Heb even met Jon liggen sparren en ik denk dat gele instelbare koni dempers in combinatie met eibach veren wel een goede optie is.
Ik kan eerste instantie eens proberen met de originele g40 veren inclusief Koni dempers..
Ga nu even langs de automaterialenzaak voor nieuwe accuklemmen. De + pool is er slecht aan toe en vermoed ook dat de wagen daardoor soms niet start de eerste keer. (alles lijkt aan te springen behalve de startmotor die verder wel gezond klinkt). Vermoed een knikje in de + van de startmotor.
Vervang gelijk alle massakabels door splinternieuwe en wil ook nog graag de twee overige motorsteunen vervangen.
Vraag mij af of dat veel verschil gaat maken aangezien de originele motorsteun constructie geen super stevige bedoeling is.
Wil ze ook zeker niet aanpassen door bijvoorbeeld PU want dan tril je de wagen uit
Het inschatten van het vermogen vind ik wel lastig nu aangezien ik dagelijks in een A3 1.8T rij met 150 pk op 1145 kg. (210 NM)
Voor de Audi reed ik in de Golf 2 NZ met 55pk. Dan voelt het dus echt als een raket zodra je in de Polo stapt.
De G40 zou standaard 150 Nm drukken en heb even een berekening gedaan naar PK's per kilo en dan komt het toch aardig dicht in de buurt:
113/900 = 0,125
150/1145 = 0,131 (A3)
De aanpassingen aan de G40:
- Bewerkte geflowde lader
- Lege katalysator
- Andere chip die goed werkt i.c.m 68mm poelie.
- 68mm poelie op de G40 lader.
Ik ga ervanuit dat je dan ongeveer op een PK of 125-130 uit komt (Je weet het natuurlijk nooit zeker zonder testbank run).
In dat geval; 130/900 = 0,144
Ik weet het, bovenstaande zijn Kip/ei verhalen
Maar om mijn eigen werk te controleren is het fijn om een goede indicatie te krijgen.
Mijn gevoel zegt dat de Polo toch nog een tandje extremer zou moeten aanvoelen gevoelsmatig. Echter qua koppel is het natuurlijk wel een groot verschil.
Eerst maar eens nieuwe snaren monteren en dan zien we daarna verder