Auteur Topic: polo 86c nz koude start problemen  (gelezen 778 keer)

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #45 Gepost op: ma, 14 jan 2019, 08:35:32 »
ik mag hopen dat dat niet het geval is... de rook stinkt ook echt naar kvs. Gister nog even de compressie met Warme motor gecheckt  -zz-
maar nog steeds alle cilinders goede compressie.
vanavond de kop eraf, en dan gaan we zien
And still rolling with the times.

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #46 Gepost op: di, 15 jan 2019, 17:19:54 »
kop ligt eraf, dikke plas kvs in cilinder 1. kop ligt nu bij de revisie en word schoongemaakt en gevlakt. dan kan die er weer terug op.
heb ook nagevraagd of het mogelijk is meer compressie eruit te halen maar de revisieman zei dat dat geen slim plan was gezien de hoeveelheid vlees > hij gaat m wat ruwer vlakken dan normaal
And still rolling with the times.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #47 Gepost op: di, 15 jan 2019, 17:33:11 »
Vlakke kop = zinloos om meer te vlakken... Dunnere koppakking doet veel meer (aex koppakking bijv)
Heng!
Polo 2 turbo a 190pk

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #48 Gepost op: di, 15 jan 2019, 17:47:18 »
@audioholic en op welke compressie verhouding kom je dan ongeveer? als je dat weet dan. als dat zomaar gaat is het wellicht interessant.
And still rolling with the times.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #49 Gepost op: di, 15 jan 2019, 22:39:40 »
9.7 ongeveer. Standaard pakking is 1.5 gemonteerd. Aex 0.5 mm.
Scheelt ietsjes. Maar alle kleine beetjes helpen

Heb er zelf ook een gemonteerd op mijn turbo g40, en werkt prima.

Belangrijk is wel eerst de deck van de zuigers opmeten , dus hoeveel de zuigers onder de rand zitten van je cilinderblok. Als dat nul is raad ik t niet aan.
« Laatst bewerkt op: di, 15 jan 2019, 22:41:28 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 190pk

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #50 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 00:02:34 »
@audiholic thanks voor de tip! :)
mijn zuigers hebben nog wat ruimte over, echter weet ik niet wat de revisieman er afhaalt. ik ga het gewoon even aankieken. -dj-
And still rolling with the times.

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #51 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 00:07:58 »
maar wacht? je draait 9.7:1 op een turbo g40? sjezus -hitit-
And still rolling with the times.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.748
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #52 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 01:13:21 »
9,7:1 is antwoord op jou eigen vraag => NZ met dunne koppakking.

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #53 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 09:08:37 »
Ooh, woops  -gert-
And still rolling with the times.

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #54 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 10:23:22 »
Ik vraag mij nog 1 dingetje af -nana-
Stel dat ik die pakking neem, kan ik dan later op de rit nog een Schrick nokkenas plaatsen met let's say.. 10.0mm lift? (dat is vgm ongeveer de max voor straat gebruik) Ik wil graag de AEX pakking plaatsen, maar wil daardoor niet gelimiteerd worden met verder tunen   -klus-
And still rolling with the times.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.748
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #55 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 12:35:29 »
Kleplift getalletjes heb ik niet in mijn hoofd en ook niet binnen handbereik, maar weet wel dat 't bij MH/NZ/AAV minder
spannend is als bij GK/3F met standaard al een hogere compressieverhouding die behaald wordt door minder lage
zuigerkommetjes EN kleppenuitsparingen (dat laatste ben ik op de harde manier achtergekomen....)

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #56 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 12:55:47 »
Alright sjon thanks voor de reactie :)
Aex koppakking it is! Maar hoe ben je erachter gekomen dan?
Een GK kop gevlakt en toen de kleppen tegen de zuiger aan? -boehoe-
And still rolling with the times.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.748
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #57 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 13:51:26 »
Destijds m'n AAV kop met 268 graden nokkenas op een 3F onderblok gemonteerd,
bij de eerste start tikken, dacht eerst lege hydrostoters, tikken werd wel minder, maar blok liep niet lekker:
bij 't openmaken stonden er klepafdrukken in de zuigers..... oeps.
(2e 3F onderblok opgebouwd met iets dieper uitgefreesde klepuitsparingen in de zuigers)

Een vlakke kop nog meer vlakken dan strikt noodzakelijk heeft geen zin.
Inhoud van de compressieruimte veranderd hierdoor niet.
Bij cilinderkoppen met compressieruimte is dat misschien leuk, maar 86c hydrostoters hebben dat niet.

Offline Aron Faro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 93
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #58 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 16:27:31 »
nee precies, lullig van die ondervinding zeg, toen kleppen krom oid ?  -dunno-

heb in ieder geval de AEX koppakking genomen: NZ is 1.75mm (vlgens audioholic 1,5mm gemonteerd), en 0,5mm voor de AEX pakking. Alleen wel lullig dat de diameter iets groter is van de AEX. 77,5mm vs stock 76,5mm.
hoop dat dit geen kwaad kan. 1.0mm is een leuke improvement! hou jullie op de hoogte als t erop/eronder/ertussen ligt. Ook wat betreft het starten waar dit topic voor is aangemaakt! :)

edit: Zag 1.75mm voor ori koppakking staan maar is zacht metaal dus vandaar 1,5mm gemonteerd
« Laatst bewerkt op: wo, 16 jan 2019, 17:01:29 door Aron Faro »
And still rolling with the times.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.748
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: polo 86c nz koude start problemen
« Reactie #59 Gepost op: wo, 16 jan 2019, 17:27:41 »
nee precies, lullig van die ondervinding zeg, toen kleppen krom oid ?  -dunno-
Nee, de kop ging zo op 't volgende onderblok en die combi heeft 3 jaar gereden.