Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 39642 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #135 Gepost op: di, 25 jan 2022, 16:30:48 »
Rechter stootrand?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #136 Gepost op: wo, 26 jan 2022, 10:18:19 »
Rechter stootrand?

Klopt, Passagierskant.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #137 Gepost op: wo, 26 jan 2022, 22:51:04 »

Er zijn grotere problemen in de wereld inderdaad. Lees op Duitse fora dat mensen het vaak hebben nadat ze de katalysator leeg hebben gemaakt of hebben vervangen door een recht stuk.. Vermoed dat of toch een injector die wat sticky is.. Maar zelfs al gelezen dat men na het vervangen van nieuwe injectoren hetzelfde resultaat had.


mijn rode die ik kort heb gereden, draaide ook op digifant,en dat was met starten een paar tellen identiteitscrisis,zonder kat, maar viel nooit uit of iets wat daar op zou lijken. ( turbo met 63,5mm uitlaat zonder kat)

nu heb ik spagetti met reeskat,en de rest 63,5mm frederich pijp, denk dat dat hem daar niet in zit,maar net een sensor die iets afwijkt..
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #138 Gepost op: do, 27 jan 2022, 10:30:29 »
mijn rode die ik kort heb gereden, draaide ook op digifant,en dat was met starten een paar tellen identiteitscrisis,zonder kat, maar viel nooit uit of iets wat daar op zou lijken. ( turbo met 63,5mm uitlaat zonder kat)

nu heb ik spagetti met reeskat,en de rest 63,5mm frederich pijp, denk dat dat hem daar niet in zit,maar net een sensor die iets afwijkt..

Hmm ja, vreemd.. Misschien binnenkort eens een andere blauwe tempsensor proberen maar er valt goed mee te leven.
Zoals ik zeg, wij zijn niet de enige die dit ervaren met een G40. Engelse en Duitse forums staan ook veel topics met betrekking tot dit onderwerp.
« Laatst bewerkt op: do, 27 jan 2022, 10:32:01 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #139 Gepost op: do, 10 feb 2022, 16:44:34 »
Denk dat ik binnenkort eens 4 bilstein B4 dempers bestel om die uit te proberen met originele veren.
Stuk meer comfort, hoop alleen dat de wagen dan niet te hoog op z'n poten komt te staan.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #140 Gepost op: do, 10 feb 2022, 22:25:14 »
Hmm ja, vreemd.. Misschien binnenkort eens een andere blauwe tempsensor proberen maar er valt goed mee te leven.
Zoals ik zeg, wij zijn niet de enige die dit ervaren met een G40. Engelse en Duitse forums staan ook veel topics met betrekking tot dit onderwerp.

gisteren, koud start, het bekende uitvallen kwam weer tevoorschijn.ik denk stiekem dat het te maken heeft met de huidige kwalieit van de benzine.

start, *identiteitscrisis* .brabrapbrapbraplooptmooienvaltvervolgens uit
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #141 Gepost op: vr, 11 feb 2022, 10:52:06 »
gisteren, koud start, het bekende uitvallen kwam weer tevoorschijn.ik denk stiekem dat het te maken heeft met de huidige kwalieit van de benzine.

start, *identiteitscrisis* .brabrapbrapbraplooptmooienvaltvervolgens uit

Daar zou het wel iets mee te maken kunnen hebben. Het valt mij op dat de Polo er minder last van heeft als ik start met een flinke stroop gas. Heb nu een bestelling vanuit Duitsland waar twee nieuwe sensoren bijzitten (Febi en Hella). Heb ook een nieuwe koelfan besteld voor de radiateur aangezien de lagers van huidige fan kapot zijn. Voel het door de hele wagen zodra de fan in slaat  :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #142 Gepost op: vr, 11 feb 2022, 22:18:21 »
Daar zou het wel iets mee te maken kunnen hebben. Het valt mij op dat de Polo er minder last van heeft als ik start met een flinke stroop gas. Heb nu een bestelling vanuit Duitsland waar twee nieuwe sensoren bijzitten (Febi en Hella). Heb ook een nieuwe koelfan besteld voor de radiateur aangezien de lagers van huidige fan kapot zijn. Voel het door de hele wagen zodra de fan in slaat  :)

ik hou meestal eerste 10 tellen beetje gas er bij,anders rammelt mijn deurbak leeg -dunno-
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #143 Gepost op: di, 15 feb 2022, 11:38:49 »
ik hou meestal eerste 10 tellen beetje gas er bij,anders rammelt mijn deurbak leeg -dunno-

Is inderdaad ook een optie.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #144 Gepost op: wo, 02 mrt 2022, 14:40:27 »
Heb nu 2 nieuwe kvs sensoren liggen (Hella en Febi Bilstein).

