Auteur Topic: Rare combinatie voertuiggegevens op kenteken  (gelezen 2128 keer)

Offline Silven_k

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Silvèn
Rare combinatie voertuiggegevens op kenteken
« Gepost op: do, 17 dec 2020, 15:12:12 »
Ik heb een polo 2F coupe van juni 1994 (een van de laatsten!) maar ik heb nu een hele bizarre ontdekking gedaan, op kenteken staat deze auto als een 54 pk 4 bak, maar er ligt een 5 bak in en ik kan auto’s van rond hetzelfde gewicht bijhouden die rond de 80 pk hebben (peugeot 205 van een vriend), ik heb op het forum gekeken baar wat voor motor er in zou liggen, en visueel is het een monopoint injectie motor met 55pk, ook rijd de auto als ik zuinig rijd maar 1 op 10 maximaal, nu is mijn vraag, is mijn motor opgeschroefd? Zijn er manieren waarop dit te zien is? Hierbij ook nog foto’s van motorcode etc uit de kofferbak.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Rare combinatie voertuiggegevens op kenteken
« Reactie #1 Gepost op: do, 17 dec 2020, 17:24:03 »
Motorcode AAV is 55 pk en CEG bak is een 5 bak.
De peug kan wel meer vermogen hebben, maar is misschien wel wat zwaarder. Wellicht ook andere bakoverbrengjng die het verschil maakt.

Offline Silven_k

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Silvèn
Re: Rare combinatie voertuiggegevens op kenteken
« Reactie #2 Gepost op: do, 17 dec 2020, 18:45:10 »
Motorcode AAV is 55 pk en CEG bak is een 5 bak.
De peug kan wel meer vermogen hebben, maar is misschien wel wat zwaarder. Wellicht ook andere bakoverbrengjng die het verschil maakt.

De peugeot weegt zo’n 20 kilo minder, maar als de motorcode en bak code kloppen hoe kan het dan dat de auto als 4-bak op kenteken staat maar een 5-bak heeft? Werd dit begin jaren 90 niet op kenteken gezet?

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Rare combinatie voertuiggegevens op kenteken
« Reactie #3 Gepost op: do, 17 dec 2020, 19:53:18 »
Bak informatie klopt niet altijd. Mijn Polo geeft juist 5 bak aan, terwijl deze met een 4-bak is geleverd. Vreemd.

Probeer eens met een app als: drag racer je 0-100 te meten. Als deze boven de +- 14 seconde zit dan lijkt het me stug dat er getuned is. Of je topsnelheid? (Meten met gps), als ie serieus sneller is moet ie ook boven de 154 kmh uitkomen

Dat je peugeotjes bij houd is op vallend, wellicht zoals er gesteld word, dat de bakverhoudingen het verschil maken. Of hij doet minder vemogen, kan ook?

1 op 10 is wel iets wat je eens na moet kijken, dat zuipt wel aardig zo :p

 
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Rare combinatie voertuiggegevens op kenteken
« Reactie #4 Gepost op: do, 17 dec 2020, 20:18:00 »
Of even je vriend met de 205 om een uitdraai van de vermogensbank vragen? 😉
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Rare combinatie voertuiggegevens op kenteken
« Reactie #5 Gepost op: do, 17 dec 2020, 20:32:55 »
Voertuiggegevens op kenteken, laat me raden: 1 of andere vage website die jou doet geloven welke combinatie er in de Polo ligt..... -gert-
Op de RDW kentekencheck staan geen motor- of bakcodes en ook niet of 't een 4- of 5-bak is.
Sticker in de kofferbak klinkt correct: AAV is 1.3 55pk en CEG is een 5-bak.

Zo'n monopisser sneller als een 80pk peug & 1op10 => beide klopt niet.
Of de Polo is getuned of de peug loopt beroerd (of beide natuurlijk) en van een standaard AAV ben ik gewend dat 1op15 zelfs met een zware voet te halen is.