Auteur Topic: 'Wie is "xxxxxx" ?  (gelezen 7067 keer)

Offline eddraket

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
'Wie is "xxxxxx" ?
« Gepost op: wo, 24 okt 2018, 23:35:04 »
Hoi allemaal.
Ik ben Ed en heb er sinds een paar dagen een polo 86c classic uit 87 bij. Mijn andere auto is een passat 32b variant uit 83 en wordt gebruikt voor dagelijks verkeer. De polo liep ik eigenlijk per ongeluk tegenaan, nog geen 67.000 op de teller en geheel roestvrij en net onderhoud gehad in de vorm van nieuwe geventileerde schijven, blokken,bougiekabels, bougies, olie etc en nieuwe bandjes. Ook was de distributie vervangen maar toen ik er mee thuis kwam na 100 km rijden kwam er een gierend geluid uit de waterpomp. De distributieriem bleek veel te strak gespannen te zijn en de lagers van de nieuwe waterpomp waren dus al naar de.....
Wat is er mee mis; nou de verlagingsset is niet helemaal zoals het hoord. Er komt wat gerammel uit de voortrein ter hoogte van de veerpootlagers. De achterklep gaat open met een touwtje, mocht iemand toevallig nog een slotje hebben liggen dan houd ik me aanbevolen. En de carburateur klopt niet, de auto slaat stationair af na een paar keer te "zagen". Dat laatste lijkt me de lastigste klus. De voetpakking is nieuw en alle vacuumslangen zijn goed. Vacuumpotje op het ontstekingshuis is ook goed. Dat wordt een beetje puzzelen.
Anyway misschien handig om te vermelden dat ik in de achterhoek woon en gelukkig een brug tot beschikking heb.
« Laatst bewerkt op: ma, 29 okt 2018, 20:27:29 door eddraket »

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #1 Gepost op: wo, 24 okt 2018, 23:41:12 »
Welkom hier. Plaatjes doen het hier altijd goed.
En ehhh waar uit de achterhoek?

Heb nog wel een Haynes werkplaats handboek in de aanbieding
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #2 Gepost op: do, 25 okt 2018, 00:17:27 »
Nou nog even aangeven welke motor je hebt? Eentje met stationaire afslagklep/sigaar misschien?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #3 Gepost op: do, 25 okt 2018, 00:19:03 »
Oh, en   -welkom-  :D

Die 32B Variant vind ik ook wel leuk om te zien...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline eddraket

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #4 Gepost op: do, 25 okt 2018, 01:38:22 »
Nou maar liefst 2 uur aan het kutten geweest om fotos up te loaden zonder resultaat. Compjoeters, niet mijn ding. Geef mij maar een ratel in de hand. Het is een 1300 motor met 4bak en zoon pierburg 2e carb. Okee, ik ga pitten. Morgenvroeg weer aan het werk. Ik woon in Winterswijk by the way...

Offline eddraket

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #5 Gepost op: do, 25 okt 2018, 02:23:01 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #6 Gepost op: do, 25 okt 2018, 08:24:47 »
 -welkom- Leuk sedan -thumbsup-

Na wat zagen afslaan, lijkt mij niet de 'sigaar': als die kapot is en de choke is eraf, dan is 't bij gas los: plop uit (zonder zagen).
Nieuwe voetpakking: men is dus al bezig geweest: zou 't in eerste instantie zoeken in de afstelling en/of ie überhaupt wel reageert op afstellen.
(voordat de voetpakking is vervangen, is de kans groot dat men geprobeerd heeft de boel bij te regelen en zodoende de afstelling verkloot hebben)

Kofferbakslot: kan ik je niet mee helpen, maar misschien Matthieu (puppy-power)?: weet dat ie een sloper classic/sedan heeft staan.

Foto's:

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #7 Gepost op: do, 25 okt 2018, 08:58:02 »
Nette classic!! Welkom
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #8 Gepost op: do, 25 okt 2018, 09:28:49 »
Op Volksforum zit iemand die kan lezen en schrijven met de Pierburg-carbs, komt niet vaak voor...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline eddraket

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 29 okt 2018, 20:24:58 »
Yes, bedankt voor het uploaden van de foto's. Het carburateur probleem is inmiddels opgelost. Ik had de carb een beetje doorgespoten met remmenreiniger en de mengschroef opnieuw afgesteld. na een keer afslaan en wat ploffen loopt ie weer harstikke netjes. Ik heb de carb ook in het boek van de passat staan, dus de haynes heb ik niet nodig. Wel bedankt voor het aanbod. Ik wacht nog op onderdelen, autodoc is wel goedkoop maar niet zo snel. Dat slotje wordt iets voor volgende maand. De spaarpot is weer leeg en ik moet ook eten.

Offline upp-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 02 nov 2018, 14:32:14 »
Wauw mooi ding lijkt de mijne wel!


Offline eddraket

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Naam Achternaam
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #11 Gepost op: zo, 04 nov 2018, 13:50:59 »
Wouw, mooi hoor!

Offline upp-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: 'Wie is "xxxxxx" ?
« Reactie #12 Gepost op: di, 06 nov 2018, 11:25:06 »
Ik heb onlangs de carburateur laten reinigen en afstellen door een oud VW dealer bedrijf wat een wereld van verschil gaf. Dit met name door nu de juiste werking van de automatische choke. Wat ik van hem begreep heeft hij deze weer "gangbaar" gemaakt en was de carburateur vervuild met veel aanslag.

Bij een koude motor loopt hij nu ook mooi hoog stationair.