Auteur Topic: Polo G40 - Eaton ombouw  (gelezen 5923 keer)

Offline ORIGIG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Naam Achternaam
Polo G40 - Eaton ombouw
« Gepost op: wo, 20 feb 2019, 12:25:53 »
Dag medeliefhebbers,

Ik heb sinds kort weer een Polo g40 kunnen bemachtigen, en zou daar graag een Eaton swap op willen zetten.

Heeft iemand hier enige kennis over wat ik nodig zal hebben, waar ik de onderdelen kan vinden, en Het eventuele in elkaar zetten?

Met vriendelijke groet Matthias
Originele Polo g40.

Brapap

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Polo G40 - Eaton ombouw
« Reactie #1 Gepost op: wo, 20 feb 2019, 16:41:14 »
Ligt er een beetje aan wat voor een ombouw je gaat doen dus welke kompressor maat je neemt en welke druk je gaat rijden.

Ophanging/houder voor de kompressor moet je zoweizo hebben net zoals passende poellies  bij de kompressor of als mogelijk kompressor aanpassen aan bestaande poellies.

Verder moet je dan je drukbuizen aanpassen op de nieuwe situatie. Net zoals je aansluiting naar je luchtfilterbak of openluchtfilter.

Ga je lage druk rijden kan je zonder al te veel gedoe rijden. Wil je richting de 1 bar of hoger dan adviseer ik je een benzinedrukregelaar, andere brandstofpomp en een andere map sensor aangezien de originele bij 1 a 1,1 bar aan zijn maximale meetbereik zit.
Chip kun je een kant en klare kopen bij diverse duitse firmas of eentje laten schrijven op maat.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Polo G40 - Eaton ombouw
« Reactie #2 Gepost op: wo, 20 feb 2019, 20:41:19 »
Waarom zou je een compressor met hoge efficiëntie, de G-Lader dus, willen vervangen door een met een erg lage?
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Polo G40 - Eaton ombouw
« Reactie #3 Gepost op: wo, 20 feb 2019, 22:14:23 »
Heaton m45 of een m62/65?


ik raad het persoonlijk erg af, veel moeite voor weinig winst.. en betrouwbaarheid is ook niet echt om mee naar huis te schrijven van een eaton..
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip