Algemeen forum > Algemeen

polo 86c nz koude start problemen

(1/16) > >>

Aron Faro:
heren..

sinds het echt koud is heeft de polo moeite met starten. hij gaat rond en slaat uiteindelijk ook aan maar valt dan gelijk weer uit. als je hem dan opnieuw start loopt ie op een gegeven moment wel en blijft hij lopen. alleen trek ik iedere ochtend mn accu leeg en dat vind ik niet vet. vanochtend was mn accu eerder leeg dan de auto aan stond...  -boehoe-
gisteren ook een green inleg filter geinstalleerd en ik heb het gevoel dat dat de koude start niet ten goede doet.
ter info: koude start regelaar |(zo heet die toch?) werkt wel naar mijn weten, bij koude start loopt ie ruim 1600 toeren. en bij warme start 1100
heb de warme lucht toevoer eraf gehaald voor de coolere look.....
ligt een abu nokkert in maar zou niks moeten doen toch?


iemand toevallig ervaring met dit probleem ?  :)

Sjon:
1e verdachte: blauwe tempsensor

Aron Faro:
sjon,

ik zag je bij een andere post reageren dat de koude start regeling dan niet meer werkt. deze doet het wel gewoon. kan ik de blauwe tempsensor dan uitsluiten ?

Sjon:
Naar mijn idee niet en zelf ervaren, alleen dan bij een AAV (slecht aanslaan & 1e paar tellen beroerd lopend, daarna leek de koudstartregeling wel in werking te treden)
Voordeel is dat ie amper 10 euro kost en vervangen is een klein klusje: kun je dat uitsluiten.
Controleer ook even de bedrading ervan: bij mijn G40 was een keer 1 van de draadjes kapot.

Gekke Gerrit:
Ik zeg: accu (of dynamo) overleden...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie