Sow.. Aardig geluk gehad. Een zekere Beun van der H. had blijkbaar een verkeerde waterpomp erop gezet.
De oude 109 tand versie in plaats van 128 tanden. Gelukkig is de distributieriem hierdoor nog nooit verder geslipt in verband met het andere profiel.
Goede zet dus om de boel te vervangen en onder de loep te nemen
- Lader/dynamo bracket losgenomen + dynamo.
- Spruitstuk tapeindes zijn ook goed los gekomen
- 'Nieuwe' 2ehands intercooler gereinigd intern + buitenkant.
- Spruitstukbracket + Motorsteunhouder hittebestendig gespoten (VHT exhaust primer en lak, daarna afgebakken in de oven)
- Nieuwe zwarte bouten/ringen/moertjes besteld treksterkte 10.9. (M8)
- 2 busjes gemaakt voor het 'Ladeluft' gedeelte, mede afgebroken door de oude eigenaar
- Originele luchtfilter besteld
- Grote schoonmaak van alle kappen etc.
De dynamo nog wat verder bekeken en heb toch maar een nieuwe besteld nu ik alles los heb.
De sleepring is mega ingelopen en hoor ook wat lagergeluid, kon een beetje vergelijken met een golf 2 55A dynamo.
Buiten dat is het ding ook megavettig
Kan niet wachten om te rijden maar doe het liever in 1 keer goed nu.
Na montage van de onderdelen nog even nieuwe olie erin en dan kunnen we starten
Foto's volgen nog.