Algemeen forum > Techniek

piepende / gillende remmen en soms een ratel bij de wielen

(1/5) > >>

Aron Faro:
hoi iedereen,

Ondanks dat mijn polotje ondertussen vele kilometers vreet zonder gebreken te tonen begint er nu toch weer iets gek te doen.

Eind januari heb ik mijn remschijven en blokken vervangen aan de voorkant, na een maandje of 1 a 2 zijn deze remmen enorm beginnen te piepen, nouja lees gillen. Het is loei en loeihard en ik schaam me er kapot voor, men denkt vast dat je je auto niet onderhoud terwijl dat juist wel gebeurd.

het komt duidelijk van voor, bij licht en gemiddeld remmen. Als ik vanaf 90 a 100 kmh de rem er even flink opgooit blijft het (even) weg. bij sportief rijden merk je er sowieso niets van(hoe warmer, hoe minder geluid). Maar vanaf 80 en lager normaal tot stilstand komen levert altijd een enorme gil op. Links en rechts.
Schijven zijn brembo en blokken zijn Bosch, plus minus 3 maandjes oud nu.

Ik heb geen rekening gehouden met inremmen. Wellicht dat dit de reden is!

Ook heb ik sinds kort een vreemde ratel van links voor af komen, het klinkt als tok tok tok tok tok tok als het wiel voorbij draait. Uiteraard heb ik gelijk de klauw nagekeken, maar deze zat netjes vast.  het geluid is er niet altijd, gelukkig vaker niet dan wel. en als de ratel er is dan is het weg na 1 keer de rem aantikken, hard of zacht. Hierna blijft het ook lang weg, Lijkt op te komen als ik de rem niet gebruik. misschien het hitteschild waar die tegenaan tikt ofso?

Wellicht leest iemand dit en denkt: ja dat is dit want zus en zo.

Ik hoor het graag  -hug-

Aron

Audioholic:
piepen/krijsen is vaak verglazing, veel zacht (en lang) remmen, oftewel, "eco rijden" en afremmen op de motor
probeer her en der flink te ankeren,zal het flink minder worden

piepen is ook te wijten aan kwaliteit remblokken, dure zijn niet altijd goede (brembo krijst als een idioot bijv)


het rammeltje zal wss zijn dat de blokken los in de klauw liggen,als het plaatje niet gebruikt is iig.

Aron Faro:
Eco rijden.... Hmmmm.. een flinke dot tussengas en terug naar 2 is niet heel eco, maar wel exact wat je hier benoemd.. want indd de remmen worden niet super vaak gebruikt (blijft een polo)

Hard remmen doe ik ook geregeld, maar ik zal dit nog wat vaker doen, in de hoop dat het minder word.

Super bedankt voor je reactie!  :)

Gekke Gerrit:
Eenmaal verglaasd raak je dat niet zo snel meer kwijt door te remmen... ik zou even een schuurpapiertje over de blokken halen.
Kan trouwens ook komen doordat de warmte niet goed weg kan bv door de voet op de rem te houden na stilstand.

Audioholic:

--- Citaat van: Aron Faro op vr, 27 mrt 2020, 14:32:43 ---Eco rijden.... Hmmmm.. een flinke dot tussengas en terug naar 2 is niet heel eco, maar wel exact wat je hier benoemd.. want indd de remmen worden niet super vaak gebruikt (blijft een polo)

Hard remmen doe ik ook geregeld, maar ik zal dit nog wat vaker doen, in de hoop dat het minder word.

Super bedankt voor je reactie!  :)

--- Einde van citaat ---

eco rijden is vroeg remmen, en laaaaaaang remmen, dan verglaas je de boel

verglazing kan je er af remmen,maar met hetzelfde gemak schuur je ze idd ff op zoals GG zegt

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie