Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 39615 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #15 Gepost op: ma, 23 apr 2018, 18:18:29 »
Hartstikke bedankt! Het erge is dat ik dus ook extreem allergisch ben voor benzine en olie typerende artikelen.. Dus als ik even energie heb dan kan ik alsnog vrij weinig uitvoeren haha. Komt wel weer goed hoop ik, Ben allang blij dat de Polo nu weer loopt zoals vanouds.. Stukjes toeren door het Limburgse heuvelland werkt als een goede meditatie.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #16 Gepost op: za, 28 apr 2018, 21:22:34 »
ooh doet die het weer?

wanneer kom je langs?  -naughty-
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #17 Gepost op: di, 01 mei 2018, 16:43:34 »
Je doelt zeker op 'ze'  -nana-

De G40 loopt prima alhoewel na de start heb ik het idee dat ze wel heel rijk loopt, de eerste minuut nog wat ruw maar na het eerste stoplicht in het dorp perfect. Het zou mij ook niks verbazen als die CO pot gewoon wel kapot is, heb het idee dat het geen klote uitmaakt of ik deze nu op 1200 of 500 zet.

wil binnenkort zeker langskomen op een mooie dag, moet alleen echt nieuwe achterbanden hebben; in een band zit op de wang een vrij diepe scheur die ik niet vertrouw en deze bandjes zijn sowiso al erg oud.

Ik ga in dezer dagen mijn RH cupvelgjes eens nakijken die ik toendertijd had laten opknappen en poedercoaten.
Heb jaren geleden een vrij heftig ongeluk gehad dus ik ga ze goed controleren op haarscheurtjes en natuurlijk ook rechtheid. Mocht het in orde zijn ben ik van plan om deze onder de G40 te lepelen:



Heb om een andere set velgen nog 2 goede bandjes liggen: Toyo Proxes in de maat 185/50/R14, net zoals op de foto te zien is, ideaal maatje voor een verlaagde 2F. Even controleren en als alles goed is kan ik 2 nieuwe banden bestellen (geloof dat Toyo gestopt is met deze bandenmaat helaas) Dan gaan de BBSjes plaats maken voor 8J cupvelgen met zeer licht getrokken bandjes  -naughty-

Volgende punten even aanpakken zeer binnenkort:
- Remmen achter vervangen + nieuwe trommels (wil deze eerst nog even netjes matzwart spuiten)
- Wielremcilinders vervangen achter + remolie (complete systeem ontluchten en verfrissen)
- Wiellagers achter vervangen
- 2 nieuwe achterbanden
- De correcte bussen plaatsen aan de voorkant bij de remblokhouders (zitten de verkeerde kwam ik achter)

Dan is de ophanging in ieder geval weer helemaal veilig en klaar  :) Kan niet zeggen dat de wagen nu slecht remt, integendeel. Wil gewoon dat het 100% OK en betrouwbaar is, goede remmen zijn een must op die kart vind ik persoonlijk. Wel merk ik dat als ik bij lage snelheden rem dat het net lijkt alsof de schijven krom zijn; Misschien ligt dit aan die verkeerde busjes die aan de voorkant zitten, kijk ik gelijk even na dan. Lijkt mij sterk dat die Brembo Max schijven al krom zijn na een paar duizend km..

Kom er net achter dat iemand mijn rechter stootstrip heeft proberen los te trekken voor op de oprit  -gert- Of ik ben ergens blijven haken maar dat zou ik dan wel door moeten hebben gehad zou ik zeggen, rij in het algemeen erg voorzichtig met die wagen en het lijkt echt alsof iemand de strip er gewoon heeft proberen af te trekken. Bahbah.

Ben een beetje aan het denken. Mijn G40 heeft rode bumpers die niet zo netjes meer in de lak staan en de ophangingspunten zijn ook niet meer fris (achter links afgebroken). Ben misschien aan het overwegen om de G40 zo te maken dat ie precies op mijn eerste Polo lijkt, vond ik wel een strakke look. In dat geval ben ik nog op zoek naar 2 nette bumpers zonder afgebroken ophangpunten.



