Auteur Topic: Polo 86C 2F Coupe 1991, interessepeiling  (gelezen 3046 keer)

Offline Joepje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Polo 86C 2F Coupe 1991, interessepeiling
« Gepost op: do, 30 jun 2022, 11:53:40 »
Hallo allemaal,

na bijna 5 jaar met veel plezier in de Polo gereden te hebben, staat ze de laatste tijd meer stil dan dat we erin rijden en dat vind ik zonde. Vandaar hier even een balletje opgooien om te kijken of er interesse voor is. Door het stilstaan start ze een beetje moeilijk, ik denk dat het brandstoffilter de boosdoener is, daar wil ik binnenkort nog even naar laten kijken. In mijn voorstel topic staan wat foto's: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19553.msg470154#msg470154 Hier en daar zitten er wat deukjes in, de ruitenwisser achter ben ik al die tijd ook niet aan toegekomen. Verder zit er wat speling in, ik vermoed, het stuurhuis. Allemaal geen APK afkeur punten, er zit nog ruim een jaar APK op en ze hoeft ook nog maar 1x in de 2 jaar gekeurd te worden. Km-stand is nu ongeveer 82.000, uit mijn hoofd. Bij ons zit ze in de oldtimer verzekering, dus da's ook lekker goedkoop.

Al met al een auto waar met een beetje liefde nog best een aantal jaartjes mee gereden kan worden.

Offline Joepje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: Polo 86C 2F Coupe 1991, interessepeiling
« Reactie #1 Gepost op: wo, 06 sep 2023, 17:30:47 »
Zo, ze staat nu bij garage en er zijn voor ons te veel punten die gedaan moeten worden om er mee door te kunnen rijden. Het startprobleem ligt aan de benzinepomp, deze is aan het eind van z'n leven. Daarnaast zijn de bezine leidingen aan vervanging toe en zitten er in de uitlaat wat gaatjes. Achterbandjes zijn op leeftijd en hier en daar wat hoezen die vervangen moeten worden. Verder gezien de leeftijd is ze nog in goede staat, de Km-stand is ook laag, maar omdat ik er de tijd niet voor heb om er zelf aan te beginnen zijn de kosten te hoog om alles nog te laten doen. Dat geld leggen we liever bij aan een andere tweede auto, waar we ook de kinderen met een wat geruster hart in kunnen laten rijden.
Lang verhaal kort, tenzij er geïnteresseerden zijn die er nog iets mee willen doen (hetzij om weer goed rijdend te maken, hetzij voor onderdelen) gaat ze helaas naar een opkoper/de sloop.

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: Polo 86C 2F Coupe 1991, interessepeiling
« Reactie #2 Gepost op: ma, 11 sep 2023, 11:55:22 »
Hoi Joepje . kun je mij wat info sturen via de mail djabfantasy@hotmail.com
Ik heb van het weekend mijn cabrio verkocht en wil na 8 jaar weer een polo coupe

Ab

Offline Joepje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: Polo 86C 2F Coupe 1991, interessepeiling
« Reactie #3 Gepost op: do, 05 okt 2023, 09:42:19 »
De Polo is inmiddels verkocht, dus deze mag op slot.