Auteur Topic: AEE inbouwen  (gelezen 365 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.071
  • Geslacht: Man
Re: AEE inbouwen
« Reactie #15 Gepost op: zo, 24 mrt 2019, 19:59:10 »
Starterkrans ding moet er af. Ni moet je er een vliegwiel met koppelingsset op monteren. Neem gelijk die van je oude blok. Is een stuk lichter dan die van de 1600.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.071
  • Geslacht: Man
Re: AEE inbouwen
« Reactie #16 Gepost op: zo, 24 mrt 2019, 19:59:53 »
Ik weet niet of de automaat startmotor daar dan ook op past.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: AEE inbouwen
« Reactie #17 Gepost op: zo, 24 mrt 2019, 20:24:53 »
Mooi om te horen dat een handbak er dus wel oppast :)
Dan kan ik opzoek naar de resterende onderdelen.

Vliegwiel van de GL meenemen had ik al ingedachten, maar koppeling van GL gaat toch niet passen?
Steilheck 86c '84

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: AEE inbouwen
« Reactie #18 Gepost op: di, 26 mrt 2019, 16:59:10 »
Als ik ervoor zou kiezen om motorfiets carburateurs te monteren. Ben ik dan nog steeds een andere brandstofpomp en/of boordcomputer nodig?
Of kan ik er niet zomaar motor carbs op zetten?  -dunno-
Sorry ben nog vrij amateuristisch in het sleutelwerk
Steilheck 86c '84

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.811
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: AEE inbouwen
« Reactie #19 Gepost op: di, 26 mrt 2019, 17:49:38 »
Motorfietscarb's maakt 't verhaaltje ietsje anders:
Max. 0,15 bar brandstofdruk. Dat is heel weinig: bij teveel druk stromen ze over en 't rijdt dan als een natte krant.
Kan dmv of de juiste brandstofpomp (geen retour nodig) of extra brandstofdrukregelaar ertussen richting carb's en de rest richting retour.
Ecu kan overboord incl. injectiekabelboom. Benodigdheden: hydrostotor ontsteking met centrifigaal vervroeging motorcode HZ, NZ,
bij voorkeur MH. Incl. bijbehorend ontstekingskabelboompje om toe te voegen aan je huidige kabelboom.
(Huidige sleeptuimelaar ontsteking met contactpuntjes past niet op een AEE)

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: AEE inbouwen
« Reactie #20 Gepost op: di, 26 mrt 2019, 20:56:32 »
En dan kun je er nog prima dagelijks mee rijden?
Ik gebruik de auto nu dagelijks om naar werk te gaan. En dat wil ik ook graag zo houden :)

Ik heb gelezen dat die van de honda cbr(na '95 omdat deze carbs beter waren?), merk Keihin en 40mm goed werken op een AEE. Iemand ervaring mee, of betere ideeen?
Motorfiets carburateurs lijkt mij makkelijker ombouwen dan de rest van de auto klaarmaken voor injectie.
Kan ik met alleen motorcarbs meer vermogen verwachten of komt er dan nog meer bij kijken? Ik snap dat je met alleen motorcarbs niet meteen het maximale eruit haalt, maar iets meer vermogen is altijd mooi meegenomen.
Steilheck 86c '84

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.811
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: AEE inbouwen
« Reactie #21 Gepost op: di, 26 mrt 2019, 22:03:48 »
Dagelijks kan prima. Jaren gedaan, -15 of 30+, maakt niet uit: choke erop en 't loopt.
Vanaf 36mm, zonder verdere tuning werkt gewoon.
Ieder z'n ding: de een vind carb's eng, omdat ze geen ervaring met afstellen hebben ofzo (als je 't weet, is 't simpel),
de ander heeft een hekel aan de hoeveelheid draden van een injectie (zoals mij, maar ook hierbij zal hetzelfde gelden:
als je 't weet, is 't simpel).
Is geen originele motor uit dezelfde periode, dus aanpaswerk is er altijd, zowel met injectie als met carb's.
Alleen carb's brengt niet zoveel, paar pony's erbij, meer niet.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.267
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: AEE inbouwen
« Reactie #22 Gepost op: di, 26 mrt 2019, 22:40:51 »
Met de AEE ga je sowieso al genieten van het koppel, vermogen wordt dan vanzelf minder belangrijk...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: AEE inbouwen
« Reactie #23 Gepost op: wo, 27 mrt 2019, 08:51:19 »
Dan ga ik voor motorfiets carburateurs  -thumbsup-
Heb nu ook handchoke en dat bevalt mij prima

Koppel is al een grote verbetering ten opzichte van mijn 1.05 motortje :)
Steilheck 86c '84

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: AEE inbouwen
« Reactie #24 Gepost op: do, 04 apr 2019, 20:38:58 »
Aanstaande zaterdag maar weer eens naar de sloop voor onderdelen.

Ik heb nu een kaal AEE blok wil het volgende gaan zoeken.

MH ontsteking met cdi. of anders ontsteking van HZ of NZ
8P bak met baksteunen en schakelstang. (schakelpotje? heb nu 4bak namelijk) ben ik met een 8P bak alsnog nog een kortere rechter aandrijf as nodig? of geld dit alleen voor een 6n bak?
Koppeling die op mijn AEE past? gaat elke die bij een 8P bak zit passen?

Mis ik nog dingen? of wat nog meer handig is om te zoeken? Ik hoor het graag van jullie :)

Ik ga bij garage Niks langs vorige keer dat ik daar was stonden er 3 polo 2f coupes. En een aantal golfjes 2.

Heb ook al een adresje die mijn kop wel wil flowen, uitlaatspruitstuk wil bouwen en inlaatspruitstuk voor carbs  -thumbsup-
Steilheck 86c '84

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.811
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: AEE inbouwen
« Reactie #25 Gepost op: do, 04 apr 2019, 20:58:41 »
Alleen bovenste baksteun, omdat die van een 5-bak anders is dan van een 4-bak (achterste baksteun is hetzelfde)

Schakelmechanisme = potje + stang, dat is min of meer 1 geheel.
Polo's vanaf +/- 1986 zijn voorbereid voor 5-bak, ongeacht welke bak erin gebouwd is:
schakelmechanisme + stabilisatorstang.

Aandrijfaslengtes zijn allemaal gelijk t/m 1992, daarna de bakcodes beginnend met CE* hebben 1 andere flens en aandrijfas.

Vliegwiel 6N heeft andere offset: vliegwiel, koppeling en startmotor moeten alle 3 of van 6N of alle 3 van 86c.
Vliegwiel 86c is lichter, maar je hebt wel een dunne startmotor nodig dan => late 2f.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.267
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: AEE inbouwen
« Reactie #26 Gepost op: do, 04 apr 2019, 22:02:05 »
Wat Sjon zegt...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: AEE inbouwen
« Reactie #27 Gepost op: do, 04 apr 2019, 22:15:33 »
Top info sjon! heb hier als leek erg veel aan -thumbsup-

nog 1 kort vraagje ;p
Wat maakt een late 2f, een late 2f? vanaf bouwjaar ......?
Steilheck 86c '84

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.811
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: AEE inbouwen
« Reactie #28 Gepost op: do, 04 apr 2019, 22:28:41 »
Per wanneer er dunne startmotoren gebruikt werden is mij niet duidelijk.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: AEE inbouwen
« Reactie #29 Gepost op: di, 09 apr 2019, 01:04:48 »
heb al vaker gelezen van het schakelmechanisme aanpassen voor 5 bak maar bij mijn polo van 1981 heb ik daar niks aan moeten veranderen iig