Auteur Topic: Ervaring TA Technix anno 2020  (gelezen 4818 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #15 Gepost op: za, 07 mrt 2020, 09:41:28 »
Ik vindt de Ta behoorlijk stug! Heb er ook maar 10x mee gereden of zo. Daarna is de polo weer uit elkaar gegaan.
Weitec vaste set was echt super. Heb gelukkig nog een nieuwe set op de plank liggen.
Onder de derby zit nu KW schroefset en onder de Brexit fk schroefset. Beide nog geen ervaring mee.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Online Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #16 Gepost op: za, 07 mrt 2020, 20:15:55 »
Ik denk dat ik eruit ben. Ik denk dat het een setje van AP Sportfahrwerke word. Deze is in 60/50 leverbaar met veren en dempers voor de mooie prijs van 265 euro. Op de site van AP lees ik dat hun onderdeel van KW zijn. Kan haast niet anders dat de prijs kwalitet iets beter moet zijn dat die van TA.....toch?

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #17 Gepost op: zo, 08 mrt 2020, 16:05:38 »
een maat van me rijd sinds kort op een AP setje onder zijn ibiza en dat rijd echt zalig. en AP is indd onderdeel van KW. lijkt me een hele strakke keuze. -thumbsup-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #18 Gepost op: di, 10 mrt 2020, 13:11:40 »
Naar ik begrepen heb heeft GAZ inmiddels het beste compromis tussen prijs en kwaliteit voor straatgebruik. Maar daar kan Sjon mogelijk meer over vertellen als ervaringsdeskundige?
Ik heb niet de straat-versie, maar de circuit-versie en die kan ik voor straatgebruik niet aanraden:
op de zachtste stand zelfs nog oncomfortabel stug en omlaag geschroefd niet apk-proof ivm ontbreken hulpveren.
Gelukkig hoef ik slechts 1x in de 2 jaar naar de keuring, laatste keer even omhoog geschroefd (blijft ie wel gangbaar).
Maar ik ben er blij mee: mooie stap vooruit qua wegligging op 't circuit -sturen-

Onder m'n groene 2f zit sinds 2002/2003 een FK schroefset (alleen hoogteverstelling):
qua comfort versus stugheid een dikke prima voor op straat, maar voor op 't circuit te slap.

Vaste set Weitec 60-40: goeie set, lichtelijk comfortabel zelfs.
Vaste set Weitec 80-60: ook een goeie set, wel iets stugger als de 60-40, maar met die verlaging ook wel noodzaak,
want nog veel verder inveren is niet wenselijk.
Jammer dat Weitec niks meer maakt voor de 86c: prijs/kwaliteit-verhouding was perfect.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Ervaring TA Technix anno 2020
« Reactie #19 Gepost op: di, 10 mrt 2020, 20:09:18 »
Ik ben sowieso oprecht benieuwd naar wat iedereen rijd, Ik zie vaak koni dempers voorbij komen, is dat goei spul? en wat voor veren kun je er dan het beste onder gooien.(...)

Toen de originele G40 dempers 'op' waren heb ik gele Koni's (vóórinstelbaar) met Eibach Pro veren laten monteren. Geeft klein beetje (± 15 mm) verlaging.

Hele tijd later waren die Koni's ook 'op'. Heb toen opnieuw gele Koni's laten monteren.

Weet zo gauw niet bij welke kilometerstanden (huidig = 560.000)