Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 1298 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.678
  • Geslacht: Man
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #30 Gepost op: zo, 16 sep 2018, 16:18:27 »
Onderzijde stuurhuis, daar waar de stuurstang vanaf binnen 't stuurhuis ingaat, zit een dekseltje met 3 boutjes:
binnenste is om af te stellen.
VW Polo Type 86 & 86c | Polow is een oplichter: koop niks van hem

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #31 Gepost op: ma, 17 sep 2018, 11:51:26 »
Thanks voor de tip, meende ook al zoiets te zien op foto's online van een 86c stuurhuis. Ik ga er nog even niet aan draaien maar wellicht dat ik de boel misschien iets strakker kan laten sturen door de bout misschien iets strakker te draaien of iets dergelijks.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #32 Gepost op: do, 20 sep 2018, 11:29:35 »
Zo, de Nankangs liggen om de BBSjes  -thumbsup-



Heb er veel positieve verhalen over gehoord (met droog weer) en dat ze ook nog vrij lang mee gaan. Bij de bandenboer kwam ik erachter dat mijn velgen aan de voorkant origineel zijn 5.5J en achter liggen er geen originele Polo velgen op (6J). De originele maat ligt er nu op (175/60/13).

Vraagje voor de NZ kenners:
Al sinds ik de Golf 2 1.3 NZ heb hoor ik een klein rateltje in het blok en dacht dat dit de drijfstanglagers waren.
Een maat van mij had ooit een NZ blok 2e hands gekocht en na het lichten van de kop zagen we dat de zuigers wat konden kantelen (flinke speling). Van een Polo 1.4 16V is bijvoorbeeld bekend dat deze na een tijdje last krijgen van kantelende zuigers, is dat verhaal misschien ook van toepassing bij een 1.3 NZ?  3 opties zijn mogelijk naar mijn mening;

1. Krom klepje of iets dergelijks in de kop
2. Drijfstanglager schade
3. Kantelende zuiger in een bepaalde cilinder

Heb geen olieverbruik en de compressie is ook nog prima. Kan ook niet echt zeggen dat de ratel erger is geworden of iets dergelijks.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.678
  • Geslacht: Man
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #33 Gepost op: do, 20 sep 2018, 12:50:55 »
Hydrostoters die met pensioen willen -dunno-
Uiteindelijk kan alles kapot / versleten zijn, maar lagerschade of kantelende zuigers komt gelukkig vrij weinig voor.
VW Polo Type 86 & 86c | Polow is een oplichter: koop niks van hem

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.607
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #34 Gepost op: do, 20 sep 2018, 20:22:16 »
Mijn NZ tik ook met wat koudere olie in de klepstoters. Verdwijnt met warmer worden
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #35 Gepost op: vr, 21 sep 2018, 13:09:37 »
Hmm oke. De stoters zijn het volgens mij niet, die hoor ik koud ook wel even maar had deze ook nog gecheckt tijdens de nokkenas ombouw. Misschien toch maar eens de kop lichten en de carterpan in de toekomst.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #36 Gepost op: zo, 23 sep 2018, 14:42:11 »
In verband met het wachten op de G40 bestelling dacht ik; laat ik de RH cupvelgen eens passen op de MK2 Golf en moet zeggen dat het best cool oogt  :) Dan kan ik gelijk de zelfgedraaide alu centreer ringen eens testen. De oude centreer ringen waren redelijk versleten en van kunststof. Ik had er niet zo'n goed gevoel meer bij.

Mits het netjes oogt onder de Golf en een beetje lekker wil rijden laat ik de set misschien wel onder de Golf. Ik heb gemerkt dat 8J en dan lichtjes getrokken op een G40 toch niet zo fijn is; zenuwachtig weg gedrag en te gevoelig in het stuur. Eens kijken wat ze doen onder de Golf en anders blijven de BBSjes er gewoon lekker onder (de Polo).

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.524
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #37 Gepost op: zo, 23 sep 2018, 18:23:23 »
RH lekker op de golf houden en BBS onder de polo.
Beetje het OEM+ Idee zeg maar.
« Laatst bewerkt op: zo, 23 sep 2018, 20:18:01 door patrick86c »
Power sat öhne kat.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #38 Gepost op: ma, 24 sep 2018, 11:13:37 »
Nou de cupvelgen rijden heerlijk onder de Golf  -thumbsup- stuk beter in vergelijking met de Polo.

Nu komt het volgende; toen ik gisteravond terug kwam met de Golf hoorde ik opeens een ratel in het blok. Vandaag de wagen op de oprit gezet en het lijkt binnen in het blok of in de kop te zitten. Oliepeilstok eruit gehaald en zie ik allemaal mini spaantjes.. Ik vermoed dus dat bij deze mijn NZ blok is overleden -gert-
Weet even niet hoe nu verder.. Kan wel aan die NZ gaan klooien maar eigenlijk zou een 1.8T of 2.0 blokje een stuk leuker zijn   -nana- 

Mocht er iemand een tip hebben, denk dat ik een andere motor nodig heb
« Laatst bewerkt op: ma, 24 sep 2018, 11:31:43 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Online Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.388
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #39 Gepost op: ma, 24 sep 2018, 12:08:35 »
2liter abf erin uit een golf 3 heb je leuk speelgoed op de stoep staan.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.032
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #40 Gepost op: ma, 24 sep 2018, 12:16:10 »
Schade Ibiza cupra op de kop tikken.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #41 Gepost op: ma, 24 sep 2018, 15:36:07 »
Denk dat ik voor nu even een andere lopende NZ erin ga kiepen.. Wel zo makkelijk. zodra de boel weer een beetje betrouwbaar loopt kunnen we eens kijken naar een 1.3 vervanger. Komende periode gaat een drukke worden dus heb geen zin in haastwerk etc.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #42 Gepost op: ma, 24 sep 2018, 15:43:36 »
Echt zonde want het Golfje reed echt super gisteravond totdat de boel begon te ratelen  -nana-
Had verwacht dat de RH velgen niet zouden staan maar eigenlijk staat het best wel netjes. Ben in ieder geval blij dat deze velgen nu in balans zijn en de centreerringen perfect passen. Heb misschien al een NZ op de kop getikt :)

Zielige Golfje staat er nu zo bij;



Zodra er een andere NZ in ligt maar eens verder kijken naar nieuwe opties en die dan rustig uitwerken en klaar leggen op 'de plank' :)

Zaterdag andere NZ ophalen hoop dat het wat is. Tevens breng ik mijn G40 lader weg ter revisie  -naughty-
Ik ben er nog niet helemaal over uit maar ik heb dus nog een 2e PY blokje liggen. Een PY turbo in een Golfje 2 lijkt mij ook niet verkeerd eigenlijk. Zodra de 'frisse' NZ erin hangt ga ik beginnen met de revisie van het PY blok.
« Laatst bewerkt op: di, 25 sep 2018, 11:49:42 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 379
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #43 Gepost op: wo, 03 okt 2018, 10:31:14 »
Alle onderdelen voor de G40 zijn binnen dus ik kan weer verder sleutelen  -thumbsup-



- 2 nieuwe aandrijfassen van SKF
- Nieuwe originele stuurdemper van Stabilus
- Klopsensor
- 2 relais (brandstofpomp en wiswasch interval)
- Nog een reserve achterklepslot (op een of andere vage manier heeft mijn huidige nieuwe het alweer begeven, zal wel nog te repareren zijn maar een reserve is altijd goed :) )
- Nog wat klein grut. 

Moet even kijken wanneer ik het spul inbouw. Wil ook de bakolie nog eens vervangen om te kijken of ik geen rare dingen tegenkom in de olie. Bak klinkt en schakelt goed maar als het blok goed warm is hoor je de lagers best aardig. Het inbouwen van de NZ in de golf 2 heeft even prioriteit maar ben er nog niet aan toe gekomen in verband met mijn gezondheid.

Was laatst op de VW meeting in Oss, was erg gezellig en veel nette wagens gezien + lekker weertje  -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.