Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 39638 keer)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #45 Gepost op: vr, 19 jul 2019, 21:34:51 »
Zo.. Lange tijd stil geweest hier. Deze week wil ik eigenlijk de G40 weer rijklaar maken  -naughty-
De wagen heeft lange tijd stil gestaan binnen op 4 as steunen. Golfje 2 en de Polo staan al voor langere tijd geschorst en voor het dagelijkse werk rij ik nu in een Audi A3 1,8t. Best geinig apparaat  :)

Moet even kijken hoe ik dat ga doen want qua gezondheid is het nog steeds aardig ruk. Heb wat energie terug maar nog steeds allergisch voor zo'n beetje alles onder de zon +  mega verzwakte spieren. Alsof m'n complete onderlichaam in de fik staat -gert-

Hopelijk binnenkort dus een leuke update -thumbsup-

zo hee, dat heeft ff geduurt, geet ie al wat beter kel? :P

Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #46 Gepost op: zo, 21 jul 2019, 12:49:32 »
(...) Weet even niet hoe nu verder.. Kan wel aan die NZ gaan klooien maar eigenlijk zou een 1.8T of 2.0 blokje een stuk leuker zijn   -nana-  (...)

(...)voor het dagelijkse werk rij ik nu in een Audi A3 1,8t.(...)

Dat 1.8t-blokje overzetten in de Golf en klaar is Joris :)

En beterschap met je gezondheid   -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #47 Gepost op: ma, 21 okt 2019, 09:39:19 »
Zo.. Dit weekend een MK2 VW weekendje gehouden voor mezelf. De vrijdag een dagje verlof gepakt van stage.
Polo loopt weer zal binnenkort wat uitgebreider erop terug komen.

So far so good   -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #48 Gepost op: ma, 28 okt 2019, 11:41:53 »
Nog even een vraagje tussendoor: Heb alles van de ophanging vervangen inclusief stuurdemper. In het stuur zit nog steeds speling en hoor ik een ‘knak’. Dit zou misschien het stuurhuis kunnen zijn maar ik zou graag eerst de kruiskoppeling nakijken of deze niet gewoon los zit. Althans, neem aan dat er op mijn G40 stuurinrichting een kruiskoppeling zit? Is hier een beetje bij te komen zonder van alles weg te halen bij het dash?
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #49 Gepost op: zo, 03 nov 2019, 13:52:42 »
Zie het binnenkort wel als ik mijn kop onder het dash steek  -nana-

Ik zou nog wat van mij laten horen, bij deze dan. Heb ook nog wat sfeerbeelden aangezien het zolang is stil geweest. Heb de gezondheid redelijk onder controle nu maar moet nog steeds heel erg op mijn grenzen letten..
Het was een periode die ik als zeer heftig heb ervaren en een terugval zou ik ten alle tijden willen voorkomen.

Enfin, als je dan zo'n glimmende G40 ziet staan samen met een glimmende Golf 2 (Die beide ruim een jaar stof hebben gehapt) streelt dat natuurlijk wel weer dat egocircus in je hoofd.  -naughty-

De Polo stond binnen in mijn klusschuurtje op 4 as-steunen voor langere tijd. Om hem weer 'rolbaar' te maken moest ik er nieuwe aandrijfassen onder steken, stuurdemper en de draagarmen weer vast maken.

Dit heb ik dus gedaan maar er zit nog veel werk aan te komen:

- G40 lader demonteren en gelijk distributieriem vervangen (Geen idee hoelang deze er al op zit, maar hij ziet er niet oud of gerafeld uit.
- Dynamo reviseren + nieuwe spanningsregelaar monteren.
- Tunnelversteviging maken om de kas wat te sparen. (zoals Koen ook heeft)
- De Intercooler schoonmaken en nieuwe siliconen slangen plaatsen (eentje is best aardig lek)
- Olie leidingen vervangen van de G-lader
- En nog veel meer dingen want met een auto ben je nooit klaar  :)

Heb nog wat leuke sfeerbeelden gemaakt.

Toch best dik eigenlijk met die RH cupjes onder de Polo:



Een jaar geleden een bewerkte gereviseerde lader op de kop kunnen tikken (Zit ook een iets kleinere poelie op, 68mm):



Even de Golf en de Polo bij elkaar gezet om te poetsen:


Golfje 2 staat nu op de plek waar de Polo eerst stond. Dan kan ik daar in de winter rustig aan verder werken (Gekietelde NZ inbouwen inclusief gereviseerde golf 3 5-bak).



Ook de schuur flink opgeruimd en alvast wat spullen klaar gelegd voor de Golf 2. Ook alles beter uitgesorteerd en oud ijzer weg gemikt. Dan krijg je weer eens wat plek over -nana-

Ik had de volgende bloksamenstelling in gedachte: (NZ)
- Bewerkte cilinderkop (NZ) met 3F Polo GT nokkenas
- Bewerkt uitlaatspruitstuk op de cilinderkop (moet ik nog doen).
- Bewerkt inlaatspruitstuk (NZ)
- Instelbare benzinedrukregelaar.

Moet alleen even kijken welk onderblok ik ga gebruiken. Die moet natuurlijk wel echt fris zijn en ben er nog niet uit of ik het onderblok ook nog ga reviseren. Die NZ revisie spullen zijn namelijk niet super duur. Heb hier nog 1 AAV onderblok liggen en 2x een NZ onderblok. Moet toch vast wel iets van te bakken zijn  -thumbsup- Wil het dit keer in een keer goed doen zodat ik de Golf 2 als daily kan gebruiken op de mooiere dagen.
Kan er inderdaad ook een 1.8T in lepelen maar dan is de wagen niet meer origineel en dat 1.3 verhaal heb ik al heel lang in mijn hoofd, het is er alleen nog nooit van gekomen. Natuurlijk ga ik de bewerkte onderdelen zoals de cilinderkop ook nog reviseren en laten vlakken. Nu dus zien dat ik alles langzaam bij mekaar sprokkel en even nog het uitlaatspruitstuk bewerk.

Gekietelde NZ delen die al klaar liggen:



Vers aandrijfasje voor de g40:



Heb de aandrijfassen vast gezet met nieuwe boutjes aan de bakflenzen en dit keer het schroefdraad en de asmoer van de centrale as goed ingevet met keramisch vet + op moment vast gezet. Ik hoor veel mensen altijd over 'zo vast mogelijk moet die' maar als je dit dus ook echt doet zonder montagevet krijg je de boel echt niet meer los. Althans daar kwam ik achter  -nana-

Ben ook erg benieuwd naar hoe die Nankang NS2 bandjes op het asfalt plakken. Aangezien het blokje van de G40 ruime tijd niet had gelopen leek het mij verstandig om de bougies er even uit te pakken en de cilinders te vullen met Marvel mystery oil. Dit om de boel wat te conserveren en te smeren na zo'n lange tijd stil te hebben gestaan:



Op deze manier even 3ml toegevoegd bij iedere cilinder en daarna met de hand het blok wat rond gedraaid met de ratel. De volgende dag gestart en 'ze' liep als een zonnetje, sloeg direct aan. Rook wel een benzine vlaag, vermoed dat ik een hele minimale lekkage of scheurtje heb bij de tank.. Ook moet ik eens gaan kijken voor een nieuwe uitlaatlijn want huidige uitlaatlijn begint aardig krokant te worden (nog de originele, en die is al op een aantal plaatsen gelast). Misschien dat een goede vriend van mij wel iets wil lassen van RVS op maat.

En nog even afsluiten met een mooi shot van de Brembo max remmen. Moet wel eerlijk zeggen; De volgende keer ga ik voor ATE. Heb al teveel negatieve verhalen gehoord over Brembo en dat is ook wel logisch want het is italiaans  -nana- ATE trekt mij toch meer en onder de Golf 2 was dat een wereld van verschil.



