Auteur Topic: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"  (gelezen 31913 keer)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #165 Gepost op: vr, 11 mrt 2022, 22:47:20 »
heb het idee dat die bovenin veel te arm loopt, geef die drukregelaar eens een flinke draai en kijk of je het goed lopend krijg boven de 6k

idealiter raad ik een WIDEband lambdasonde aan, kan je precies zien wat het mengsel doet, dit is eigenlijk gokken....
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #166 Gepost op: za, 12 mrt 2022, 20:01:26 »
jaa inderdaad mooi kut, maar we zijn er achter  -thumbsup-

jij had ook een chippie liggen voor de golf toch?

doe je daar nog iets mee? destijds had je nog een bewerkte kop liggen en nog wat ander spul als ik t me goed herinner!

Geloof niet dat ik voor motorcode NZ nog een chip heb liggen, wel AAV.
De bewerkte delen komen op het NZ blok voor de Golf 2 inderdaad.

Ik snap je natuurlijk.

Referentie vinden met een hoop mods is wel lastig natuurlijk

Ik heb vanmiddag:
de brandstofdrukregelaarweggehaald
de vollast verrijking terug aangesloten
Aangepaste lmm ( veer iets losser) aangesloten:
Resultaat:

Hij had totaal geen power bovenin.

Daarna gelijk de brandstofdrukregelaar terug aangesloten en toen liep die als een tierelier.
Maar wel weer "twijfelen" bovenin. Als ik de druk heel laag zet blijft dit probleem, als ik m hoger zet ook, ik heb alles tussen 2.5 en 4.0 bar geprobeerd

Pas als ik de vollast verrijking weghaal trekt die enigzins constant naar 7k. Maar zelfs dan trekt ie de ene keer veel sterker dan de andere keer

Zo kan je in de 2e versnelling als een malle naar 7k, en voel je de power aanzienlijk toenemen vanaf 6k,

Schakel je dan naar 3 dan wilt ie ineens niet zo lekker vanaf 6k, vaak voel je het vermogen ook (kort) weer terugkomen.

Nu sinds de chip is te merken dat ie vaker twijfelt als voorheen.

De aangepaste lmm heeft btw ook geen invloed op het issue

Oftewel: ik snap er niks meer van -thumbsup-

Vreemd dat die het de ene keer wel heeft en de andere keer weer niet of minder.
Het zou ook op iets elektrisch kunnen duiden inderdaad, zijn je massapunten wel allemaal in orde etc?
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #167 Gepost op: ma, 14 mrt 2022, 14:20:31 »
heb nog geprobeerd om hem heel rijk te laten lopen door de brandstof druk hoog te zetten (lees 5.5bar op de meter)
> zorgt voor een verkloot stationair (pruttelen stoten)

tevens ook nog een extra massakabeltje aangelegd van motor naar caroserrie in de hoop dat dat m was
resultaat: scheelt precies niks in het vermogen op hoge toeren
maar tijdens het testen afgelopen zaterdag heb ik weer de koppakking eruit gereden.  -thumbsup-

over 2 weken weer verder kieken als ie weer rijd. mooi kut..

en ja ik ga investeren in een wideband lambda  :)
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #168 Gepost op: ma, 28 mrt 2022, 10:24:18 »
polotie rijd weer!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #169 Gepost op: di, 29 mrt 2022, 14:22:02 »
Was die kapot dan? Of bedoel je geen inhouden meer op hogere toeren
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #170 Gepost op: di, 29 mrt 2022, 14:56:14 »
heb nog geprobeerd om hem heel rijk te laten lopen door de brandstof druk hoog te zetten (lees 5.5bar op de meter)
> zorgt voor een verkloot stationair (pruttelen stoten)

tevens ook nog een extra massakabeltje aangelegd van motor naar caroserrie in de hoop dat dat m was
resultaat: scheelt precies niks in het vermogen op hoge toeren
maar tijdens het testen afgelopen zaterdag heb ik weer de koppakking eruit gereden.  -thumbsup-

over 2 weken weer verder kieken als ie weer rijd. mooi kut..


