Auteur Topic: Ervaring TA Technix anno 2020  (gelezen 4450 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Ervaring TA Technix anno 2020
« Gepost op: za, 29 feb 2020, 12:36:35 »
Ik kon via de zoekfunctie alleen gedateerde informatie vinden dus probeer het hier maar eens.

Wie van jullie rijd op dit moment een ta technix setje onder zijn of haar 86c en wat is jullie ervaring kwa comfort, rijeigenschappen, wegligging en kwaliteit?

Ik ben me ervan bewust dat het niet te vergelijken is met een kw of hr set maar desalniettemin ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #1 Gepost op: za, 29 feb 2020, 22:54:30 »
TA, hard gedempt, veren "zacht",dempers zijn niet progressief,dus een euro voelt even hard als een tak.. allesomschrijvend..
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #2 Gepost op: zo, 01 mrt 2020, 20:09:10 »
Stug is voor mij geen probleem. Ben meer benieuwd naar hoe de wegligging is en hoe het kwa kwaliteit zit in de zin van hoelang gaat zo een setje mee bij een sportieve rijstijl

Er namelijk geen vergelijkbaar alternatief kwa prijs. Wil je een echt degelijk NIEUW setje dempers en veren zit je al snel op het 3 dubbele van prijs.
« Laatst bewerkt op: zo, 01 mrt 2020, 20:13:39 door Hanf »

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 mrt 2020, 20:52:17 »
van de schroefpoten gewoon ruk,die van de verlagingsdempers zelf zijn wel oké,de voorkant temminste,
achter is zodanig hard dat hij soms ff stapje opzij doet in een lange bocht,

op de GT heb ik TA dempers en veren voor, achter enkel de veren,maar met koni dempers,die stugge die ik toen bij je op heb gehaald(samen met meer spannend spul)
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #4 Gepost op: ma, 02 mrt 2020, 11:04:10 »
ik rij nu bijna 2 jaar op de TA verlagingset 60/40mm

hij is zeker hard en stug maar ben niet beter gewend dus kan hier niet goed over oordelen, vind het zelf wel prima
 
Is lekker stabiel maar rolt nog wel aardig, Demping is vgm wel soepeler geworden in de afgelopen 2 jaar, of dat beter is.... niet perse. het rijd wel wat comfortabeler.

ik zou het er zelf zo weer onder gooien, Een maatje van me rijd op een Triple S schroefset op zijn golf en vergelijk je dat met de Ta set onder mn polo dan is de TA set net AP ofso, Jezus wat is die triple S een stuiter set, alsin je stuitert bij de bestuurder op stoel setje. Daar is de TA heerlijk bij.

Mits de TA schroef set niet zo stuiter de stuiter is als Triple S zou ik die ook nog ovewegen

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #5 Gepost op: ma, 02 mrt 2020, 17:50:47 »
Ik wil het voor nog geen 160 euro wel proberen eigenlijk. Behalve mensen die 'hebben gehoord ' dat t rotzooi is nog niemand ditzelfde horen zeggen die er ook daadwerkelijk zelf mee gereden heeft. Dus we gaan t bestellen en dan merken we t wel...

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #6 Gepost op: ma, 02 mrt 2020, 22:49:22 »
qua duurzaamheid.. voor gaat zon jaar of 4 mee, achter jaar of 2.. maar voor het geld.. dikke prima
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Polofundriver

  • Non-Register lid
  • Berichten: 412
  • Geslacht: Man
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #7 Gepost op: do, 05 mrt 2020, 20:09:48 »
vergeet wel niet een paar fatsoenlijke topmoeren voor op de schokdemper nieuw mee te bestellen,
de bijgeleverde TA moeren zijn echt kwaliteit 0 *ruk)

Voor de rest rijd de polo, vergeleken met mijn corsa a die op koni dempers en vaste veren van weitec staat,
waardeloos en stug, klapperd, kont springt af en toe, maarja het is goedkoop he-naughty- -naughty-
dat laatste argument (goedkoop!!)  -naughty- -naughty- veegde de rest bij mij ook van tafel,
moest ik nu nogmaals een set voor de polo kopen kocht ik liever iets van 200 euro meer als de TA-Technix set,

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #8 Gepost op: do, 05 mrt 2020, 20:42:56 »
Welke degelijke set is dan te koop voor 360 euro volgens U?

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #9 Gepost op: vr, 06 mrt 2020, 10:27:39 »
Ik ben sowieso oprecht benieuwd naar wat iedereen rijd, Ik zie vaak koni dempers voorbij komen, is dat goei spul? en wat voor veren kun je er dan het beste onder gooien.

Als TA technix zo slecht is, wat is dan wel goed, tegen een redelijke prijs uiteraard .... Plus minus 500 euro.
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #10 Gepost op: vr, 06 mrt 2020, 10:50:25 »
Probleem is dat de auto's niet meer courant zijn. Daarbij hebben de prijsvechters ervoor gezorgd dat de goede producten veel minder in de markt over zijn gebleven.
Dempers en veren ben ik erg blij geweest met Koni en Weitec, maar Koni is ook gewoon chauvinistisch: Bilstein is mogelijk nog wel een slag beter.
Voor schroefsets was KW altijd de norm, FK goede tweede, vooral ontwikkeld voor (berg)sport-toepassing. Naar ik begrepen heb heeft GAZ inmiddels het beste compromis tussen prijs en kwaliteit voor straatgebruik. Maar daar kan Sjon mogelijk meer over vertellen als ervaringsdeskundige?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #11 Gepost op: vr, 06 mrt 2020, 18:12:29 »
Ik heb vroeger altijd FK sets gereden naar grote tevredenheid. Nu niet meer te krijgen.

Onder 1 van mijn 2 polos zit momenteel een h&r schroefset wel echt TOP! is maar ook bijna 1200 euro kost net zoals andere vergelijkbare A merken schroefset.

Onder mijn andere polo zit een zelfbouw schroefset maar wil toch terug naar een vaste set. Behalve hr cupkit en bildstein sets vind ik geen andere complete sets buiten de budget merken TA, ST of AP.
Ik wil best iets meer uitgeven dan bij TA máár dan wil ik dit ook terug zien in kwaliteit of/of wegligging. Wil ook niks 2e hands maar alleen nieuw. Anders pakte ik wel een 2e hands kwaliteits schroefset maar ook die zijn zelfs in Duitsland een zeldzaamheid.

Kortom ik zoek gewoon wat gebruikservaring van mede polo rijders zodat ik voor mezelf een goed geargumenteerde keuze kan maken.

Eerlijk is eerlijk als je bereid bent 1000-1200 euro uit te geven voor een schroefset is de keuze best reuze zelfs voor een 86c
« Laatst bewerkt op: vr, 06 mrt 2020, 18:18:18 door Hanf »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #12 Gepost op: vr, 06 mrt 2020, 19:58:04 »
Oh ja, H&R, dat ik die over het hoofd zag... maar persoonlijk vind ik Weitec (met Koni of Bilstein) fijner, net iets meer comfort.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #13 Gepost op: vr, 06 mrt 2020, 23:40:32 »
Ik zelf zou voor ST line gaan,onderdeel van KW.
En  ik meen dat dat de andere naam is voor weitec.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #14 Gepost op: za, 07 mrt 2020, 08:28:04 »
St set kosten ook alleen 4 dempers al bijna 400 euro. Net zoals losse koni dempers.

Zoals gezegd de kwalitatieve sets zoals hr cupkit, eibach, st zitten allemaal rond de 500 euro. Ben er nog niet uit of ik dat (op dit moment) eraan uit wil geven. Aangezien ik met meerdere projecten bezig ben