Algemeen forum > Algemeen

Zekeringen

(1/3) > >>

Renzepro:
Hallo!

Ik heb een irritante zoemer van de oliedruk meter. Nu is het olieniveau op peil, ik heb de sensor vervangen, maar hij blijft zoemen.
Nu denk ik dat het in de zekeringen ligt, maar helaas heb ik geen zekeringdeksel bij mijn Polo, dus ik weet niet welke het moet zijn.
Daarnaast heb ik geen overige zekeringen...

Kan iemand mij een afbeelding geven van de zekeringen en waar ze voor dienen?
Weet iemand waar ik de zekeringen kan kopen? Ik heb een grote doos bij Grandado besteld maar dat duurt zo te zien nog 4 weken....

Groetjes!

Renze

Gekke Gerrit:
Dag Renze,

Een zekeringenoverzicht vind je in een onderhoudsmanual, zoals de Haynes of een Olyslager. Ik zit op mijn werk, ik heb op dit moment geen overzicht voor je.
Het staat volgens mij wel in het leden-gedeelte, maar daar heb je geen toegang toe. Met het recente onderhoud op het forum (of het gebrek daaraan) twijfel ik of ik je dwingend moet adviseren lid te worden, ik weet niet zeker of het allemaal nog werkt en hoe snel je aanmelding omgezet wordt...

Maar voor nu een aantal dingen:
1) oliedruk =/= oliepeil. Dat je olie "op niveau" is zegt nog niets over de oliedruk.
2) oliedrukmeting is niet via zekering geschakeld. Je gaat daar dus geen oplossing voor je probleem vinden.
3) bij mijn weten hebben de Polo's 2 oliedruksensors, 1 voor druk bij lage toeren/stationair, en 1 voor 2000 toeren. Gebruik de zoekfunctie!
   3a) welke heb je vervangen en weet je zeker dat het de juiste sensor is?
   3b) wanneer zoemt je klokkenwinkel dat de oliedruk niet goed is?
   3c) de sensoren worden massa-geschakeld. Als de bedrading onderweg ergens massa maakt (bv opengeschuurd en vervolgens tegen brandschot, blok, kleppendeksel of schutbord) gaat je zoemer af. Een melding betekent dus niet per se ook een drukprobleem.
4) Advies  om bij een lokale garage een oliedrukmeting te (laten) doen (stationair én op toeren), om zeker te weten dat je je blokje niet in de poeier draait. De melding is er tenslotte om je te waarschuwen.

Renzepro:

--- Citaat van: Gekke Gerrit op vr, 07 jun 2019, 12:56:52 ---Dag Renze,

Een zekeringenoverzicht vind je in een onderhoudsmanual, zoals de Haynes of een Olyslager. Ik zit op mijn werk, ik heb op dit moment geen overzicht voor je.
Het staat volgens mij wel in het leden-gedeelte, maar daar heb je geen toegang toe. Met het recente onderhoud op het forum (of het gebrek daaraan) twijfel ik of ik je dwingend moet adviseren lid te worden, ik weet niet zeker of het allemaal nog werkt en hoe snel je aanmelding omgezet wordt...

Maar voor nu een aantal dingen:
1) oliedruk =/= oliepeil. Dat je olie "op niveau" is zegt nog niets over de oliedruk.
2) oliedrukmeting is niet via zekering geschakeld. Je gaat daar dus geen oplossing voor je probleem vinden.
3) bij mijn weten hebben de Polo's 2 oliedruksensors, 1 voor druk bij lage toeren/stationair, en 1 voor 2000 toeren. Gebruik de zoekfunctie!
   3a) welke heb je vervangen en weet je zeker dat het de juiste sensor is?
   3b) wanneer zoemt je klokkenwinkel dat de oliedruk niet goed is?
   3c) de sensoren worden massa-geschakeld. Als de bedrading onderweg ergens massa maakt (bv opengeschuurd en vervolgens tegen brandschot, blok, kleppendeksel of schutbord) gaat je zoemer af. Een melding betekent dus niet per se ook een drukprobleem.
4) Advies  om bij een lokale garage een oliedrukmeting te (laten) doen (stationair én op toeren), om zeker te weten dat je je blokje niet in de poeier draait. De melding is er tenslotte om je te waarschuwen.

--- Einde van citaat ---

Hoi Gerrit,

Bedankt voor je antwoord.

1) Helemaal met je eens.
2) Na even googlen heb ik een onderhoudshandboek gevonden en hierin staat inderdaad geen zekering voor de oliedruk sensor. Bum.

3) Dat zal ik eens nazoeken.
3a) Ik heb wel de oliedruk sensor bovenop het blok, rechts als je voor de auto staat, vervangen.
Ik heb getest of dit kanaal verstopt was door de bobine los te koppelen, sensor te verwijderen en de auto 10 seconden rond te laten gaan. Olie kwam er keurig uit. Ik weet zeker dat dit een oliedruk sensor is.
3b) Vanaf wanneer de auto gestart is knippert het lampje. Vanaf wanneer je maar beweging in de auto hebt gaat de klokkenwinkel ook zoemen.
3c) Dat zag ik inderdaad aan de enkelzijdige draad. Ik zal dat eens zoeken!

4) Ik zal eens rondbellen. Maar ik verwacht niet dat dit het probleem is. Noem me eigenwijs, maar sinds ik het kleppendeksel heb gelicht, het oliekanaal heb doorgespoeld voor de nokkenassen, klinken de kleppen al een stuk soepeler. Mijn gevoel zegt dat het in de elektrische hoek zit.

Weet jij waar de 2e oliedruk sensor zit?

Groetjes,

Renze

Renzepro:
P.s.: De tellerunit die er in zit is niet degene die in deze polo kwam.
Deze heb ik moeten kopen omdat degene die ik erbij kreeg van een GTI was en kapot was.
Kan het nog daaraan liggen? Dat las ik ook hier:
https://www.g40.nl/smf/index.php?topic=17431.msg461298#msg461298
"Oja, dat oliezoemertje dat de hele tijd afging? Niks met olie van doen. Alle stekkertjes van de oliedruksensors getrokken en mijn theorie klopte: piepje ging door!

Ik herinnerde mij dat ik de tellerbak verwisseld had. Kabelboom/folie zal wel niet op elkaar afgestemd zijn. LEGO dat niet past  :)"

patrick86c:
Leg eens 1 draad van sensor aan massa.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie