Auteur Topic: Veerpootlagers  (gelezen 2400 keer)

Offline Polo_Jasper

  • Non-Register lid
  • Berichten: 73
  • Naam Achternaam
Veerpootlagers
« Gepost op: vr, 01 okt 2021, 12:07:57 »
Hoi allen,

Twee jaar geleden heb ik mijn polo verlaagd met 40/60 en daarbij nieuwe veerpootlagers gemonteerd. Helaas beginnen ze alweer aardig herrie te maken wanneer ik op een klinkerweg rijd. Mijn vraag was of jullie misschien een goede upgrade hebben om de standtijd te verlengen.

Ergens op site had ik gelezen dat iemand gebruik had gemaakt van Audi 80 s2 toplagers en dat dit scheen te werken, iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Veerpootlagers
« Reactie #1 Gepost op: vr, 01 okt 2021, 22:14:25 »
Na 2 jaar alweer stuk lijkt me stug. Zitten de sleufmoeren nog wel goed vast die de veerschotels op zijn plek houden?

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Veerpootlagers
« Reactie #2 Gepost op: di, 05 okt 2021, 16:44:55 »
Er zijn ook PU modellen in de omloop geloof ik van powerflex. Een maat van mij heeft deze op zijn Golf 2.
Het merk zelf doet ook wel wat. Zo ben ik erachter gekomen dat die toplagers van febi in no-time afslijten tot standje pannenkoek.

Al helemaal met een stugge verlaging set + dagelijks rijden op hobbelig wegdek..
Wat Vincent zegt zou ook goed kunnen trouwens. Kijk dat eerst na.

Zijn het niet toevallig die opvulplaatjes bij je remklauw die misschien ontbreken bij de blokken?
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Veerpootlagers
« Reactie #3 Gepost op: wo, 06 okt 2021, 08:43:24 »
Ik had hetzelfde gerammel destijds. Kwam ook boven uit de voorwielophanging. Na 3 maanden maar weer nieuwe Sachs toplagers en nog steeds rammelen. Wat bleek? De sleufmoer die het toplager en veerschotel op zijn plek houd was iets losgekomen toen ik de bovenste topmoer  (in de motorruimte), vastratelde met de luchttol.
Dit veroorzaakte dus speling en rammelen op oneffen wegen.
Tegenwoordig draai ik de topmoer bovenop de demper dus braaf vast met een ringsleutel en imbus.