Tijdje naast elkaar laten liggen in de schuur en meet toch een behoorlijk verschil in koude toestand.
Het verschil is een kleine 1000 ohm  -gert-

Dus de sensor met de laagste beginweerstand zou het meest 'arm' moeten lopen lijkt mij dan tijdens koudstart  :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #145 Gepost op: wo, 02 mrt 2022, 17:19:24 »
jezus dat zijn wel hele grote verschillen!

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #146 Gepost op: vr, 04 mrt 2022, 18:43:12 »
Bij 9 graden temp:

Febi:  5380 Ohm
Hella: 6050 Ohm

Beide aan de hoge kant als je gaat vergelijken met die originele tabel.
De sensor op de wagen zelf nog niet gemeten (Is vermoed ik een Febi).

Heb al eens een zwarte temp sensor gehad van Hella en die gaf de verkeerde waarde aan in de tellerbak.
Maat van mij hetzelfde.. Helaas is dat merk niet meer de degelijke kwaliteit van vroeger lijkt het (Zo zijn er wel meer).
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #147 Gepost op: di, 08 mrt 2022, 16:10:53 »




Heb de sensor op de wagen zelf ook gemeten en deze gaf ook vrij hoog aan (Rond de 6000 ohm ergens meen ik).

Aangezien ik soms nog last heb van minimale trillingen tussen de 80 en 110 was ik wat wielsets aan het testen.
- Golf 2 wielen getest (6j staal met 185/60/14, reed goed maar uiteraard te lompe maat voor een Polo)
- Golf 2 staal weer onder de golf gedaan en de RH cup velgjes op de Polo nu 185/50/14 op 8j en 5mm spoorverbreding rondom.

Had de RH cupvelgen eerder al eens getest maar toen vond ik het minder.. Maar moet er toch op terugkomen, het is wel een aangename ervaring  :) Ze sturen super licht maar het is wel gevoelig met name bij vol gas. Geen trillingen in het stuur al voel ik wel een hele minimale hoogteslag. Misschien eens laten trimmen  -nana-

Vandaag een lower strut bar besteld voor de middentunnelversteviging en uitleeskabels voor de Audi (gelijk een converter mee besteld om te kijken of ik de Polo ook kan uitlezen met Vagcom lite).
« Laatst bewerkt op: di, 08 mrt 2022, 16:15:45 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #148 Gepost op: wo, 09 mrt 2022, 11:16:48 »
dat hella niet meer is wat het was ben ik ook achter met mn ibiza onderdelen. erg jammer

misschien omdat het nu onderdeel is van Mahle  -dunno-

heb je de lower strut bar ook van MAXRPM? ik twijfel ook of ik een hele rits verstevingen moet kopen voor mn poloot (voor boven, onder en achter.)

ik hoor graag wat je van de versteviging vind! ben benieuwd -thumbsup-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #149 Gepost op: wo, 09 mrt 2022, 13:14:44 »
dat hella niet meer is wat het was ben ik ook achter met mn ibiza onderdelen. erg jammer

misschien omdat het nu onderdeel is van Mahle  -dunno-

heb je de lower strut bar ook van MAXRPM? ik twijfel ook of ik een hele rits verstevingen moet kopen voor mn poloot (voor boven, onder en achter.)

ik hoor graag wat je van de versteviging vind! ben benieuwd -thumbsup-

Heb voor de Audi vorige week een nieuwe dynamo besteld van Hella dus ben benieuwd hoe dat uit pakt.
Wel jammer inderdaad want je koopt juist van dit soort merken om langere tijd van het gezeur af te zijn.

Ik heb gewoon een simpele plug & play variant besteld van OMP;
https://races-shop.com/strutbars/63756-front-lower-strut-bar-omp-vw-polo-2-86c-1981-1994.html

Als ik alleen deze al heb en een dwarsligger van wellemsblok naar wellemsblok ben ik al aardig tevreden.
Wil graag de koets een beetje beschermen voor torsie en inscheuren bij de kokers. Je kan het uiteraard nog veel gekker maken maar dit is ook allemaal extra gewicht. Ben benieuwd of hier goed mee valt te rijden in combinatie met 60mm verlaging aan de voorkant. We laten ons verassen.
Ervaar een spatader, rij G-lader.