Algemeen forum > Algemeen

slecht draaien motor

(1/6) > >>

alfred:
ik heb sinds kort een engels achterlicht met een achteruitrijlicht. Dus nu heb ik links en recht een achteruitrijlicht. Nu is mijn vraag hoe krijg ik de linker/engelse aan het branden als k hem in de achteruit heb. Alle stroom voor de rechterlamp loopt ook door de linker fittingplaat en van die fitting zijn alle polen van de stekkertjes bezet.

De volgende fittingen zijn van belang voor het verhaal:

Links:

Nes/Rf,
Rf/Nes (deze zijn beide van de langwerpigste stekker)
Rf/Nes (deze is van de kortere stekker, die zordt voor de stroomvoorziening van het rechterlicht)

Rechts:

RF/Nes (hier zit bij mij nix op aan gesloten)
Nes/RF (hier zit bij mij de achteruit op, met een zwarte draad vanuit het linkerlicht)

Wie kan me helpen want ik kan niet de zwarte draad aftappen en terugleiden naar links omdat daar alle polen al bezet zijn. Ik schat zo in dat ik een van de draden naar het linker achterlicht moet doorknippen maar welke? En waarom zit in het rechterlicht de achteruit op Nes/Rf geschakelt? En niet op Rf/Nes? (die letters staan toch voor ruckfahr en nebelschein?)

Douwe:
Zal 'm wel in de printplaat van het l.achterlicht zitten.

Gert:
Printplaat in je achterlijklicht ? Moet niet gekker worden hoor ...

alfred:
zoals ik al tegen je zei..... tis weer zondag  :(

Jaap:
Hebbie ene 2 of een 2f?

Gewoon zoeken waar de achteruitrijlamp op aangesloten zit rechtsachter, en dan ff doorlussen naar linkssachter..

De draadboom komt 'toch al' linksachter voorbij, dus zo moeilijk kan t niet zijn.. Ik heb t ook (geen engelsachterlicht, maar een 'smoked'.. ), en ik deed er niet langer dan ehmz, 15 seconden over.. :-)

Gewoon een stekkertje knijpen en op NSW/RF aansluiten :-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie