Auteur Topic: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km  (gelezen 14471 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #210 Gepost op: zo, 02 feb 2020, 13:11:39 »
Nee, hoewel we bijna dagelijks van Campbelltown naar Saddell v.v. langs de Glen Scotia Distillery reden, is het er niet van gekomen.

Op de ferry terug als troost een kleine selectie geproefd   :P - zie foto.

( In 2007 waren we Noord Ierland (helaas niet met een Polo, maar met een gehuurde Nissan Note (gruw  aargh.gif). Toen wel een uitgebreide rondleiding en proeverij genoten bij Bushmills. )

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.465
  • Geslacht: Man
  • Mark Heurter
    • www.like2party.nl
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #211 Gepost op: zo, 02 feb 2020, 19:44:33 »
Kijk mooie tasting! Die Highland Park is een mooie fles! Een peat op het eind kan niks aan fout gaan!
Ik ga snel ook weer eens naar Schotland voor wat bezoekjes aan mooie Schotse pareltjes! Cadenheadshop is altijd wel een must om even binnen te lopen.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #212 Gepost op: ma, 10 feb 2020, 15:22:05 »
Vrijdag bij Hans Sloot Autotechniek in Lochem geweest. Uitstekende garage waarvan eigenaar en personeel dat nog veel weten van oudere VAG wagens, inclusief G60 en G40.

- kabelboom doorgemeten en op de nodige plekken bedrading en stekkers gerepareerd.
- thermostaat gecontroleerd (ging te vroeg open) en vervangen.

Het moeilijk tot niet goed warm worden van de motor en het nu en dan - koud, lauw of warm - spontaan afslaan van de motor is nu eindelijk verholpen.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #213 Gepost op: ma, 10 feb 2020, 15:31:36 »
Daarna naar JD Engineering gereden (zitten praktisch om de hoek).

Ik had geen afspraak, maar ze wilden graag wat tijd vrijmaken om mijn G40 op de rollenbank te testen. N.B.: zij hebben nooit iets aan mijn G40 gedaan; de aanpassingen aan luchtinlaat, G-lader, uitlaat en op maat gemaakte chip zijn tien jaar geleden door anderen, waaronder Rica Engineering, gedaan.

Het resultaat van de run was conform mijn verwachting (138 pk en 187 Nm).

Conditie van de motor bij meting (km stand 559.000):
1. Na revisie van zuigers, drijfstangen en krukaslagers bij km stand 399.000 heeft motor ± 160.000 km gelopen. Kop is NIET gereviseerd.
2. Na revisie G-lader door Arno Zijlmans in november 2017 heeft motor ± 37.000 km gedraaid, en slechts bij uitzondering bóven de 3.500 rpm.
3. Uitlaat: 4-2-1 uitlaatspruitstuk, verder op maat gemaakte rvs Simons uitlaat, maatje grotere diameter, mét 100 cpsi racekat, zónder middendemper.
4. Restrictorflens in luchtfilterhuis verwijderd.
5. G-lader geflowed en - als ik me niet vergis - voorzien van 70mm poelie.

Met deze aanpassingen heeft Rica destijds de chip-op-maat geschreven.
« Laatst bewerkt op: ma, 10 feb 2020, 15:33:53 door KoenG40 »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.700
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #214 Gepost op: ma, 10 feb 2020, 19:37:02 »
Dat zijn toch wel mooie waardes van het motorblok.  -thumbsup-
Power sat öhne kat.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #215 Gepost op: di, 11 feb 2020, 20:40:53 »
Vanmiddag oud kabelbundelingstape verwijderd...

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #216 Gepost op: di, 11 feb 2020, 20:44:52 »
...en vervangen door nieuw.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #217 Gepost op: di, 11 feb 2020, 20:52:12 »
Dat zijn toch wel mooie waardes van het motorblok.  -thumbsup-

Ja, vind ik zelf ook.
Begrijp steeds beter hoe dat kan.
Poelie nauwkeurig bekeken en opgemeten.
Blijkt 68 mm staal. Op de nog vrij nieuwe getande riemen staat:
AVX8 x 1015La en het onderdeelnummer
030 145 933 A.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #218 Gepost op: vr, 14 feb 2020, 21:36:20 »
Vanmiddag auto warm gereden en ff op zijn staart getrapt. Bij 100 km/u in 4 plankgas geven. Dan gaat ie er vlot vandoor, rpm gaat soepel en snel naar 6800, boost 0.8 bar, A/F dik in rich.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #219 Gepost op: vr, 14 feb 2020, 21:39:15 »
Kleine ergernis: bij vlot optrekken resoneert er iets, in het vooronder lijkt het. Vermoeden: uitlaat komt bij kantelen motor tegen onderste veerpootbrug. Ik zie echter geen aanwijzing dat die metalen delen elkaar ooit geraakt hebben.

VRAAG: wat zou die resonantie kunnen zijn?

foto's 1 2 3

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #220 Gepost op: vr, 14 feb 2020, 21:41:28 »
Ik heb - gewoon om het te weten - de uitlaat opgemeten. Alle maten buitenkant.

De vier pijpen van het 4-2-1 spruitstuk hebben een diameter van 38 mm.

De lengte tot aan het punt waar 1 bij 4 en 2 bij 3 samenkomen is 35 cm.

De twee vervolgbuizen hebben een diameter van 45 mm.

De lengte tot het punt waar de twee buizen samenkomen is 47 cm.

Daar vandaan gaat het met een buis met diameter 52 mm via flexibel stuk, 100cpsi kat en Simons Big einddemper naar achter.

foto's 4 5 6

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #221 Gepost op: vr, 14 feb 2020, 21:43:59 »
Bij in inventariseren van spulletjes in onze garage kwam ik tegen:

Gereviseerde en vermoedelijk bewerkte cilinderkop.
Inlaatpoortjes 28 X 34 mm,
Uitlaatpoortjes 28 x 29 mm.

De nokkenas is gelabeld 'g40-.
Op de as, tussen de nokken, staat ingestanst: VW en Audi logo en 'WTR 3'.

Weet nog niet wat ik met deze spulletjes kan doen...

Suggesties welkom  :)

« Laatst bewerkt op: vr, 14 feb 2020, 21:52:04 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #222 Gepost op: vr, 14 feb 2020, 21:46:29 »
En een gereviseerd en aangepast gasklephuis; grote gasklep is dunner dan standaard.

foto's 10 11 12

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.911
  • Geslacht: Man
  • Merijn Sakko
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #223 Gepost op: di, 18 feb 2020, 10:13:41 »
Bij in inventariseren van spulletjes in onze garage kwam ik tegen:

Gereviseerde en vermoedelijk bewerkte cilinderkop.
Inlaatpoortjes 28 X 34 mm,
Uitlaatpoortjes 28 x 29 mm.

Haal vermoedelijk maar weg: ik zie "ST" staan. Kan me niet voorstellen dat Serge dan niet links/rechts wat heeft aangepakt..  :)
(als ik me goed herinner was dat zijn afkorting voor S.pot Tuning)