Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 71856 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #105 Gepost op: za, 31 jul 2021, 13:20:12 »
Arno heeft mij ooit verteld dat de orignele riempjes de beste keuze is. Deze zijn als je goed spant absoluut slipt vrij te krijgen.

Kwa dempers kun je kijken voor Bildstein icm een progressief 30mm setje veren. Dan rijdt het comfortabel bij normaal weggedrag. Ga je sportiever rijden zal de wegligging zich sportiever ontwikkelen.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #106 Gepost op: za, 31 jul 2021, 14:14:17 »
Bedankt voor het meedenken!

Ik weet dat G40 veren origineel ietsjes lager zijn, zijn de originele dempers dat ook?

Toen ik de wagen kocht zaten er G40 veren onder in combinatie met normale 86c dempers van ALKO.
Eigenlijk voelde dat helemaal niet zo verkeerd aan, vandaar dat ik aan dezelfde combi dacht maar dan met kwaliteitsdempers van bijvoorbeeld Bilstein.

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #107 Gepost op: za, 31 jul 2021, 23:12:14 »
ik heb er bij mij rondom koni geel dempers, helemaal op zijn stugst,kwartslag terug, dat icm random verlagingsveren (ta???) ,gulden middenweg zegmaar. is naar mijn smaak net te zacht,maar ik heb besloten dat ik met deze auto niet door moet slaan met dingen.... :D
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #108 Gepost op: zo, 01 aug 2021, 14:24:39 »
Oké! Ieder z'n ding natuurlijk. Vooral met zo'n pittig blokje moet je oppassen dat je ophanging ook weer niet te zacht is inderdaad.

Moet zeggen dat de wegligging wel indrukwekkend is met die nankang-pingpang bandjes in combinatie met de H&R set etc. Het gaat mij nu iets teveel richting een circuit ophanging. Korte stukjes rijden is leuk maar merkte laatst dat ik in de avond toch aardige hoofdpijn had van het gestuiter :)

Aangezien ik de polo wat meer wil gebruiken zou het ook fijn zijn als ik een beetje comfy richting de ardennen kan cruisen etc.

Nu is het wel spectaculair in een S bocht met glad asfalt.. Maar m'n onderrug wil ook wel eens rust -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #109 Gepost op: ma, 02 aug 2021, 16:23:44 »
Heb even met Jon liggen sparren en ik denk dat gele instelbare koni dempers in combinatie met eibach veren wel een goede optie is.
Ik kan eerste instantie eens proberen met de originele g40 veren inclusief Koni dempers..

Ga nu even langs de automaterialenzaak voor nieuwe accuklemmen. De + pool is er slecht aan toe en vermoed ook dat de wagen daardoor soms niet start de eerste keer. (alles lijkt aan te springen behalve de startmotor die verder wel gezond klinkt). Vermoed een knikje in de + van de startmotor.

Vervang gelijk alle massakabels door splinternieuwe en wil ook nog graag de twee overige motorsteunen vervangen.
Vraag mij af of dat veel verschil gaat maken aangezien de originele motorsteun constructie geen super stevige bedoeling is.
Wil ze ook zeker niet aanpassen door bijvoorbeeld PU want dan tril je de wagen uit  :)

Het inschatten van het vermogen vind ik wel lastig nu aangezien ik dagelijks in een A3 1.8T rij met 150 pk op 1145 kg. (210 NM)
Voor de Audi reed ik in de Golf 2 NZ met 55pk. Dan voelt het dus echt als een raket zodra je in de Polo stapt.

De G40 zou standaard 150 Nm drukken en heb even een berekening gedaan naar PK's per kilo en dan komt het toch aardig dicht in de buurt:
113/900 = 0,125
150/1145 = 0,131 (A3)

De aanpassingen aan de G40:
- Bewerkte geflowde lader
- Lege katalysator
- Andere chip die goed werkt i.c.m 68mm poelie.
- 68mm poelie op de G40 lader.