Ga nog een paar maandjes rijden met de Polo en dan moet er toch echt even preventief wat gedaan worden aan het blok; distributie, lader nakijken, verse spruitstukpakking, andere uitlaatlijn, Intercoolerslangen vervangen etc. Kleine dingen die uiteindelijk toch meer werk zijn dan je denkt  -nana- Wilde dat eigenlijk al eerder doen maar helaas niet mee verder kunnen gaan vanwege de gezondheid. Zodra de wagen de stalling in gaat wil ik hier zo snel mogelijk mee verder  -naughty-

Dus wat zoek ik nog:
- 2 nette hoedenplank dragers
- voor en achterbumper (ongespoten, met nette ophangpunten)
- eventueel goede intercoolerslangen die niet poreus zijn
- dashboardkastje incl. ophanging systeempje (die van mij klapt steeds open zeg maar)




Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #18 Gepost op: zo, 27 mei 2018, 14:28:59 »
Sneak preview :)



Vooraan test ik momenteel 2 nieuwe Chinese bandjes (185/50/14) en achter dezelfde maat in Toyo Proxes uitvoering met nog ruim profiel.
Net 15 minuten gereden en ben aardig onder de indruk -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #19 Gepost op: zo, 27 mei 2018, 17:34:28 »
Het - sorry, ze - is een mooie rooie  -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #20 Gepost op: vr, 01 jun 2018, 20:58:56 »
Bedankt Koen -thumbsup-

In de realiteit valt dit helaas een beetje tegen.. Ofja. Ze zit nog strak in de lak alleen heeft een of andere beunhaas het dak over gespoten beunstyle, dat laat nu helemaal los. Heel raar want de lak eronder ziet er buiten dat het dof is niet erg slecht uit.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #21 Gepost op: za, 23 jun 2018, 17:47:50 »
Afgelopen tijd niet meer zoveel gereden, het gaat de hoogste tijd worden voor wat werkzaamheden vermoed ik.
2 weken terug kreeg ik de motor niet meer rond met de startmotor, ik vermoed dat de spanningsregelaar van de dynamo overleden is. Heb niet meer getest in de tussentijd, ze zal misschien wel starten nu maar echt betrouwbaar rijden is het dan niet, aanduwen geen probleem natuurlijk. Dan toch maar eens wat tijd gaan inplannen om de lader, riemen, dynamo etc uit te bouwen  -nana-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #22 Gepost op: ma, 16 jul 2018, 18:48:27 »
Zo.. Weer een jaartje APK erop. Was afgekeurd op wiellager linksachter, dus nu de hele boel achter vervangen;
- trommels
- remmen (ATE)
- wielremcilinders (ATE)
- Wiellagers.

Verse remvloeistof.. Op terugweg van de garage kwam ik erachter dat linksachter veels te warm was geworden.. Ga nu op vakantie en daarna maar eens kijken, hoorde in ieder geval geen gejoel meer van de lagers, haha
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #23 Gepost op: ma, 16 jul 2018, 19:22:26 »
Kleinigheidje voor APK -klus- -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #24 Gepost op: vr, 24 aug 2018, 15:22:46 »
Zo.. Heb nieuwe aandrijfassen besteld voor de G40, eerlijk gezegd kom ik er steeds niet aan toe om hem verder af te maken. Ben momenteel bezig geweest met het loshalen van de rechtse aandrijfasmoer (Is een dremelwerkje geworden) Deze zit nog steeds muurvast en kreeg ik zelfs met een 2 meter buis of Makita slaghamer van 1000Nm niet los. Nog even verder slijpen en dan moet ie op begeven moment loskomen zou ik zeggen  -nana-
De auto 'loopt' niet weg en staat binnen dus ik kan gelukkig de tijd nemen ervoor.

