Auteur Topic: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid  (gelezen 1753 keer)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Gepost op: wo, 14 feb 2018, 23:48:18 »
beste mensen!

Ik ben sinds +- 3 weken in het bezit van een polo 2 (geen f) en heb hier sinds een week een raar probleem mee wat begon tijdens het inhalen in de polder, ik trok door naar 90km/u en daar stopte mijn nz ineens met gas geven / aannemen. even aangekeken en nog een paar keer doorgetrokken naar 100 km/u en hij blijft het doen. soms valt de gas response compleet weg en soms stottert ie als de malle en stuiter ik door mn auto heen  -boehoe-.. Het is niet perse bij de 100km/u maar bij iedere versnelling wat hoger in de toeren, 2 vanaf 40 50.. 3 vanaf 70 80 (soms 90 / 100) en in zn 4 vanaf 90 100.

bij lagere toeren het gas vol intrappen doet ie prima en hier heeft ie ook geen problemen mee.

Al vervangen: rotor en verdelerkap, brandstof filter en bougies. luchtfilter is morgen aan de beurt.

heeft iemand hier misschien ervaring mee want ik ben ten einde raad en kan het me niet veroorloven om alles te vervangen tot het over is.

Dank jullie wel!
Aron
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #1 Gepost op: do, 15 feb 2018, 13:37:36 »
Hee Aron,

Ik zou de volgende dingen even nalopen:
- Bobine verwisselen
- Massapunten nalopen
- Benzinedrukregelaar
- Brandstofdruk meten
- Bougiekabels nog goed? even voelen of ze nog soepel aanvoelen. kan nooit kwaad om ze te vervangen.

Heeft de wagen het altijd zowel koud en warm? Anders zou je ook nog eens kunnen proberen de stekker los te trekken van de lambdasonde, die stekker bevind zich naast het inlaatspruitstuk.

Doet mij denken aan een brandstofpomp die versleten is, waardoor die te weinig druk levert in de hogere toeren. Maar kan rustig iets anders zijn hoor. Zou ook zeker de blauwe temperatuursensor uitsluiten.

Als de wagen nog goed loopt met de lambda of blauwe tempsensor los dan weet je in ieder geval dat de brandstofpomp het niet is. Als die het blijft doen dan moet je het echt gaan zoeken in het injectiesysteem. De bobine kan ook veel roet in het eten gooien.

Succes!
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #2 Gepost op: do, 15 feb 2018, 16:31:57 »
hoge toeren haperen? klinkt idd als de bobine die het niet bij kan houden of niet genoeg benzine
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #3 Gepost op: do, 15 feb 2018, 20:20:58 »
Bij mij was het toen de bobine slecht,was dat hij warm niet bleef lopen bij stoplicht of lage snelheid.
Snelweg praktisch geen probleem.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #4 Gepost op: vr, 16 feb 2018, 14:29:26 »
heren,

Allereerst bedankt voor de reacties! heel tof dat er mensen graag willen helpen!

heb ondertussen ook het luchtfilter vervangen en hierna leek die het een stuk beter te doen, maar het had niet zo mogen zijn... het gezeik kwam gelijk terug, wel viel mij op dat als ik het gas eerst minimaal indruk (hoogtoerig) en 'm dan intrap ik m soms wel lekker kan doortrekken.

Bobine word lastig. had gehoopt er eentje te kunnen lenen van een maatje maar hij heeft een andere als ik...

massapunten en die sensoren ga ik zometeen even nakijken! hoop dat het mag baten. heb m pas 3 weken en alleen nog maar gezeik gehad. niet tof!!!

Aron
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #5 Gepost op: vr, 16 feb 2018, 16:25:55 »
kleine update! tijdens het nalopen van de massapunten en de sensoren checken, ben ik erachter gekomen dat er via de inlaat valse lucht werd aangezogen. even gefixt en tot nu toe loopt ie weer goed! echter wil ik niet te vroeg juichen en ga ik eerst even aankijken, ik hou jullie op de hoogte!

Aron
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #6 Gepost op: do, 01 mrt 2018, 15:56:37 »
beste mensen,

Ondertussen wilt ie weer lekker doortrekken. soms doet ie nog wel wat raar mbt hoge toeren, laatst op de snelweg alleen maar 100 kunnen rijden en daar boven viel de auto compleet uit, hij deed dit op zowel heen als terug weg, echter toen ik op de terugweg van de snelweg afging heb ik m even stil gezet om onder de kap te kijken ( waar ik zo niets kon vinden) en hierna liep de auto weer als een zonnetje..... weet echt niet wat ik er mee aan moet hoor, hahah. maar overgrote deel loopt ie gewoon prima!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #7 Gepost op: vr, 02 mrt 2018, 15:18:37 »
Vervang je rotor en verdelerkap sowiso maar en dit klinkt voor mij als gare bougiekabels. Voelen deze hard aan? Bougies eens vernieuwen of controleren kan ook nooit kwaad.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #8 Gepost op: vr, 02 mrt 2018, 18:18:57 »
Citaat
Al vervangen: rotor en verdelerkap, brandstof filter en bougies. luchtfilter is morgen aan de beurt.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #9 Gepost op: zo, 04 mrt 2018, 17:31:25 »
Never mind.. Haha sorry
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: NZ hapert enorm bij hoge toeren / hoge snelheid
« Reactie #10 Gepost op: di, 06 mrt 2018, 10:57:19 »
van de week de carterontluchting even onder handen genomen.de buis van het potje naar de inlaat zat er niet meer tussen en heb deze er tussen geplaatst. loopt al veeeeel beter en houd niet meer zo in!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)