en ja ik ga investeren in een wideband lambda  :)


hij was behoorlijk stuk :p
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #171 Gepost op: wo, 30 mrt 2022, 10:32:59 »
gisteren weer een tegenvaller..

de klepdeksel pakking lekte wat nadat we deze hadden vervangen.

ik dacht dat de boutjes nog niet helemaal vast zaten, dus ik draai de middelste wat aan en krak.. afgebroken in de lagerkap

ik ga m er niet uit krijgen dus denk ff opzoek naar n andere lagerkap en die snel overgooien

jullie nog tips voor de klepdeksel pakking? ik doe altijd wat kit in de hoekjes, deze laat ik wat drogen en dan de rubber pakking erop. maar hij lekt altijd bij mij withstupid
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #172 Gepost op: do, 31 mrt 2022, 22:33:32 »
jullie nog tips voor de klepdeksel pakking? ik doe altijd wat kit in de hoekjes, deze laat ik wat drogen en dan de rubber pakking erop. maar hij lekt altijd bij mij withstupid

buitenste lagerschalen wat kut tussen(tussen kop en lagerdeel)
 kleppendekselpakking VETVRIJ monteren,ook pakkingsvlakken,hoekjes beetje vloeibare pakking.
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #173 Gepost op: vr, 01 apr 2022, 10:40:57 »
thanks. zo heb ik t ook gedaan idd.

nieuw lagerschaaltje gemonteerd en klepkdeksel pakking schoongemaakt en opnieuw gemonteerd. is weer droog nu :)
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #174 Gepost op: vr, 01 apr 2022, 15:54:05 »
hij was behoorlijk stuk :p

Dan had ik beter moeten lezen..
Weer een leuk klusje te doen dus.

Kleppendeksel gebruik ik ook altijd wat vloeibare pakking incl nieuwe rubberen pakking.
Op die manier ook nog nooit lekkages gehad.

Die van mijn G40 zweet een beetje, staan ze om bekend. Binnenkort even fixen, er zijn speciale sets voor met upgrade boutjes (meer voorspanning). Kleine moeite om ook wat vloeibare pakking toe te voegen.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #175 Gepost op: vr, 01 apr 2022, 22:39:47 »

 er zijn speciale sets voor met upgrade boutjes (meer voorspanning). 

in de volksmond, word dat een ringetje genoemd . ring m12  -nana-

Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #176 Gepost op: zo, 03 apr 2022, 13:06:07 »
Ja maar ik sta boven het volk he Jon  -naughty- -nana- :)

Dat is inderdaad ook een optie  -thumbsup-

Deze bedoel ik:
https://www.maxrpm.de/Valve-cover-bolts-for-VW-Polo-G40-3-pieces

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #177 Gepost op: zo, 03 apr 2022, 13:27:52 »
hey, dat is goed om te weten. thanks!! :)
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #178 Gepost op: zo, 03 apr 2022, 20:57:12 »
Geloof alleen niet dat die passen in een NZ kleppendeksel. Is voor motorcode PY.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #179 Gepost op: ma, 02 mei 2022, 15:46:30 »
ben nog altijd aan het klooien met het vermogen probleem van de grijze.

Ik wil wel een wideband lambda installeren maar die dingen zijn rete duur en dan moet ie ook nog geinstalleerd worden.. dus die moet ik simpelweg ff uit mn gedachte zetten.

heeft er iemand nog een idee wat betreft het licht inhouden?

motor: NZ

mods: 264gr nokkenas
8mhz chip
benzinedruk regelaar op +-3.5bar
3f inlaat
gruppe a uitlaat
mmmotorsport chip

probleem:
geeft na 6k niet altijd max vermogen. (maar soms dus wel)

opvallend:
de problemen komen minder vaak voor als de vollastverrijking NIET zit aangesloten.

geprobeerd;
benzine druk verhogen / verlagen - alles tussen 2.5 en 5bar geprobeerd
luchtmassa meter aangepast (veer spanning verlicht)
benzine druk regelaar weggehaald en getest (loopt helemaal kut)

Iemand een idee ..? het maakt oprecht niet uit wat ik doe, het probleem blijft altijd exact hetzelfde en word er heel erg moe van.

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)