Auteur Topic: Wie herkent dit?  (gelezen 4929 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Wie herkent dit?
« Reactie #30 Gepost op: ma, 15 aug 2005, 23:24:39 »
Dit is beter:

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Wie herkent dit?
« Reactie #31 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 02:18:13 »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Wie herkent dit?
« Reactie #32 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 08:04:11 »
Hmmm..

Leuk detail:

Paris/Carat/Prima's waren toch de aller eerste steilheckjes (en enige?) met 1.3 GK blok..

Hebben GK blokjes geen automatische choke?

Duidelijk dat VW ze gewoon met een ander 1.3 blok leverden aan buchmann:






Alhoewel? GK heeft 75 PK,.. waarom dan downtunen naar 68?
Citaat
Auf 68 PS leistungsgesteigerter Motor (Pierburg 2B Vergaser, Knobloch Saugrohr und Herkules Luftfilter)


of zou dat dan gemeten zijn aan de wielen? (+/- 8 pk winst)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Wie herkent dit?
« Reactie #33 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 08:24:39 »
GK?

Volgens deze lijst alle 60pk HH:
hiero

@Bas: Paris en Carat hebben andere uitbouwset..
Ik heb nog wel een passend grilletje voor em :)

Wat betreft de Prisma: ik las dat dat het prototype is geweest, waarop de Carat en Paris zijn gebaseerd.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Wie herkent dit?
« Reactie #34 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 09:44:59 »
Citaat
Die Modelle wurden alle mit dem 1,1-Liter Motor mit 44 kW (60 PS) ausgeliefert. Am 24. September 1982 wurden noch einmal acht Polo Carat und fünf Polo Paris erstmals zugelassen. Bestückt waren diese Nachzügler mit dem damals nur für das Coupé lieferbaren 1,3-Liter-Triebwerk mit 55 kW (75 PS). Erst ein Jahr später, im September 1983, lieferte Wolfsburg mit dem Polo-Aktionsmodell SP erstmals offiziell ein Steilheck mit 75 Pferdestärken aus.


Tja..

wat klopt er en wat klopt er niet? 1.1 60PK? Zal wel niet toch?
(die 1.1 60PK was in 1981 al lang vervangen voor de 1.3 60pk )

Waar is de cache van de DPV ook al weer? Daar stond ook zoiets in over GK en eerste in een Steilheck..

(Kon me dat van de SP met GK niet herinneren.. stond laatst zo'n gek ding op de sloop in Emmerich / Bettray: Stuurtje er nog uit geript,.. motor niet naar gekeken).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Wie herkent dit?
« Reactie #35 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 12:25:46 »
DPV:

hiero

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Wie herkent dit?
« Reactie #36 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 12:52:30 »
Ooooooooooooooowwwwwwwwwwwjjjjjjjjjaaaaaaaaaaa......

DIE vind ik dus gaaf: de Polo Sprint....

http://www.steilheck.nl/DPV....int.htm

Wil ik ook hebben....

Volgend projektje?

Groet, Jan.




Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Wie herkent dit?
« Reactie #37 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 13:22:13 »
Da's wel de über-steilheck wat mij betreft  -love-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Wie herkent dit?
« Reactie #38 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 13:29:46 »
Mmm, tja.. maar dan wel met de EcoPolo Diesel in het vooronder (om lekker rustig mee te toeren)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Wie herkent dit?
« Reactie #39 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 13:37:26 »
Succes Jan met het inbouwen van de Wasserboxer achterin...  -naughty-

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Wie herkent dit?
« Reactie #40 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 13:49:48 »
Tsja: zoals Mark al zei is een Steilheck met achterwielaandrijving natuurlijk wel de Uebersteilheck.

Wasserboxer is nog eens mooi ook, omdat je dan een heftig laag zwaartepunt hebt in tegenstelling tot die Engelse jongens die een 4 in lijn inbouwden.

Je kunt er ook een S#$%^u boxer uit een WRC in gooien of natuurlijk een platte 6 uit de good old 911...

Maargoed, dromen blijft leuk. Je krijgt het hier in NL toch nooit door de ff'ing keuringen heen...

Eerst maar ff de ABU (Zen)...




Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Wie herkent dit?
« Reactie #41 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 15:23:18 »
In UK laten keuren en invoeren naar NL.... -naughty-

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Wie herkent dit?
« Reactie #42 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 15:32:12 »
withstupid

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Wie herkent dit?
« Reactie #43 Gepost op: vr, 19 aug 2005, 16:56:30 »
13" Pirellis heb ik nog niet gezien, 14 en 15" wel.
In de folder zit er 195/50 op. Wat best breed is voor 5,5x15 et38.

Edit: setje 60/40 doet een hoop denk ik.
Edit2: nouja, eerst maar eens ophalen. Misschien is het wel  ranzig nagebouwde rotzooi.

14" pirelie
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Wie herkent dit?
« Reactie #44 Gepost op: do, 01 sep 2005, 22:30:21 »
Op de heenweg naar Lunteren de set opgehaald.
Het is zeker een originele set, onder de grijze primer zit nog de blauwe parelmoerlak.
Het is allemaal in een best goede staat, al zit aan de voorbumper wel wat herstelwerk.
De bumpers zijn trouwens gewoon gebouwd rond de originele bumpers.