Auteur Topic: Wie is "levietje96" ? wel...  (gelezen 10220 keer)

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #15 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 04:14:44 »


Het blok zelf is ontdaan van alle smurrie, opgeschoond en opgeschuurd, ontvet, en voorzien van mooie rode motorlak
« Laatst bewerkt op: vr, 11 jan 2019, 07:22:19 door Levietje96 »

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #16 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 04:18:50 »


Ook even de waterpomp en de pakking ervan vervangen

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #17 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 04:22:00 »


Dan de motor erin gelepeld, en voorzien van een nieuwe distributieriem, alle pakkingen die je kan vinden in en rond de motor zijn ook vervangen, en zelfs de vriesplug in het inlaatspruitstuk is vervangen, want die lekte

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #18 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 04:24:10 »


De motor was dan volledig afgewerkt, het kleppendeksel is opnieuw zwart gemaakt, en het uitlaatspruitstuk is ook terug zwart gemaakt.

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #19 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 04:25:16 »
Eigenlijk is die de motor en de mechaniek volledig in orde...alleen heb ik een klein minpuntje gevonden. Namelijk dat de koppelingskabel een beetje blijft hangen. Dus die moet nog vervangen worden en dan is denk ik alles goed

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #20 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 04:28:51 »
De polo is nu even bij een kennis van mij binnen om de motor professioneel te laten nakijken en eventueel de ontsteking en de carburateur nog eens na te kijken voor de zekerheid, omdat ik de polo toch dagelijks wil gebruiken moet alles perfect zijn. Weten jullie eigenlijk waar ik een verlagingsset kan krijgen voor de polo? En welk merk ik beter kan nemen in vergelijking met een ander minder goed merk? Want ik vind toch dat de polo een beetje te hoog staat.
« Laatst bewerkt op: vr, 11 jan 2019, 07:23:18 door Levietje96 »

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #21 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 07:21:40 »
Binnenkort zal ik eens werk maken om mijzelf lid te maken van dit mooie forum, en kan ik dan ook een toppic starten waar jullie mijn project nauw op de voet kunnen volgen! 😉
« Laatst bewerkt op: vr, 11 jan 2019, 07:23:53 door Levietje96 »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #22 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 10:54:10 »
Eigenlijk is die de motor en de mechaniek volledig in orde...

En op de tweede fotoo zien jullie dat de tweede cilinder verrot is. Door jaren stil gestaan te hebben met water in de cilinder, is heel de zuiger weggecorrodeerd.

 -dunno-

Maar verder: lekker bezig!  -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #23 Gepost op: vr, 11 jan 2019, 16:53:08 »
gaaf wagentje. de poetsbeurt heeft zn werk gedaan en de engine bay ziet er ook heel goed uit!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #24 Gepost op: ma, 14 jan 2019, 02:01:03 »
Ja wat de oude motor betreft... De vorige eigenaar heeft jarenlang met een lekke koppakking gereden, die lek was op 1cilinder. Dus met de jaren heeft dit de zuiger aangevreten. De kleppen zelf waren ook aangetast, dus heb ik er een ander blok ingestoken met dezelfde cilinderinhoud als de oude. En omdat de oude motor er toch helemaal uit moest, heb ik het nieuwe blok helemaal klaargemaakt met alle nieuwe pakkingen en overige aanhangende onderdelen.

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #25 Gepost op: ma, 14 jan 2019, 02:05:46 »
Het polieren heeft inderdaad zijn vruchten afgeworpen. Ik heb het in 5fasen gedaan. Fase1: het kleien van de lak (daarmee alle oude oxidatie weggehaald. Fase2: de wagen gepolierd met grof polieren, om de overgebleven oxidatie weg te halen en de krassen en vlekken er uit te krijgen. Fase3: de wagen gepolierd met fijn poliersel om de glans terug naar boven te halen en de kleur terug te herstellen. Fase4: de wagen gepolierd met wax, om de gepolierde lak te beschermen tegen de weersinvloeden en uv-straling(verkleuring). Fase 5 de wagen nog eens extra met de hand een waxbeurt gegeven om in de moeilijk bereikbare hoekjes te kunnen geraken waar je niet met de machine kan komen. Al bij al veel werk, maar ben best tevreden met het resultaat.
« Laatst bewerkt op: ma, 14 jan 2019, 04:28:33 door Levietje96 »

Offline Levietje96

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: Wie is "levietje96" ? wel...
« Reactie #26 Gepost op: ma, 14 jan 2019, 02:14:08 »
En als afwerking heb ik de rode lijntjes in de voor en achterbumper terug opnieuw aangebracht. Deze waren helemaal verkleurd en grotendeels verdwenen. Dus toch een mooi accentje vind ik zelf