Auteur Topic: Alleen ABU nokkenas in NZ  (gelezen 5473 keer)

Offline VINCENT86CFOX

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Vincent
Re: Alleen ABU nokkenas in NZ
« Reactie #15 Gepost op: zo, 14 jun 2020, 08:42:06 »
Net trouwens een 0-100 filmje van je gezien op YouTube. Is echt wel een stuk pittiger dan mijn NZ naar de 100.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Alleen ABU nokkenas in NZ
« Reactie #16 Gepost op: wo, 17 jun 2020, 11:21:40 »
Hoi Vincent,

Naast de nokkenas zelf en de kleppendeskel pakking en nokkenas keerring heb je eigenlijk niets nodig, maar als de distrubutie riem en eventueel waterpomp binnenkort aan vervanging toe zijn dan raad ik je aan die ook mee te nemen.

Als dat allemaal goed en vers is kan je de as er in feite 1op1 inzetten, maar hou er rekening mee dat je nokkenas tandwiel iets anders komt te staan, en je timing dus niet meer klopt aan de hand van de merktekens. ik heb zelf een nieuwe merkteken op het tandwiel gezet, bij de pijl. zodat ik alsnog de boel zonder problemen op tijd kan zetten.

(je zet de distrubutie op tijd, kijk goed naar hoe je de nokken as eruit haalt. en zet de nieuwe nokkenas er op de zelfde manier terug in, nu staat de timing iets verdraaid. zet nu boven het pijltje van de nokkenas timing een streepje op je tandwiel, en dan kun je je merk tekens weer gebruiken.)

Succes! -klus-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline VINCENT86CFOX

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Vincent
Re: Alleen ABU nokkenas in NZ
« Reactie #17 Gepost op: wo, 17 jun 2020, 11:30:42 »
Dank je wel. Dat van die timing is me nu niet helemaal duidelijk, maar zal zichzelf wel uitwijzen als ik de boel open heb liggen.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Alleen ABU nokkenas in NZ
« Reactie #18 Gepost op: wo, 17 jun 2020, 12:25:09 »
hopelijk word het hier wat duidelijker mee:
foto 1: met nokkenassen:
links is NZ rechts is ABU - zoals je ziet staat het gat voor het nokkenastandwiel niet exact gelijk.

dit heeft als gevolg dat je timing niet meer klopt. scheelt 4 tanden!

Foto2: tandwiel, op tijd.
zie het nokkenas merk teken
ik heb zelf een nieuwe merkteken op het tandwiel gezet, bij de pijl. zodat ik alsnog de boel zonder problemen op tijd kan zetten.
dit nieuwe merkteken is de "afgebroken tand" boven de pijl. vergeet de witte streep op het tandwiel!!!! die staat er voor niets!!!

« Laatst bewerkt op: wo, 17 jun 2020, 12:27:23 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline VINCENT86CFOX

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Vincent
Re: Alleen ABU nokkenas in NZ
« Reactie #19 Gepost op: wo, 17 jun 2020, 22:20:14 »
Wow. Superduidelijk. 4 tanden verzetten om de timing weer goed te krijgen. Bedankt voor de snelle reactie. Nu nog een nokkenas regelen.