Auteur Topic: Remblokken vervangen  (gelezen 1917 keer)

Offline Saub

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Naam Achternaam
Remblokken vervangen
« Gepost op: zo, 13 sep 2020, 09:30:01 »
Ik ben de remblokken van mijn Polo uit 1985 met het Ate remsysteem aan het vervangen maar nu blijken de nieuwe remblokken te dik krijg ik de binnenste niet  tussen de remzuiger en de schijf. Wat te doen? Wie weet raad?

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Remblokken vervangen
« Reactie #1 Gepost op: zo, 13 sep 2020, 16:42:00 »
als het de juiste blokken zijn moet het passen lijkt me, kun je de zuiger niet verder naar binnen duwen ? met de remmen in de gemonteerde stand even een flinke platte kop tussen blok en schijf wrikken (voorzichtig natuurlijk) aan de zijde van de zuiger zodat deze naar binnen kan.
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Saub

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Naam Achternaam
Re: Remblokken vervangen
« Reactie #2 Gepost op: ma, 14 sep 2020, 20:05:32 »
Bedankt voor de tip, maar de zuiger stond al helemaal naar binnen. Ik heb nu een mm van de metalen nok aan het remzadelframe afgevijld en dat was net voldoende om het buitenste blok ertussen te krijgen. Echter tref ik u het volgende probleem: geen remdruk. Ook niet na 100 x intrappen. Het reservoir zit helemaal vol en nergens lekkage. Bij het reviseren van de remklauwen was wel zoveel remvloeistof verloren gegaan dat het reservoir droog stond. Ik heb een een ontluchtingsset, maar daarmee trek ik maar heel erg weinig vloeistof eruit. Ook niet bij een van de achterremmen, die niet open zijn geweest. Ik lees van alles op internet, maar kom niet veel verder. Zo lees ik dat je in dit geval met een spuit op de remcilinder er remvloeistof in moet spuiten.
Weet jij oorzaak en oplossing?

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Remblokken vervangen
« Reactie #3 Gepost op: ma, 14 sep 2020, 20:40:35 »
Poeh dat is een lastige, ik heb weinig verstand van het hydraulische gedeelte van de remmen... heb je de remmen destijds wel ontlucht? Zoniet, is dat een slimme zet  zowel moeten we even wachten op de mensen met kennis -klus-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Remblokken vervangen
« Reactie #4 Gepost op: ma, 14 sep 2020, 21:20:41 »
Waar ben je begonnen met ontluchten?
Je moet beginnen met rem de het verste weg zit van de hoofdremcilinder.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Saub

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Naam Achternaam
Re: Remblokken vervangen
« Reactie #5 Gepost op: ma, 14 sep 2020, 21:52:25 »
Linksachter zoals het moet. Maar bij het demonteren van de remklauwen is alle remvloeistof eruit gelopen en stond het reservoir droog. Kan dat schadelijk zijn voor de hoofdremcilindef?