Ik ga ervanuit dat je dan ongeveer op een PK of 125-130 uit komt (Je weet het natuurlijk nooit zeker zonder testbank run).
In dat geval; 130/900 = 0,144

Ik weet het, bovenstaande zijn Kip/ei verhalen  :) Maar om mijn eigen werk te controleren is het fijn om een goede indicatie te krijgen.
Mijn gevoel zegt dat de Polo toch nog een tandje extremer zou moeten aanvoelen gevoelsmatig. Echter qua koppel is het natuurlijk wel een groot verschil.

Eerst maar eens nieuwe snaren monteren en dan zien we daarna verder  -thumbsup-


Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #110 Gepost op: ma, 02 aug 2021, 16:33:48 »
Weet je hoeveel bar druk je rijdt maw heb je een metertje waarop je je laaddruk kunt aflezen?
Wellicht ergens drukverlies...
Originele intercoolers willen nog wel eens een zwak puntje zijn.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #111 Gepost op: ma, 02 aug 2021, 17:11:10 »
Nee heb geen metertjes maar die wil ik wel graag aanschaffen. Intercooler zou kunnen maar vermoed dat het euvel daar niet in zit.

Vermoed een gevalletje versleten v snaren die doorslippen.

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #112 Gepost op: di, 03 aug 2021, 15:47:38 »
Zit te denken om op de DIN radio positie 3 meters in te bouwen: Laaddruk, Olietemp, Oliedruk.
AFR meter zou ook niet verkeerd zijn uiteraard.

De intercooler zou kunnen lekken (heb een ander exemplaar nu aangezien er was gebeund aan mijn originele). De 'nieuwe' heb ik schoongemaakt en ben geen gekke dingen tegen gekomen. Ik sluit hem niet uit in ieder geval.

Mijn bestelling was blijkbaar niet doorgekomen in Duitsland dus overweeg om een nieuwe bestelling te plaatsen (Snaren).
Kan dan gelijk metertjes mee bestellen bij MaxRPM. Iemand nog tips of advies? Eerste keuze gaat uit naar VDO spul.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #113 Gepost op: di, 03 aug 2021, 22:22:38 »
Ik zelf heb ook VDO in mijn coupé en ik ben er wel blij mee.
Op het moment heb ik alleen mijn olietemp werkend die van de accu heeft wel gewerkt maar nu buiten werking zeg maar.
Oliedruk moet nog een sensor voor vinden.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #114 Gepost op: wo, 04 aug 2021, 13:28:29 »
Bedankt voor de toelichting Patrick. We gaan maar weer eens een bestelling plaatsen  -nana-
Als ik alleen al eens een druk-metertje heb scheelt dat al enorm.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #115 Gepost op: zo, 08 aug 2021, 14:35:52 »
Bestelling geplaatst -thumbsup- De drukmeter inclusied aanbouwdelen (VDO) komen binnenkort mijn kant op.
Gelijk 2 nieuwe originele snarensets mee besteld.

Monteren van de 950 snaar gaat dus blijkbaar wel; (Dit kwam ik ergens tegen op een internetshop)
https://www.onlychargeddubs.co.uk/products/shortened-v-belts-g40.html

''These belts are a solid V, no cut outs. This helps in preventing any belt slip. They are tight to fit, require charger tensioner bolt to be fully removed and engine turning over to slide the belts into position''

Mijn gevoel zegt dat ik beter af ben met zo'n dichte riem. Binnenkort nog eens een poging wagen. Een andere methode was om de snaar er om heen te doen maar dan de lader poelie te demonteren (Dan de poelie als laatste monteren met de snaar al in de poelie groef).





Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #116 Gepost op: ma, 09 aug 2021, 19:45:49 »
De eerste 600 km zitten er weer op en heb de 250.000 km aangetikt -sturen-

Nog wat plaatjes:

Verse massakabels:







Same shit, different day  :)





Is wel weer genieten na die lange tijd -thumbsup-



Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #117 Gepost op: di, 10 aug 2021, 10:09:45 »
lekkere KM stand :) hij staat er stoer bij  -thumbsup-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #118 Gepost op: di, 28 sep 2021, 11:34:12 »
Waar heb je die massa kabels besteld?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #119 Gepost op: wo, 29 sep 2021, 10:36:50 »
Typ in bij Autodoc: Massaband.
Ervaar een spatader, rij G-lader.