Auteur Topic: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"  (gelezen 12399 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.519
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #180 Gepost op: ma, 02 mei 2022, 15:57:37 »
Ben toch bang dat het probleem is dat je aan het 'gokken' bent. En je raakt ook in een soort tunnelvisie.
Ja, een wideband is duur (maar wat bedoel je met installeren?), maar het gaat je wel data geven op basis waarvan je acties kunt uitzetten, en vooral achteraf ook kunt checken op effectiviteit.
Van achter het toetsenbord gaan we jou echt niet de magische oplossing kunnen bieden.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #181 Gepost op: ma, 02 mei 2022, 16:10:29 »
ik verwacht ook niet dat iemand de oplossing aandraagt. vraag alleen of iemand nog een idee heeft.

en wat betreft het installeren:
die lambda zit er niet gratis in. ik heb daar voor nu even geen geld voor

dus dan maar gokken


And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 522
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #182 Gepost op: ma, 02 mei 2022, 17:26:13 »
Wat zeggen je bougies?

Het is inderdaad wel risky op deze manier maar ik snap je argument.
Met lambda connector los had je ook al gecheckt he?

Bougies, kabels, rotor, verdeler, blauwe temp sensor, luchtmassameter, valse lucht, gare lambda, slechte massa bij de lambda draad, ontstekingsmodule, brandstoffilter, brandstofpomp, opvoerpomp, ontsteking die niet goed staat, distritiming Ontstekingsmodule etc. En zo kan ik nog wel even doorgaan :P

Plaats hier anders eens een foto van bv 2 bougies.

Het zou ook kunnen dat de nokkenas net wat aan de wilde kant is. Misschien dat je met deze setup al in aanmerking komt voor een verstelbaar nokkenastandwiel om de boel nog beter te kunnen finetunen.

Maar pas op, dat die het soms niet heeft zou kunnen duiden op iets in de elektronica. (Want soms gaat het dus wel goed)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 521
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #183 Gepost op: ma, 02 mei 2022, 22:10:37 »
wideband installeren.. 2 draadjes en een lamdasonde...

meten is weten, gokken heb je niks aan.

ecu doet alleen dingen met de info die die krijgt, toerental,koelwater tempratuur,lucht tempratuur,en een stomme klapdeur in dit geval.


@jbm verstelbaar nokkenas tandwiel is een must, het kan werken zonder, maar je MOET er van uit gaan dat je die nodig gaat hebben.


tuning kost geld, heb je geen geld of het er niet voor over? dan moet je lekker standaard rijden.....
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 521
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #184 Gepost op: ma, 02 mei 2022, 22:15:15 »
alternatief, je gaat kloten op een testbank, maar dan heb je in 2 uur een wideband doorheen gejaagd qua geld.

aem wideband pakken,zijn het betrouwbaarst en het goedkoopste, innovate is rommel tegenwoordig.

ps, de wideband heeft gewoon een 0/1v output, die kan je gewoon op de ecu aansluiten
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 522
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #185 Gepost op: di, 03 mei 2022, 10:26:44 »
Klopt Jon.. Ik denk dat je met een minder spitse nokkenstok nog wel weg komt. (ABU of 3F).

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #186 Gepost op: di, 03 mei 2022, 17:22:20 »
tuning kost geld, heb je geen geld of het er niet voor over? dan moet je lekker standaard rijden.....

ik heb daar voor nu even geen geld voor


And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #187 Gepost op: di, 03 mei 2022, 17:23:42 »
Wat zeggen je bougies?

Het is inderdaad wel risky op deze manier maar ik snap je argument.
Met lambda connector los had je ook al gecheckt he?

Bougies, kabels, rotor, verdeler, blauwe temp sensor, luchtmassameter, valse lucht, gare lambda, slechte massa bij de lambda draad, ontstekingsmodule, brandstoffilter, brandstofpomp, opvoerpomp, ontsteking die niet goed staat, distritiming Ontstekingsmodule etc. En zo kan ik nog wel even doorgaan :P

Plaats hier anders eens een foto van bv 2 bougies.

