Goedemiddag, ik ben Tom en mijn verzameling is begonnen met het erven van een 1992 1.0 carb (AAU?) Polotje die van mijn grootvader was. Uit sentiment er te veel geld ingestoken om dat weer op punt te brengen en 10 jaar verder is het nog niet op punt. Eerst was het de bedoeling om deze naar een G40 om te bouwen. Dus een afgeragde G40 gekocht maar dan eigenlijk besloten dat het zonde zou zijn -> G40 wordt ondertusen volledig opgeknapt, carroserie is volledig gestript, roest, vooral in de bodemplaat, weggewerkt en alles wordt momenteel opnieuw gespoten. Motor wordt gereviseerd, er zit een grotere intercooler op, G60 injectoren (volgens de vorige eigenaar). Ik ga nog een kleinere poulie monteren, Bilstein B12 Pro ophanging (is onderweg) en het interieur wat opknappen.
Wat met de 1.0 dan? Wel, ik heb een 3F motor/boite, achterbrug van een Gt gekocht en dat gaat erin. Samen met een Gt interieur. Gelukkig doet zot zijn geen pijn, ik weet dat dit geld is wat ik er nooit uit krijg maar ja, sentiment hé...
Dit is nog niet het einde van het verhaal: ik ben ook, door een samenloop van omstadigheden, eigenaar geworden van een 1992 met een NZ motor, Gt interieur, 0 roest, in echt goede staat. Ik denk niet dat het de Gt achterbrug heeft, dit moet ik nog nakijken. Hierme weet ik niet wat te doen: gewoon laten staan (staat niet in de weg, maar voor wat bijhouden?), uiteenhalen en in stukken verkopen? Geen idee...
Ondertussen wel enorm fan geworden van deze kleine auto's. Een pre-facelift Gt of G40 zou ik nog wel zien zitten
Dus ja, dat is zo'n beetje hoe ik erin verzeiled ben geraakt en er nu mee zit