Auteur Topic: Niet starten  (gelezen 604 keer)

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
Niet starten
« Gepost op: vr, 07 dec 2018, 19:57:42 »
Mijn polo 1.3 AAV startte vanochtend na een paar dagen stilstaan ineens niet meer,  startmotor draait wel.
Vieze bobine vervangen,  maar nog steeds niets.
Rotor en verdeelkap zien er nog goed  uit,  zijn van vorig jaar.

Nu las ik bij een ander topic iets over een puntje dat door kan branden , waar zit dat ?

Na een paar startpogingen kwam er wel damp uit de luchtfilter.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.860
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Niet starten
« Reactie #1 Gepost op: vr, 07 dec 2018, 20:53:33 »
Contactpuntjes heeft een AAV niet; alle hydrostoters zijn vzv elek.ontsteking.

Lucht, peut en vonk: meer is er niet nodig.
Lucht is normaal 't probleem niet, of er moet een eekhoorn aan 't nestelen zijn in je luchtfilter :)
Als je bij 't inschakelen van 't contact de brandstofpompen eventjes hoort zoemen,
zou eerst checken of je vonk hebt: aangesloten bougie op/tegen 't blok leggen.

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
Re: Niet starten
« Reactie #2 Gepost op: za, 08 dec 2018, 07:12:22 »
Gisteravond laat deed hij het weer, ik had weer even de verdeelkap los gehad, was een beetje vochtig ook de as vd rotor vochtig, leek wel olie. 
De hallgever heeft ook wel de neiging om het soms niet en soms wel te doen las ik hier.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.337
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Niet starten
« Reactie #3 Gepost op: za, 08 dec 2018, 10:02:50 »
Keerring van de verdeleras vervangen: bekende plek voor olielekkage.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
Re: Niet starten
« Reactie #4 Gepost op: zo, 09 dec 2018, 07:20:03 »
Balen daar ook al olielekkage mogelijk,

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
Re: Niet starten
« Reactie #5 Gepost op: ma, 11 nov 2019, 16:13:44 »
Onlangs de bougiekabels vervangen,  hij ging weer slecht starten met vochtig weer.

Nu een paar weken later komt hij niet op gang boven de 60 km,  met moeite haalt hij 90 of 100. 
ik ben nog nooit zo moedeloos geweest, omdat ik bij de APK ook al de uitlaat moest laten lassen en nieuwe achterremmen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.337
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Niet starten
« Reactie #6 Gepost op: ma, 11 nov 2019, 19:19:06 »
Uhm, dat zijn normale slijtage-onderdelen, toch? Hoort bij autorijden...
Niet harder willen dan 60? Weet niet welke motorisering, maar lijkt me een noodloop-verschijnsel? ECU? Of lambdasonde overleden? Maar heb zo geen idee over welke auto/uitvoering we praten...
Voor hetzelfde geld heb je een carb en heeft de gaskabel speling?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.337
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Niet starten
« Reactie #7 Gepost op: ma, 11 nov 2019, 19:20:00 »
Oh, wacht, AAV.

Heb je inmiddels de keerring van de verdeleras in je ontsteking vervangen?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2018
  • Non-Register lid
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Niet starten
« Reactie #8 Gepost op: ma, 11 nov 2019, 19:45:42 »
niet harder willen dan 60... stottert de auto? of hikken of stoten? of wilt ie gewoon echt niet meer? in dat geval zou ik even een compressie test uitvoeren. effe kijken hoe het blokje er bij staat!

Aron
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.337
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Niet starten
« Reactie #9 Gepost op: di, 12 nov 2019, 12:40:21 »
Verandert de motorloop (bij warme motor) als je de stekker van de blauwe tempsensor aftrekt? Als-ie dan niet in noodloop schiet is je blauwe tempsensor vermoedelijk kaduuk...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
Re: Niet starten
« Reactie #10 Gepost op: wo, 13 nov 2019, 10:37:28 »
Nu ontdekte ik gisteren weer een pluk haar uit de uitlaat een paar weken geleden ook al .  Nu staat hij bij een garage voor een nieuwe achterdemper .  Hopelijk gaat het dan beter.
Het lijkt erop dat de motor gesmoord werd,  net als ik vroeger wel eens had met een mazda die een verstopte luchtfilterslang had.

Met de blauwe temp. sensor los liep hij gewoon stationair, gereden heb ik  niet. 

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.337
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Niet starten
« Reactie #11 Gepost op: wo, 13 nov 2019, 12:03:01 »
Een pluk haar uit de uitlaat? Dat is niet je einddemper, maar (de inhoud van) je katalysator die aan het hemelen is...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
Re: Niet starten
« Reactie #12 Gepost op: do, 14 nov 2019, 12:28:57 »
Vanochtend de Polo opgehaald met een nieuwe demper , rijdt weer prima en snel op gang :).

Hoe kan haar vanaf de katalysator , door de middendemper en nog eens door de achterdemper ?  De middenpijp is eruit geweest voor de APK, er moest een nieuw flexibel stuk in worden gelast.  Haar hadden ze daar dan ook wel moeten zien.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2018
  • Non-Register lid
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Niet starten
« Reactie #13 Gepost op: do, 14 nov 2019, 14:08:37 »
oke, apart! goed dat het gefixt is -thumbsup-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
Re: Niet starten
« Reactie #14 Gepost op: za, 16 nov 2019, 09:54:45 »
ja hij heeft voelbaar weer meer kw's onder de kap en beter starten , ook met de kou. -sturen-