fuer-Polo-G40-Vergleichbar-OEM-321-919-505-A

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #154 Gepost op: zo, 22 sep 2019, 14:51:17 »
Dank voor je tip  -thumbsup-
Heb besteld, wordt medio komende week door DPD bezorgd.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #155 Gepost op: wo, 23 okt 2019, 16:58:52 »
Taxateur (Fehac erkend) is geweest.
Rapport en waardeverklaring krijg ik volgende week.
En dan haal ik 'm op.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #156 Gepost op: zo, 27 okt 2019, 00:03:00 »
Gisteren de waardeverklaring gekregen.

De vastgestelde 'waarde voor assurantie doeleinden' ligt ruim boven wat ik had verwacht  :)

En verse APK tot 19-11-2020


Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 403
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #157 Gepost op: ma, 28 okt 2019, 11:38:52 »
Lekker toch!
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #158 Gepost op: di, 05 nov 2019, 13:22:40 »
Ben weer toe aan nieuwe winterbanden.
Komen op de 13 inch BBS velgen.

Huidige banden zijn Vredestein Snowtrack 175/65 R13 T.

Origineel is bandenmaat G40 175/60 R13 H.
Ik kan in die maat op internet geen winterbanden vinden. Is die maat, liefst van een gerenommeerd merk, op andere wijze te verkrijgen?

Zo nee, wat is dan een goed alternatief?
De (huidige) 175/65 R13 T of 165/65 R13 T?
Of iets anders?



Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.092
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #159 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 09:51:04 »
165/65 is wel de standaard polo maat.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.698
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #160 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 10:08:21 »
Volgens mij is voor g40 175 standaard breedte.
Power sat ÷hne kat.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 403
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #161 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 14:55:36 »
Die originele G40 bandhoogte maat wordt inderdaad niet veel gebruikt (60)
Ik zou inderdaad ook voor een '65' hoogte gaan dan. 165 of 175, denk dat het niet echt heel veel uitmaakt. In verband met spoorvorming kiest men meestal de winterbanden net iets smaller tegenover de originele zomermaat. 165 is dus ook prima te doen.

In mijn project topic staat ook ergens een winterfoto toen ik terug reed vanuit Nijmegen naar het zuiden. Ik had die winterwielen nog liggen van mijn oude Polo (AAV 1.3). Die maat was zelfs nog smalller, ik meen 145/65/R13. Dat ging eigenlijk ook prima. Natuurlijk is het wel zonde om een G40 in pekel achtig weer te rijden.

Met andere woorden, liever net iets smaller in de winter. Zou zelf gaan voor 165/65/R13.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #162 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 18:33:18 »
Dank voor je advies. Ook even ge´nformeerd bij Garageman en Bandenman. De standaard maat voor de G40 (175/60 R13 H) is om onduidelijke redenen slechts als zomerband leverbaar. Gaan producenten er vanuit dat er geen auto's meer zijn die met deze bandenmaat in de winter de weg op gaan?  -gert-

Jouw alternatieven zijn correct. Bij 165/65 R13 en 175/65 R13 wijkt de afrolomtrek idd iets af, maar afwijking valt binnen aanvaardbare grenzen.

Momenteel rondom Vredestein Snowtrac 5  175/65 R13 80T.

Achterbanden hebben nog meer dan 6 mm profiel. Vˇˇr zijn de loopvlakken aan binnenkant scheef afgesleten (buiten 5 mm, binnen amper 1,5 mm (komt door te lang doorrijden met slechte uitwijzing  doh).

Daarom neem ik de 175/60 R13, want dan hoef ik alleen de voorbanden te laten vervangen.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #163 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 18:36:01 »
Twee andere dingen die nog aandacht vragen:

1. Bediening van buitenspiegels van binnen uit gaat erg stroef. Lijkt een beetje op wat je merkt als de binnenkabel van de handrem van een oude fiets niet meer soepel door de buitenkabel gaat. "Koen, zoek op forum naar oplossing!" :)

2. De 2-weg speakers vˇˇr in het dashboard klinken in het toongebied van de spraakfrequentie als een blikkerige oude kraai. Als ik het roostertje weghaal en de grote conus (middentonen?) met twee vingers aandruk, dan is het blikkerige krakerige geluid weg en hoor ik alleen de hogere tonen. Die speakertjes zijn denk ik al meer dan tien jaar oud en zijn door altijd buiten staan en rijden van de auto natuurlijk flink blootgesteld aan temperaturen van (in de loop der tijd) +40║C tot -15║C.

Kunnen die dingen daardoor op den duur stuk gaan?
Welke 2-weg dashboard speakers voor een Polo 2f zijn aan te raden?

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #164 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 18:37:53 »
Ja. De bijna doorgeroeste plek hebben ze toch goed en netjes kunnen repareren.
Het elektrisch bediende stalen 'onder-het-dak-schuivend' schuif-kanteldak was echter niet meer te redden. Was niet origineel VW, maar Vermeulen-Hollandia, in mijn opdracht vˇˇr aflevering van de auto ingebouwd. Het glij-mechanisme en vele andere bewegende delen waren  versleten dankwel bijna stuk en nieuwe onderdelen niet meer verkrijgbaar. Een nieuwe dakplaat was niet meer leverbaar, een tweedehands opknappen zou bewerkelijk zijn en niet gegarandeerd een mooi resultaat geven. Daarbij: wij zijn in deze auto best gehecht aan een dakje dat open kan. Daarom komt er nu  - alweer niet origineel VW - een ook ˇnder het dak schuivend glazen schuif-kanteldakje in, met blindeer-gordijntje.

Het Webasto - Hollandia 700 Comfort schuifdak (*) en nieuwe hemel zijn zeer netjes ingebouwd door Louis van Ace Automotive. (*) met fels uitvoering (de dakrand wordt omgeslagen, waarna het dak gespoten met als eindresultaat dat de glasplaat direct aan de dakrand ligt).

Zelfde dak hebben ze ook ingebouwd in een 20-tal 20-tal Bentley Flying Spur :)

Op FB pagina van autoblad Carros staat aardig artikel over dat project
« Laatst bewerkt op: wo, 06 nov 2019, 18:42:43 door KoenG40 »