Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 39605 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #120 Gepost op: wo, 29 sep 2021, 11:24:13 »
Dankje
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #121 Gepost op: di, 26 okt 2021, 13:58:27 »
Tijdje stil geweest hier  -naughty-

Een poosje terug stond ik met de wagen in Maastricht en wilde de Polo niet meer starten.
Had hier eerder ook wel eens last van en uiteindelijk kreeg ik hem weer aan de praat.
Aangezien de accu vers is, verse massakabels, verse dynamo en de startmotor heel soepel rond gaat besloten om het contactblokje te vervangen achter het contactslot. Heb de wagen nog niet kunnen testen maar het oude contactblokje zag er flink uitgesleten uit.

Vond de wagen steeds luider klinken en kwam erachter dat de nieuwe spruitstukpakking tussen de kop en het spruitstuk aan het lekken was. Heb de boel nu open liggen om het probleem te verhelpen. Ga ook nieuwe originele tapeindes/moeren monteren aangezien ik niet tevreden ben over de tapeindes van MaxRPM (De schroefdraadlengtes komen niet overeen). Rook hierdoor ook wat uitlaatgassen in de cabine en dat is natuurlijk minder fijn.

Ik wil graag de VDO drukmeter installeren binnenkort. Zoek nog zo'n DIN instrumentenpaneel waarbij je plek hebt voor 3 meters (toepasbaar op de originele radio plek). Jaren terug had Conrad hier veel voor in het assortiment maar veel dingen zijn niet meer terug te vinden. Mocht iemand nog tips hebben hoor ik dat graag.



Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #122 Gepost op: vr, 17 dec 2021, 19:53:16 »
Polo loopt goed  -thumbsup-
Aardig wat power nu met dichte intercooler.

Misschien heeft er iemand antwoord op deze vraag:
Die originele 13 inch BBS'jes; klopt het dat VW hier een speciaal kloploodje voor had om te monteren aan de buitenkant van de velg? Plaklood is wat moderner en netter, vraag het vanwege mijn bestuurderderskant voor: Het plaklood komt zo dicht bij de remmerij soms dat het ervanaf slaat. Rechtsvoor en achterkant geen probleem.

Heb nu een paar keer met de smalle winterwielen gereden van mijn oude Polo en merk dat ik nagenoeg geen onbalans heb in de ophanging (ophanging is in nieuwstaat).

Had speciaal plaklood besteld (dunne variant) en dit is vandaag door de bandenboer erop gezet. Het voelt best aardig, maar voel toch nog wat trillingen in het stuur. Dit dunne plaklood heeft ook amper massa omdat het zo dun is (2,5 gr stukjes op rij in stripformaat). Kan misschien ook een beetje aan de banden liggen uiteraard (Nankang NS2).
Mijn gevoel zegt dat er iets op de buitenkant moet.. Al aardig wat foto's tegen gekomen van deze velgen inclusief kloploodje.
Thanks voor het meedenken  -thumbsup-

Ook bezig met het blok van de Golf 2. Hier komt een vers opgelapt gekieteld NZ blok in met gereviseerde Golf 3 bak  -dj-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #123 Gepost op: za, 18 dec 2021, 17:16:56 »
Een goede bandenboer moet dit toch kunnen oplissen.
Hebbzelf nooit problemen gehad met mn plaklood.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #124 Gepost op: zo, 19 dec 2021, 19:29:46 »
Ik wil graag de VDO drukmeter installeren binnenkort. Zoek nog zo'n DIN instrumentenpaneel waarbij je plek hebt voor 3 meters (toepasbaar op de originele radio plek). Jaren terug had Conrad hier veel voor in het assortiment maar veel dingen zijn niet meer terug te vinden. Mocht iemand nog tips hebben hoor ik dat graag.

Ik heb nog een houder voor 2 meters die in plaats van de asbak gemonteerd kan worden, speciaal voor de 2F.
Zoals deze (maar dan zwart  -nana-):


En op de alu velgen werd af fabriek idd ook slaglood gebruikt. Maar ik zou ze gewoon nog een keer laten balanceren.
« Laatst bewerkt op: zo, 19 dec 2021, 19:31:52 door Dennis »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #125 Gepost op: ma, 20 dec 2021, 13:42:47 »
Weet je het zeker, Dennis? Ik heb er ooit één van je overgenomen…
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #126 Gepost op: ma, 20 dec 2021, 16:32:31 »
Dat klopt, maar ik heb er nóg eentje ;)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #127 Gepost op: di, 21 dec 2021, 14:05:40 »
Gisteravond nog even gekeken naar de banden balans samen met een trouwe monteur.
De BBS velgjes hebben toch een tikje gehad aan de voorzijde lijkt het. Ook heeft de wagen vrij lang stil gestaan (Heb toen de bandendruk 0.5 bar verhoogd en vaker de wagen wat verder gerold in de stalling) Achteraf had ik de wagen beter op as-steunen kunnen zetten. We hebben het wel kunnen oplossen met speciaal kloplood voor lichtmetalen velgen. De onbalans is er niet 100 % uit maar er valt nu aardig comfy mee te rijden  -thumbsup-

Gisteravond nog een aardig stukje gereden en thuis lag er wat benzine op de oprit. Geloof dat het slangetje lekt onder de auto vanaf de pomp naar de benzine filter. Deze ga ik nu repareren en zet er gelijk een nieuw brandstoffilter tussen  -sturen-

@ Dennis: Ik heb zeker interesse  -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #128 Gepost op: do, 20 jan 2022, 13:15:34 »
Na het schoonmaken van de brandstofpomp bleek deze dus door de behuizing heen naar buiten te lekken.
Heb de volgende onderdelen vervangen:

- Brandstofpomp
- Benzineslang
- Benzinefilter
- 2 rubber houdertjes van de ophangbeugel (Deze zijn blijkbaar nog nieuw te verkrijgen, zie onderstaande link).
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/brandstofpomp/volkswagen/polo-coupe-86c-80-bouwjaar-1981-10-1994-09/c721-492-12619/houder-brandstofpomp/p1205509.html





Ook de bewerkte NZ kop opgehaald bij het revisiebedrijf (Voor de Golf)



De Polo loopt goed, echter wel nog steeds het rijke koud start probleem. (Eerste minuut extreem rijk lopen en soms op 3 cilinders). Na 1 minuut begint het hele orkest mee te doen fatsoenlijk ronde loop  :)

Zeer veel dingen vervangen om dit op te lossen maar het is een bekend probleem (Lees er veel over op Duitse fora en Audioholic had hetzelfde euvel bij de G40).

Verder erg blij met de Polo, toch wel super rap met die geflowde lader  -naughty-



Aangezien ik soms ook wil touren in Duitsland of België zit ik te denken om de ophanging aan te passen. Ben er nog niet over uit wat de combinatie gaat worden. Toen ik de auto kocht zaten er std (vet versleten) ALKO polo 86c dempers onder in combinatie met de STD G40 veren. Eigenlijk reed dat super lekker  -klus-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #129 Gepost op: do, 20 jan 2022, 15:51:17 »
lekker bezig! heb je de benzine slang van MAXRPM? ik heb dat stukje laatst ook vervangen voor universeel leiding maar dat ziet er bij jouw een stuk strakker uit
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #130 Gepost op: do, 20 jan 2022, 23:17:41 »
Mooi joris 👍.
Ik was laatst op de sloop aant pielen om een draaiknop van de rugleuning los te maken. Kom ik ze deze week bin winparts of autodoc tegen. 1.80euro 😆
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #131 Gepost op: vr, 21 jan 2022, 09:27:16 »
lekker bezig! heb je de benzine slang van MAXRPM? ik heb dat stukje laatst ook vervangen voor universeel leiding maar dat ziet er bij jouw een stuk strakker uit

Klopt Aron! Dit stukje leiding is van MAXRPM. Had er eerst ook een universeel stukje tussen (Gaat ook best prima).
De diameter is verschillend qua aansluiting boven en onder (Meen 10mm en 12mm) dus had ik er ook zo'n verloop stukje tussen gezet.
Alleen kijken dat je die bocht niet te scherp maakt met normale ronde benzine slang want dan krijg je een vernauwing door het buigen.
Echter kwam ik daarna erachter dat m'n pomp lek was.. dus heb maar kort kunnen genieten van de constructie.

@ Ramon: Het is soms verbazingwekkend wat voor een after market spullen je nog tegen komt nieuw. Moet wel vaak zeggen dat de kwaliteit 9/10 keer tegen valt tegenover OEM delen.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #132 Gepost op: vr, 21 jan 2022, 16:13:57 »
Ik ga er vanuit dat je die knop vaak versteld 😄
Zelf heb ik dir knop ook vervangen toen bij mijn rode steilheck.
Wel goed om te weten dat de rubber houders voor de pomp nieuw te krijgen zijn.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #133 Gepost op: vr, 21 jan 2022, 22:46:00 »
koudstart met een identiteitscrisis, ach, hij is bijna 30 jaar oud, en als die niet uitvalt koud,kan ik er mee leven,niet warmdraaien maar gelijk rijden,is die ook het snelste warm. -sturen-
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #134 Gepost op: di, 25 jan 2022, 13:01:21 »
Ik ga er vanuit dat je die knop vaak versteld 😄
Zelf heb ik dir knop ook vervangen toen bij mijn rode steilheck.
Wel goed om te weten dat de rubber houders voor de pomp nieuw te krijgen zijn.



Die rubbers zijn hetzelfde alleen origineel zit er aan 1 kant een platte 'dop' achtige kant. Bij mij was de boel zo rustig dat het gelijk afbrak dus kon ze ideaal vervangen (En dus aan beide kanten ringetje + M6 moertje erop..

Er is alleen 1 stuk benzine slang dat ik niet erg vertrouw; van het brandstoffilter naar de stalen leiding loopt nog een korte flexibele slang met krimpverbinding naar de stalen leiding (ter hoogte van de achteras). Deze leiding ziet er erg gaar uit en ook de krimpverbinding is super roestig. Denk dat ik deze binnenkort even bij een garage laat vervangen voor de zekerheid.

koudstart met een identiteitscrisis, ach, hij is bijna 30 jaar oud, en als die niet uitvalt koud,kan ik er mee leven,niet warmdraaien maar gelijk rijden,is die ook het snelste warm. -sturen-

Er zijn grotere problemen in de wereld inderdaad. Lees op Duitse fora dat mensen het vaak hebben nadat ze de katalysator leeg hebben gemaakt of hebben vervangen door een recht stuk.. Vermoed dat of toch een injector die wat sticky is.. Maar zelfs al gelezen dat men na het vervangen van nieuwe injectoren hetzelfde resultaat had.

Heb die rechter stootrand eraf geklikt en zoek eigenlijk nog een nette.. Heb er 1 liggen hier maar die is ook niet zo netjes.
Ervaar een spatader, rij G-lader.