Auteur Topic: Ruitmechanisme kapot  (gelezen 1320 keer)

Offline theo6772

  • L86C-0224
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 71
  • Geslacht: Man
  • Theo Lemm
Ruitmechanisme kapot
« Gepost op: zo, 25 mrt 2018, 22:35:23 »
Helaas, helaas. Ik wil de spiegel opnieuw afstellen en daarvoor moet het raam open. Deze zit vast (het was inderdaad erg koud) en de kabel knapt doh. Het kan wel dicht, maar niet open.
Moet ik nu het geheel vervangen of kan de alleen kabel vervangen worden?
Ik verwacht het eerste maar graag gooi ik het hier even in de groep.

Enjoy!
Een mooie Polo is fijn. Maar een fijne Polo is altijd mooier!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Ruitmechanisme kapot
« Reactie #1 Gepost op: zo, 25 mrt 2018, 22:58:24 »
Zeker weten 't ruitmechanisme? Kan namelijk ook dat de bevestiging van ruit naar mechanisme afscheid van mekaar heeft genomen, heb ik welles gehad: met naar beneden draaien bleef de ruit staan, met de hand helpen omlaag schuiven kan dan nog en bij 't omhoog draaien 'ontmoet' de bevestiging mekaar weer en sluit de ruit wel gewoon zoals 't moet.
Ruitmechanisme: ook die kunnen/willen kapot, naar mijn idee loont 't niet om die te proberen te fixen; 2ehands prima verkrijgbaar en ik meen zelfs nieuw te krijgen (adres hiervoor is bekend :) -thumbsup- )

Offline theo6772

  • L86C-0224
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 71
  • Geslacht: Man
  • Theo Lemm
Re: Ruitmechanisme kapot
« Reactie #2 Gepost op: wo, 28 mrt 2018, 16:30:59 »
Thanks Sjon!
De ruit zit nog wel aan de stalen strip die langs de geleider gaat. Er van uit gaande dat je dat bedoelt.
Dan ga ik het nog eens bekijken en de onderdelen bestellen. Dan ook maar meteen het stuk tussen de twee ruiten vervangen. Heeft, denk ik, ook zijn beste tijd gehad.
Dank voor de snelle reactie!
Een mooie Polo is fijn. Maar een fijne Polo is altijd mooier!