Ander leuk nieuws: Komende maandagnacht vertrek ik met een maat naar Noord Italië in mijn Golf 2 1.3 NZ.
Ik ga de Golf nu even een beurtje geven en helemaal klaarmaken voor de reis. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er wat geks gaat gebeuren want de Golf heeft mij nog nooit laten staan buiten 2 lekke banden.
Verse bougies, Frisse motorolie, etc etc. Zal ook een flinke doos met eventuele backup onderdelen meenemen zoals bijvoorbeeld een bobine en bougiekabels. Kan niet wachten om mijn vierkante schoenendoos onder een palmboom te zien staan  :) -thumbsup-

Ga zo alleen nog even kijken naar de hallgever etc... De Golf wil nog wel eens stilvallen (met lambda aangesloten). Zodra ik deze afkoppel loopt de wagen veel beter en valt deze ook niet uit. Wel afentoe een 'schokje' alsof je het gaspedaal even loslaat. Heel sporadisch komt dat voor. Ik vermoed iets met de ontsteking, massa of contactblokje :) Iemand toevallig nog een NZ ontsteking liggen compleet? Handig voor de backup doos.. Haha.

Voor de Polo gister 4 centreerringen CNC gedraaid (ALU) samen met een maat. Langzaam maar zeker komen we er wel  -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #25 Gepost op: vr, 24 aug 2018, 15:52:29 »
 -thumbsup- goed bezig met de G40.

En dat wordt vast een mooi reisje met die Golf  -sturen-
Eén tip: neem twee reservewielen mee  :)
"de Golf heeft mij nog nooit laten staan buiten 2 lekke banden"

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #26 Gepost op: vr, 24 aug 2018, 16:08:33 »
Hahaha. Juist!
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #27 Gepost op: vr, 14 sep 2018, 20:58:49 »
Dat was een geslaagde trip naar Italië  -thumbsup- De tijd vloog om en de 1.3 NZ gaf geen krimp.
Op de heenreis de Gotthard pass genomen bovenlangs in Zwitserland, wel even flink moeten terugschakelen  -sturen- Eerst naar de Noordkust gereden (Savona) en 2 dagen later nog via de kust naar Monaco. Veel dikke wagens gezien en later door naar Milaan. Met 2 man prima te doen, 100 euro benzinekosten de man en 45 euro tol in Italië + het Zwitserse vignet van ongeveer 30 euro.

Alsof het ervoor gemaakt is  :)


Bovenop de Gotthard:


Heerlijk MK2 uitzicht tussen de bergen:


Niet meer aan de G40 toegekomen. Ga binnenkort de BBSjes wat aandacht geven en daar nieuwe bandjes omheen leggen in de originele maat (175-60-13) De banden heb ik al liggen (Nankang NS2). Heb veel goede verhalen gelezen en gehoord over deze niet al te dure bandjes dus ga ze eens proberen. De cupvelgen zijn wel leuk maar het is mij net niet comfortabel genoeg. Misschien zodra de BBSjes eronder liggen dat ik ook weer overstap naar bilstein B4 dempers + G40 veren. Eerst maar eens die aandrijfas los krijgen en nieuwe assen plaatsen, homokineten zijn flink versleten vooral links voor. Zodra de ophanging helemaal op orde is en de trommel ook niet meer aanloopt maar eens verder met het motorische gedeelte. De lader moet er echt wel af ter inspectie  -gert-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #28 Gepost op: za, 15 sep 2018, 08:03:42 »
Nice👌🏼

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #29 Gepost op: zo, 16 sep 2018, 15:05:01 »
Nog verder bezig geweest aan de G40 gisteren  -thumbsup-
Na wat intensief dremelwerk de rechteraandrijfasmoer los gekregen en heb nu beide assen dus los liggen.
De homokineten zijn wel redelijk versleten vooral van de linkerkant.

Ook de stuurdemper los genomen en die doet ook helemaal niks meer, blijft gewoon in 'neutraal' positie staan  :)
Die ook maar even meebestellen dan nu we toch bezig zijn. Morgen de BBSjes wegbrengen om de Nankangs in originele maat eronder te zetten. Ik ga nog 1x een poging wagen met de RH cupvelgen inclusief zelf gedraaide centreerringen op een CNC draaibank. Deze passen nu perfect maar het rijden is gewoon niet zo fijn met 8j en een beetje getrokken bandjes. Onder een 55pk polo is dat leuk maar een G40 gaat dan wat zoekerig rijden merk ik.

Het stuurhuis heeft heel lichtjes speling en nu meen ik dat er ergens een stelboutje zit. Maargoed, kan ook de tandheugel zijn oid waar de speling zit. Heeft iemand hier ervaring mee bij een Polo stuurinrichting?
Ervaar een spatader, rij G-lader.