Dynamo uit de steun:
lange bout en onder het stelmechanisme loshalen, dan moet het lukken.
Kan wat klemmen in de motorsteun.
Demonteren:
Tot zover kwam ik: 4 (kunnen ook 3 zijn) lange kruiskopschroeven uit de behuizing.
Let op, eerst de koolborstels verwijderen (gewoon compleet met houder), anders gaan die stuk bij het loshalen van de rest van de dynamo.
Poelie kun je klemmen met een goede oliefilter klem, een
ideale is een uit verenstaal die je kunt spannen. (ook ideaal voor g-lader poelies
)
Om slippen te voorkomen stukje oude fietsbinnenband oid om de poelie leggen. Let op het kleine spietje.
In principe kun je nu de dynamohelften scheiden, wel ff posities markeren.
Gedeelte aan poeliekant komt er geheel met de rotor uit, de as moet je eruit persen.
Ik moet ook nodig lagers vervangen, dus hoe het verder gaat kan ik je later wel vertellen...
Staat ook in de vraagbaak beschreven trouwens..
Kan het eventueel wel scannen