Auteur Topic: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"  (gelezen 31908 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #150 Gepost op: do, 20 jan 2022, 13:04:08 »
Meestal is dat te verhelpen door de boel los te halen en weer in elkaar te klikken. Kijk even of er geen veertje ontbreekt of clipje is afgebroken achter dat kapje.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #151 Gepost op: do, 20 jan 2022, 13:09:31 »
je bedoelt het kapje die je indrukt om te tuuteren toch?
achter het kapje zit inderdaad alles goed, maar zelfs zonder dat kapje gaat ie alsnog af. dan hangen de draadjes los, en die raken elkaar niet!  -wtf2-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #152 Gepost op: di, 01 mrt 2022, 11:48:09 »
zojuist nog wat kleine goodies voor de NZ ecu gekocht.

een MMMotorsport chip voor de NZ - ben erg benieuwd of dat nog wilt helpen

en een 8.192mhz kristal zodat de begrenzer nog iets later inkickt. ik vermoed dat ie bij 7200 zal gaan straks

zin in!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #153 Gepost op: wo, 02 mrt 2022, 14:35:53 »
 -thumbsup-

Altijd leuk die chipjes.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #154 Gepost op: do, 03 mrt 2022, 23:01:21 »
je bedoelt het kapje die je indrukt om te tuuteren toch?
achter het kapje zit inderdaad alles goed, maar zelfs zonder dat kapje gaat ie alsnog af. dan hangen de draadjes los, en die raken elkaar niet!  -wtf2-


zit het contact van de sleepring niet gewoon tegen massa aan?.. stuur los en checken dus
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #155 Gepost op: wo, 09 mrt 2022, 11:20:56 »
binnekort effe losmaken indd - heb voor nu de claxon losgetrokken.

toplager probleem is eindelijk gefixt - bleek dat de bovenste veer schotel van achter was -gert- dus t lager draaide niet.

gelukkig is t hele zootje ondertussen al zo vaak uit elkaar gegaan dat ik m nu zelf kan verlagen/onderhouden. van monteurs hoef je niet uit te gaan blijkt maar weer.

tevens gelijk 2 nieuwe voorbanden laten leggen. nou dat stuurt weer heerlijk hoor! heel de auto voelt er lichter door.

MMMotorsport chippie is gisteren ook binnengekomen. ik hoop die straks nog te kunnen monteren, ben erg benieuwd!

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #156 Gepost op: wo, 09 mrt 2022, 14:49:37 »
Sleepring zou inderdaad goed kunnen.
Goed om te horen.. Erg vervelend als vakmensen niet het juiste resultaat leveren.
Heb dit zelf ook al vaak meegemaakt en 9/10 keer komt het gewoon door de extreme werk druk waardoor men snel snel alles in elkaar zet. Geduld is een schone zaak en het duurt allemaal wat langer, maar dan is het ook in 1x goed.
Wel een aardige blunder moet ik zeggen als je die schotels verwisseld maargoed. Je bent erachter.

Die chip ben ik ook wel benieuwd naar! In verband met m'n Golf 2
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #157 Gepost op: wo, 09 mrt 2022, 16:17:08 »
jaa inderdaad mooi kut, maar we zijn er achter  -thumbsup-

jij had ook een chippie liggen voor de golf toch?

doe je daar nog iets mee? destijds had je nog een bewerkte kop liggen en nog wat ander spul als ik t me goed herinner!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Puppy*Power

  • L86C-0221
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.758
  • Geslacht: Man
  • Mathieu Timmermans
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #158 Gepost op: wo, 09 mrt 2022, 18:39:09 »
jaa inderdaad mooi kut, maar we zijn er achter  -thumbsup-

jij had ook een chippie liggen voor de golf toch?

doe je daar nog iets mee? destijds had je nog een bewerkte kop liggen en nog wat ander spul als ik t me goed herinner!

Kijk helemaal super.

Polo 1f 1979
Polo Coupe 1987
Polo Sedan 1987
Caddy 2004

Polo 86(c) Service Brabant 🚙

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #159 Gepost op: wo, 09 mrt 2022, 20:55:46 »
zojuist nog wat kleine goodies voor de NZ ecu gekocht.

een MMMotorsport chip voor de NZ - ben erg benieuwd of dat nog wilt helpen

en een 8.192mhz kristal zodat de begrenzer nog iets later inkickt. ik vermoed dat ie bij 7200 zal gaan straks

zin in!


vergeet je brandstofdruk niet omhoog te zetten met een "sneller" crystal ,door de snellere crystal spuit die korter in,dus moet ergens worden gecompenseerd
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #160 Gepost op: do, 10 mrt 2022, 10:12:32 »
iknow, er zit al een 8mhz kristal in  -thumbsup-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #161 Gepost op: do, 10 mrt 2022, 14:57:32 »


vergeet je brandstofdruk niet omhoog te zetten met een "sneller" crystal ,door de snellere crystal spuit die korter in,dus moet ergens worden gecompenseerd

Klopt, had ik destijds ook met de polo. Had geen instelbare brandstofdrukregelaar, maar het originele nz drukpotje welke ik een tik had gegeven met de hamer om hem in te drukken en de druk wat te verhogen. Op de rollenbank destijds met een aantal forumleden van hier liep hij bovenin toeren aanzienlijk te arm

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #162 Gepost op: do, 10 mrt 2022, 17:34:57 »
ja/nee, dat noemen ze heat soak, de lmm is zelf opgewarmd, dus zijn die waardes anders.
dat je je ori brandstofdrukregelaar moet monteren . alles loopt scheef langs elkaar door die drukregelaar.

en vervolgens met die klapdeur moet gaan afstellen.

ik verlies langzaam het overzicht een beetje.

er word gesteld dat de druk er voor zorgt dat alles door elkaar heen loopt, maar nu moet wel de brandstof druk omhoog......

maar een paar weekjes geleden moest de brandstofdruk omlaag en moest er met de LMM gespeeld worden.
welke is het?  :)
« Laatst bewerkt op: do, 10 mrt 2022, 17:48:21 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #163 Gepost op: do, 10 mrt 2022, 21:51:25 »
ik verlies langzaam het overzicht een beetje.

er word gesteld dat de druk er voor zorgt dat alles door elkaar heen loopt, maar nu moet wel de brandstof druk omhoog......

maar een paar weekjes geleden moest de brandstofdruk omlaag en moest er met de LMM gespeeld worden.
welke is het?  :)

je moet eerst zorgen dat in de basis alles klopt, en dan dingen aanpassen/bijstellen.

bij simpele tuning bijv nokkenasje, lmm bijstellen.

bij een kristal,brandstofdruk bijstellen

even vanuitgaande dat het in de basis goed staat dan he, als dat niet zo is,zul je eerst een referentie moeten te zien vinden dat die het beste loopt, VOOR dingen te gaan veranderen.
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #164 Gepost op: vr, 11 mrt 2022, 01:12:50 »
Ik snap je natuurlijk.

Referentie vinden met een hoop mods is wel lastig natuurlijk

Ik heb vanmiddag:
de brandstofdrukregelaarweggehaald
de vollast verrijking terug aangesloten
Aangepaste lmm ( veer iets losser) aangesloten:
Resultaat:

Hij had totaal geen power bovenin.

Daarna gelijk de brandstofdrukregelaar terug aangesloten en toen liep die als een tierelier.
Maar wel weer "twijfelen" bovenin. Als ik de druk heel laag zet blijft dit probleem, als ik m hoger zet ook, ik heb alles tussen 2.5 en 4.0 bar geprobeerd

Pas als ik de vollast verrijking weghaal trekt die enigzins constant naar 7k. Maar zelfs dan trekt ie de ene keer veel sterker dan de andere keer

Zo kan je in de 2e versnelling als een malle naar 7k, en voel je de power aanzienlijk toenemen vanaf 6k,

Schakel je dan naar 3 dan wilt ie ineens niet zo lekker vanaf 6k, vaak voel je het vermogen ook (kort) weer terugkomen.

Nu sinds de chip is te merken dat ie vaker twijfelt als voorheen.

De aangepaste lmm heeft btw ook geen invloed op het issue

Oftewel: ik snap er niks meer van -thumbsup-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)