Het zou ook kunnen dat de nokkenas net wat aan de wilde kant is. Misschien dat je met deze setup al in aanmerking komt voor een verstelbaar nokkenastandwiel om de boel nog beter te kunnen finetunen.

Maar pas op, dat die het soms niet heeft zou kunnen duiden op iets in de elektronica. (Want soms gaat het dus wel goed)

ik post de bougies etc van de week even. gister is de dynamo overleden. dat kost ook weer geld. ik heb geen zin om iedere euro die ik verdien in die auto te steken dus alles wat kan wachten, dat moet wachten.  -dunno-

« Laatst bewerkt op: di, 03 mei 2022, 17:26:19 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #188 Gepost op: di, 03 mei 2022, 17:27:14 »

ps, de wideband heeft gewoon een 0/1v output, die kan je gewoon op de ecu aansluiten

wat betekent dit precies?
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 521
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #189 Gepost op: wo, 04 mei 2022, 23:09:27 »
« Laatst bewerkt op: wo, 04 mei 2022, 23:11:49 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 521
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #190 Gepost op: wo, 04 mei 2022, 23:13:17 »


oftewel, lekker terugbouwen naar standaard dus :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #191 Gepost op: do, 05 mei 2022, 11:22:58 »
ik bedoel meer wat je hier mee bedoelt, kan je dan de wideband als "normale" lambda gebruiken of zie ik dat verkeerd?

ps, de wideband heeft gewoon een 0/1v output, die kan je gewoon op de ecu aansluiten

oftewel, lekker terugbouwen naar standaard dus :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
  withstupid
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 521
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #192 Gepost op: do, 05 mei 2022, 21:26:32 »
voor de dummie

smallband lamda heeft een heel klein meetbereik van 0.1 tot 0.9v. dat genereert de lamdasonde zelf

de wideband heeft een 0/1v uitgang.....


als je originele lamdasonde vervangt door een wideband, heb je natuurlijk het signaal van de smallband niet meer

wacht,hier komt de 0/1v van pas!!!!!!

die sluit je aan op je ecu


dit alles had je gewoon op het web kunnen vinden.



oftewel, ik raad je het aan om hem terug te bouwen naar standaard, dat hij het doet, en altijd even snel/traag is en je geen geneuzel hebt.
« Laatst bewerkt op: do, 05 mei 2022, 21:57:07 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 471
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #193 Gepost op: vr, 06 mei 2022, 15:20:05 »
voor de dummie

smallband lamda heeft een heel klein meetbereik van 0.1 tot 0.9v. dat genereert de lamdasonde zelf

de wideband heeft een 0/1v uitgang.....


als je originele lamdasonde vervangt door een wideband, heb je natuurlijk het signaal van de smallband niet meer

wacht,hier komt de 0/1v van pas!!!!!!

die sluit je aan op je ecu


dit alles had je gewoon op het web kunnen vinden.

thanks hiervoor.


oftewel, ik raad je het aan om hem terug te bouwen naar standaard, dat hij het doet, en altijd even snel/traag is en je geen geneuzel hebt.


dit vind ik een beetje onnodig, maar goed.
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 522
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #194 Gepost op: do, 12 mei 2022, 15:01:12 »
Waarschijnlijk is je spanningsregelaar versleten van de dynamo deze kost maar 2 tientjes.
Zonder meetinstrumenten blijft het inderdaad gokken alhoewel ik het ook wel snap.

Een G40 is ook niet standaard gekomen met drukmeter etc. Als je gaat tunen is het wel handig om te hebben uiteraard.
Bougie foto's?

Persoonlijk zou ik die Schrick nokkenas inruilen voor een 3f of ABU as.
Ervaar een spatader, rij G-lader.