Auteur Topic: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"  (gelezen 2538 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.790
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #45 Gepost op: wo, 14 okt 2020, 12:22:25 »
Koelwater op 90 graden is nog geen garantie om te gaan trappen.
Dus ik denk dat daar jouw probleem ligt en telkens de koppakking aan gort gaat.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe “de rooie rakker”.   JN-PL- 17 VW Polo 2f  steilheck “daily bitch”.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #46 Gepost op: wo, 14 okt 2020, 12:39:50 »
zoals meerdere malen aangegeven in de post rijd ik hem eerst 25 minuten warm....
als de motor, wanneer deze warm is! VERDER gaat dan 90. dan stop ik met trappen, ik ga dus niet doortrekken als het koelwater OVER de 90 graden is. dan rijd ik eerst rustig tot de temp weer netjes zakt naar 90.

ik zal NOOIT of te nimmer, gas geven of trappen met een koude motor. daar ligt mijn probleem dus 101% zeker niet ... het ding komt NIET boven 2750 toeren de eerste 20 minuten(opa-stand iedereen heeft last van me zo langzaam rij ik) , dan 5 a 10 minuten wat groffer rijden (3200 / 3500 max) en pas dan gaat het gas open.

dit stond in de vorige post:
 ik zorg er wel altijd voor dat de temp netjes rond de 90 graden blijft hangen en ga niet meer trappen als de meter bove het midde uitkomt (totdat deze terug is)
« Laatst bewerkt op: wo, 14 okt 2020, 12:53:03 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.765
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #47 Gepost op: wo, 14 okt 2020, 18:18:48 »
Wat ik zou kunnen bedenken:

- Had je voldoende koelvloeistof in het blok? Niet teveel, niet te weinig? Thermostaat werkt goed? Motor niet heet gelopen?
- Heb je bij het wisselen van de koppakking nieuwe rekbouten gebruikt en onder het juiste moment op de juiste volgorde (kruislings) vastgezet?

Als de kop verder niet krom is, dan is die wellicht gescheurd (bij een lekke pakking tussen de cilinders, mogelijk een scheur in een van de cilinderwanden)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #48 Gepost op: ma, 19 okt 2020, 09:23:31 »
kop is naar de vlakker geweest, die bleek gescheurd te zijn tussen de 2 kleppen, minimaal scheurtje maar te veel om het risico te gaan lopen
dus heb bij mathieu een andere cilinder kop gehaald, thanks mathieu

die ook gelijk laten vlakken, en de kop er weer op geknald, alles ging goed, tot dat we bij de uitlaat kwamen en het spruitstuk vast moest, toen brak er een tapeindje in de kop af, dus nu zijn we nog verder van huis...........

hopen dat die er met de hulp van ons pap nog uit gaat komen

Hij heeft wel al eventjes gelopen, en hij liep weer netjes op 4 poten, dus dat is positief.
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #49 Gepost op: di, 20 okt 2020, 10:12:20 »
het is mijn vader nog gelukt om het tapeindje er uit te boren en een nieuw gat te tappen, dus ik heb gisteren nog een lekker rondje kunnen rijden met mijn brikkie

hij klonk en voelde mooi gezond en het was fijn om weer in mijn polo te zijn :)

was wel te merken dat ie 3 weekjes stil heeft gestaan hoor, zelfs de knipperlicht hendel ging wat stroever dan normaal, maar na een paar kilometer rijden voelde alles weer als vanouds -hug-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.444
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #50 Gepost op: di, 20 okt 2020, 10:33:33 »
 -thumbsup-  -sturen-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #51 Gepost op: ma, 28 dec 2020, 12:55:38 »
direct na de koppakking had ik ook nog een lek geschaapte uitlaat, dus die moest nog dicht gebakken worden en de auto rijd nu al weer een tijdje probleem loos rond.

Hij staat wat vaker stil omdat er een daily is bijgekomen.

op de planning:
-nieuwe koplampen + h4 pitjes , ligt klaar
-newman 264gr 10.15mm lift nokkenas (misschien ook lichtere schrick stoters, mits dat voordeel bied.) , komt snel binnen
-achterremmen vernieuwen , ligt klaar
-nieuwe thermostaat + schakelaar voor fan ( word koud in de winter op snelweg ritten), komt snel binnen
-kleppendeskel spuiten, ligt al een vers gezandstraalde deksel klaar.

vast nog wat kleine dingejtes die ik ben vergeten.. nu maar eens een mooi moment uitzoeken.
« Laatst bewerkt op: ma, 28 dec 2020, 15:07:21 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 476
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #52 Gepost op: wo, 30 dec 2020, 21:52:51 »
ina stoters pakken, zijn al meen ik 15gr per stuk lichter dan ori.met een nieuwe nokkenas,altijd nieuwe stoters
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #53 Gepost op: do, 31 dec 2020, 09:25:41 »
jep, had nog wat linkjes doorgelezen over de stoters, en de lichtere zijn voornamelijk ook een stuk minder sterk.. dan gaan we voor de INA's  -thumbsup-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #54 Gepost op: zo, 31 jan 2021, 16:23:32 »
nokkenas is binnengekomen en ik heb weinig geduld dus die is er als eerst ingegaan.
effe kutte in het koude weer maar hij zit er in! starten! shit, benzine leiding lek.
dat eenmaal gefixt kon die eindelijk echt even lopen en dat ging allemaal perfect. hij loopt nog steeds heerlijk stationair en heeft pit vanaf 2.5k.
eigenlijk voelt de koppelkromme heel vergelijkbaar met de abu nokkenas die er in lag, maar loopt deze sterker en langer door, ik heb geen last van vermogensverlies bij lagere toerentallen, hij trekt er zelf beter. zal vanwege de hogere lift zijn, vermoed ik.

Al bij al weer een leuke upgrade. nu snel een kristal voor de ecu vinden zodat de toerenbegrenzer omhoog kan, want hier loopt ie te makkelijk in. iemand een idee welke ik moet hebben om rond de 7k uit te komen?

And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #55 Gepost op: ma, 22 feb 2021, 09:32:35 »
dit weekend de 0 naar 100 maar eens opnieuw berekend.

voorheen hing ik altijd rond de 11.0 - 11.5 seconde

gister een 10.2 neer gezet! nieuwe nokkenas laat meetbaar verschil zien  :)
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #56 Gepost op: vr, 26 feb 2021, 12:48:33 »
Brandstof druk regelaar zit er nu ook tussen @ 3bar. - hier merk ik weinig tot geen verschil van.

kristalletje komt binnekort binnen en dan die er tussen solderen, en ik hoop van het weekend de 3F inlaat te kunnen monteren.

ik denk dat ik er dan qua vermogen winst ver ben met mijn 1300tje, ik weet niet of Carbs echt de moeite zijn of dat een 3F injectie systeem nog voordelen bied, anders zou ik dit nog overwegen.

en ik hoor wel eens verhalen dat een grotere LMM van een golf 1.8 of passat 2.0 ook kan helpen, maar daar moet ik wat onderzoek voor doen voor ik dat probeer.

Tevens zijn de koplampjes ook geinstalleerd, staat m goed. lichtbeeld van H4 t.o.v. Duplo merk ik niet zo goed, maar de beschikbaarheid van H4 is wel wat beter :D. Duplo lampjes liggen niet op iedere hoek van de straat...

verder gewoon lekker gereden. lekker trappen en door bochtjes heen knallen. sinds de wellemsblokken, draagarm en achteras "rubbers" plakt het beestje als een omgevallen pot lijm aan de weg, de falken ziex banden hebben hier ook een grote rol in. bochten knallen blijft toch het leukst met zon brikkie!  -nana-


And still rolling with the times. (89' coupe NZ)