Auteur Topic: Cockpit ombouw  (gelezen 2705 keer)

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Cockpit ombouw
« Gepost op: di, 27 mrt 2018, 09:05:32 »
Heb al veel gevonden over tellers ombouwen van een golf 1 naar polo 1f. Waarbij je enkel het km teller gedeelte van u oude moet overzetten om deze te doen werken. Maar zou het omgekeerd ook gaan? Ivm met het blauwe printplaat?
Heb een teller gekocht van polo2 maar deze is blijkbaar stuk. Ik vermoed iets in de printplat.  Kan ik dan bv een polo 2 teller kopen zonder toerenteller en deze toerenteler dan van de andere in overbouwen met de printplaat van de niet toerenteller? Het is een ingewikkelde uitleg maar wie kan me helpen?
Mvg

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #1 Gepost op: di, 27 mrt 2018, 12:26:19 »
Heb wel eens geprobeerd om een cockpit met klokje te voorzien van een toerenteller ,maar dit ging ook niet .Was vooral niet willen passen in de behuizing.

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #2 Gepost op: wo, 28 mrt 2018, 20:47:33 »
Bedoel je dan klok die even groot is als de toerenteller of zo een digitaal klokje in het midden onderaan?

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #3 Gepost op: do, 29 mrt 2018, 12:13:08 »
Grote klok het kleine digatele klokje zal waarschijnlijk enkel in een cockpit zitten met toerenteller.
 

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #4 Gepost op: do, 29 mrt 2018, 14:00:52 »
Zou je bv enkel de printplaat kunne overzetten van 1 met klok naar die van de toerenteller?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #5 Gepost op: do, 29 mrt 2018, 16:15:53 »
Zul je even proefondervindelijk moeten uitzoeken. Beschikt de printplaat van een eenvoudige versie wel over de printbaan die de toerenteller nodig heeft? Het zijn eigenlijk simpele doolhofjes om te lezen. Denk niet dat hier iemand het antwoord panklaar voor je heeft.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #6 Gepost op: do, 29 mrt 2018, 22:15:18 »
Ik zal daar eerlijk in zijn @gekke gerrit. Ik ken daar niveel van elektronica e.d. Een paar plus en min kabels aansluiten gaat nog of wat speakers. Maar printplaten is een beetje men petje te boven haha. Ik ga eens horen aan iemand voor een teller met klok en vergelijken met de mijne

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #7 Gepost op: za, 31 mrt 2018, 14:00:12 »
Toevallig zojuist een 'kaal' cockpitje in m'n handen, ik vermoed van een latere Polo 2 van 1986 zonder chokelampje,
maar de blauwe folie lijkt me aardig voorbereid voor de luxere cockpitjes, afgezien van 't chokelampje.
Bij die met analoge klok zit de temperatuurmeter middenboven en brandstofmeter middenonder voorbereid op de folie
en bij die met toerenteller blijft de brandstofmeter rechtsonder en 't digitale klokje met extra lampje zijn ook voorbereid op de folie.

Overigens als er van de elektronica van een cockpitje niks werkt, zou ik in eerste instantie de spanningsregelaar vervangen:
3-pootje geschroefd op metalen plaatje boven km-teller.

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #8 Gepost op: za, 31 mrt 2018, 20:25:06 »
Had het cockpit met toerenteller eens aangesloten en de verlichting deed het niet, benzinemeter ging ook niet. Temperatuurmeter daar  pinkte het licht wel van maar heb het niet geteste met warme motor. voorderest werkte alle indicators van pinkers lichten grootlicht. Mss eens testen met een andere printplaat. Of zou de bekabeling in een polo 1f anders zijn dan in een 2 waardoor de verlichting en benzinemeter niet zou functioneren? Mss eerst spanningsregelaar vervangen dan printplaat en kijken wat het doet dan.

Alvast bedankt voor het meedenken 👍🏻

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #9 Gepost op: za, 31 mrt 2018, 20:55:28 »
Stekkerbezetting 1f versus 2: durf ik niet te zeggen of er verschil in zit.
Als ik 't goed heb staan er tekstjes op de folie bij de stekker: das snel te vergelijken.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #10 Gepost op: za, 31 mrt 2018, 21:35:16 »
Dan moet je even dat zwarte raamwerkje verwijderen.
Dan kan je precies zien waar alles voor dient op de print,staan tekstjes bij zoals olie,klok en dat soort dingen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #11 Gepost op: zo, 01 apr 2018, 01:07:37 »
+1
Maar lampjrs kapot kan ook => geen licht
Spanningsregelaar kapot => benzine- en tempmeter blijven links liggen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #12 Gepost op: zo, 01 apr 2018, 07:42:18 »
Dat is handig om te weten dat het vermeld staat op de printplaat. Vanavond eens naar kijken en vergelijken. Spanningsregelaar ga ik moeten bestellen. Ik houd jullie op de hoogte

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #13 Gepost op: zo, 01 apr 2018, 21:32:08 »
printplaat polo 2 toerenteller en klokje zijn volgens de tekst achter de stekker hetzelfde patroon. Ga komende week verder met demonteren e.d. Dan horen jullie nog of de patronen kloppen ong  met de polo 1f teller

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Cockpit ombouw
« Reactie #14 Gepost op: zo, 01 apr 2018, 21:55:12 »
Als je nou de spanningsregelaar van je werkende cockpit nou op die van de polo 2 zet,dan weet je of hij misschien werkt of niet.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2