Algemeen forum > Techniek

1.3 mh motor druk loopt hoog op … en trekt daarna vacuüm

(1/2) > >>

kurt:
Ik heb een 1.3 MH motor waar ik een nieuwe kop heb opgezet ( kop niet gevlakt )
Alles aan de motor is vernieuwd
- thermostaathuis, thermostaat , darmen , thermocontact, radiator , distributieriem, waterpomp en de dop van het expansievat
Motortje vd verwarming en het radiatortje …
De koelvin slaat aan wanneer het moet , temperatuur is ok ..
maar na een dag of 2 te rijden komt er zeeer veel druk op de darmen …. En als ik de motor uitzet en laat afkoelen trekken de 2 dikke darmen vacuüm… als ik de dop van het expansievat er af draai dan is de druk terug normaal en is er geen water weg …. Wie weet wat dit kan zijn ??? Ik ben ten eind raad

JBM:
Een maat van mij had ongeveer hetzelfde bij zijn VW LT.
We dachten eerst zou de thermostaat dicht blijven zitten maar uiteindelijk bleek het toch in de cilinderkop te zitten.
Kromme kop of scheurtje ergens richting een koelkanaal denk ik.

kurt:

--- Citaat van: JBM op do, 12 mei 2022, 14:56:56 ---Een maat van mij had ongeveer hetzelfde bij zijn VW LT.
We dachten eerst zou de thermostaat dicht blijven zitten maar uiteindelijk bleek het toch in de cilinderkop te zitten.
😔
Kromme kop of scheurtje ergens richting een koelkanaal denk ik.

--- Einde van citaat ---

kurt:
De kop is kompleet verandert  😔

Gekke Gerrit:
Ook eerst afgeperst? Wat maakt dat de kop vervangen moest worden, en waarom benoem je zo specifiek dat de kop voor montage niet gevlakt is?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie