Algemeen forum > Techniek

AEE inbouwen

(1/7) > >>

Harrydegrasmaaie:
Ik heb sinds kort mijn eerste autotje, polo 2 steilheck van '84.
Rijd super lekker het is een 1.0 motortje(GL). Motor loopt hartstikke zuiver en start altijd goed, maar ik verlang naar wat meer vermogen.

Ik heb op marktplaats een AEE motor gevonden die uit een 6N1 schadeauto komt. Waaraan herken ik dat dit het juiste type is dat in mijn polo past? Ik heb al gebruik gemaakt van de zoekfunctie maar kan weinig concrete informatie te vinden.

Waar moet ik op letten?
Ik heb gelezen dat het moet gaan om de motoren met de startmotor aan de achterkant.
Hoe herken ik welke versnellingsbak aansluiting erop zit? of is dit irrelevante informatie?

Wat moet er gebeuren om dit allemaal werkend in te bouwen.
Bekabeling?
Motorsteunen?
Versnellingsbaksteunen?
Brandstofpomp?
moet er nog wat aan het frame aangepast worden?
Past een AEE op mijn bestaande 4bak(type GU)?

vragen vragen en nog eens vragen. Wie heeft de wijsheid om dit alles te beantwoorden en nog wat goeie tips kan geven?

Ben zelf nog niet heel thuis in het sleutelen maar mag graag wat leren.

Jorp:
Motorsteunen van de 86c gebruiken.
5-bak steun, schakelvingerknop en stabilisator stang voor een 5 bak gebruiken. Wanneer je de 5-bak van de 6N pakt moet je een kortere rechter aandrijfaspakken van een latere 2F , Of de flens aanpassen. Maar daar heb ik zelf nog geen er ervaring mee. En je moet een klein stukje van de bak afslijpen want de onderste bak steun past niet gelijk
Brandstofpomp compleet van een polo met motor code 3F NZ of PY gebruiken. Ik weet niet of die van een AAV polo ook voldoende is.
1.6 startmotor ook meenemen. V-snaar polie over zetten. Koelslangen aanpassen naar de jouwe, misschien grotere radiateur. Draadboom aan elkaar knopen.

Jorp:
Misschien dat het originele luchtfilter huis niet gaat passen. Dan zal je opzoek moeten gaan naar een GK of diesel luchtfilterkast. Of een universele open luchtfilter zoeken als je niets om originele looks geeft.

Jorp:
Ik ben nu ook bezig om een AEE in een polo 1F uit 1981 te hangen.


Dit was een 1.6AEE motor met ABU injectie met NZ luchtfilterkast met loze luchtmassameter.

Harrydegrasmaaie:
Bedankt voor de nuttige informatie  -thumbsup-
Ik heb nu een betere indicatie wat er allemaal moet gebeuren.
zijn verstevigingen aan het frame nodig als je van 39pk naar 75pk gaat? of is dit frame/onderstel hetzelfde als die van een 1.3?

mooie polo's trouwens ziet er allemaal erg goed uit ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie