Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 5523 keer)

Online patrick86c

• L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #60 Gepost op: do, 07 nov 2019, 10:00:21 »
Vooral dat laatste wordt vaak vergeten.
Jetzt mit 5 ps mehr

Offline JBM

• L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Joris
« Reactie #61 Gepost op: do, 07 nov 2019, 11:49:43 »
Klopt! Thanks voor het meedenken. Maar hebben jullie het nu over de Polo? Dat water lek heb ik namelijk bij mijn daily wagen: De Audi A3
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Online patrick86c

• L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
« Reactie #62 Gepost op: do, 07 nov 2019, 12:27:51 »
Heeft die geen waterafvoer dan?  :)
Jetzt mit 5 ps mehr

Offline JBM

• L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Joris
« Reactie #63 Gepost op: do, 07 nov 2019, 13:31:06 »
Heeft die geen waterafvoer dan?  :)

Blijkbaar niet.. Haha. Dit weekend even wat dingen nakijken en uitspuiten met perslucht.

Offline JBM

• L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Joris
« Reactie #64 Gepost op: wo, 20 nov 2019, 11:20:10 »
Zo, de audi is weer droog en heb de paravan kap opnieuw afgekit met wat transparante siliconen. Kwam er gister achter dat de hoofdoorzaak waarschijnlijk bij het deurrubber ligt (passagierskant). Binnenkort even het rubber verwisselen met de donor A3 die ik nog heb staan. Komend weekend komt een vriend nog even langs, die kan op het werk zo'n dieptereiniger lenen. Ook wel fris om even te doen nu ik toch de stoelen eruit heb gepakt. Dan de boel nog een dagje laten luchten en alles terug monteren. Blijf mij trouwens verbazen hoe rap die wagen is. Aangezien de koppeling vervangen moest worden en het dubbel massa vliegwiel kapot was, ben ik voor een vast vliegwiel gegaan. Leuk speelgoed aangezien dat vaste vliegwiel een stuk lichter is.

Over de Polo: Had de oude achterrem terug gezet aangezien er dus iets niet goed was aan dat zelf stellende mechanisme van die nieuwe ATE remset aan de linkerkant. Rem liep vrij maar na 1 keer remmen of handrem bleef het mechanisme 'hangen'. Misschien dat die nokjes/tandjes te scherp zijn ofzo van dat zelfstellende mechanisme, heb het euvel nog niet kunnen ontdekken. Remcilinder is gewoon goed, die gaat ver genoeg naar binnen> nagemeten. mocht ik er niet achter komen bestel ik wel een nieuwe set voor die kant want ik heb geen zin en tijd om te blijven klooien.
Nu loopt alles mooi vrij met de oude set (wel dat vervelende piepje). Maar ik kan dus een testrit maken binnenkort zonder dat de boel daar warm loopt. Even verzekeren die handel en we mogen weer..