Nog een fijn weekend gewenst vanuit het diepe zuiden  -thumbsup-



« Laatst bewerkt op: zo, 03 nov 2019, 13:55:54 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #50 Gepost op: zo, 03 nov 2019, 20:26:31 »
En wat mogen de negatieven punten zijn van Brembo max ?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #51 Gepost op: di, 05 nov 2019, 12:35:22 »
Ik heb het idee dat ze sneller krom trekken en niet echt beter aanvoelen qua remmen.
Met ATE heb ik nog geen kromme schijven gehad en op de Golf 4 van m'n pa liggen nu ATE Powerdiscs sinds kort. Ben benieuwd hoe die aanvoelen na een xxx aantal kilometers. Op de Golf 2 heb ik ook ATE spul zitten en dat verschil was echt goed te merken, remt echt super strak en de boel is nog steeds kaarsrecht naar mijn idee.

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #52 Gepost op: di, 05 nov 2019, 12:38:52 »
Ik heb er al jaren Brembo Max schijven er onder en nergens geen last van.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #53 Gepost op: di, 05 nov 2019, 12:47:40 »
Zo dat was snel. Ok! Misschien lag de onbalans aan de aandrijfassen. Ga het binnenkort voelen. Polo is nu rijklaar alleen nog geen tijd gehad voor een proefrit. Hoor van meerdere mensen die mening trouwens. Voorlopig blijven ze bij mij erop zitten, daar niet van.

Met de ATE remmenset voor achter was iets mis met de linkerkant. Het was zo'n voor geassembleerde set van autodoc. Heb even m'n originele voeringen er weer in gezet aan de linkerkant achter. Dan kan ik eens rustig uitzoeken wat er niet klopt aan de nieuwe set. Rechtsachter loopt ie wel netjes vrij, remcilinder al gecheckt, is het ook niet. Het lijkt in het zelf stellende mechanisme te zitten (dat heveltje). 1x remmen en de schoenen blijven aanlopen waardoor de rem veels te heet wordt in no time.
Kwam op Polotreff.de ook iemand tegen in een topic die hetzelfde had (met dezelfde ATE set)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #54 Gepost op: di, 05 nov 2019, 13:25:49 »
Jij bent goed bezig  -klus- -thumbsup-

En leuk om zo'n uitgebreide update met mooie foto's te lezen.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #55 Gepost op: di, 05 nov 2019, 14:03:32 »
Dank Koen! Ik hou jullie op de hoogte.. Sta te popelen om een stukje te 'fahren'. Hopelijk kom ik daar dit weekend aan toe.

Lijkt mij trouwens leuk om eens een kleine Limbo toer te doen met een aantal Polo's/MK2's. Op de plek waar ik sleutel (privéplek) is genoeg ruimte voor een meeting met bijvoorbeeld een aansluitende toer. Lijkt mij erg gezellig! Laat mij weten als je belangstelling hebt dan kan ik voorbereidingen treffen voor komende zomer bijvoorbeeld.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #56 Gepost op: di, 05 nov 2019, 18:15:08 »
Heb je er ook nieuwe blokken voor er op?
Ik zelf heb Brembo Max in combinatie van EBC greenstuff blokken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #57 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 15:02:48 »
Rij inderdaad ook met nieuwe blokken (Brembo). EBC green stuff blokken zijn misschien ook wel het proberen waard. Ik had gewoon het idee dat er al een 'slinger/slagje' in de Brembo schijven zat merkbaar tijdens het remmen. Dit kan natuurlijk ook aan andere ophangingsdelen liggen en momenteel is alles vernieuwd (Buiten de achterasrubbers). Eens kijken hoe de beleving binnenkort is in combinatie met nieuwe spelingsvrije aandrijfassen.

Hoop dat ik dit weekend nog toe kom aan een testrit als het weer goed is. Heb wat issues met m'n A3: Regenwater lekkage en de passagierskant is helemaal nat.. Laat toevallig vandaag ook m'n ruitenwissermotor ermee gekapt zijn. Heb gelukkig nog een donor A3 staan maar aangezien dat m'n daily is heeft dat komend weekend prioriteit.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #58 Gepost op: wo, 06 nov 2019, 18:55:16 »
(...)Regenwater lekkage en de passagierskant is helemaal nat.. (...)

Af en toe duikt ie weer op... het accuwak  :)

Of heeft lekkage toch andere oorzaak?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #59 Gepost op: do, 07 nov 2019, 08:08:28 »
Kan ook via je portier naar binnen komen, checken of de folie nog afsluit, en de afwateringsgaatjes open zijn.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!