Auteur Topic: G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!  (gelezen 3935 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #15 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 23:21:49 »
Die prijzen zijn voor het reviseren voor de lader.
Wat je over moet zetten,achteras,remverdeler achter,draagarmen,stabistang,klauwen en schijven voor.
Voor het geruisloos rijden de zijraampjes,die van een g40 daar vallen de rubbers over het stijltje.
Brandstofpomp.
Blok overbouwen is best te doen,en de draadboom ook,is gewoon overpluggen.
Tellerunit overzetten,binnendraadboom hoeft nog niet eens.

Arno

Je vergeet nog de spoorstangen (stuurstangen) en de stuurdemper.
Verder is de rembekrachtiger ook wat groter, hierbij moet je ook beide pedalen (behalve gas) overzetten. Koppelingspedaal is namelijk ook anders (hulpveer voor zwaardere koppeling).

Benzinepompen hoeft niet als je nu een NZ hebt. Als je nu een AAV hebt, moet je de pomp naast de achteras wel vervangen door eentje van een NZ/3F/PY.

De genoemde codes zijn motorcodes:
AAV = 1.3 monopoint injectie
NZ/3F = 1.3 multipoint injectie 55/75 pk
PY = G40




Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #16 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 23:31:06 »
Citaat van: Dennis,Sep. 18 2006,23:21
Tellerunit? is zelfde ook tot de 7 de toerenteller,Van binnen is hij het zelfde,

En koppelings plaat en KOPPELINGS Pedaal en rem pedaal is dat echt niet het zelfde?

Het carrosserie is namelijk het zelfde.

of het een multi of mono is weet ik niet eens dit is een foto van de motor:

http://img45.imageshack.us/my.php?image=bovenafhk5.jpg




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #17 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 23:43:24 »
Teller gaat tot de 240  -hug-

Carroserie is idd hetzelfde.
Voor de rest: als het niet gelooft, moet je hier ook geen vragen stellen.




Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #18 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 23:46:45 »
Teller gaat tot de 240  -hug-

Carroserie is idd hetzelfde.
Voor de rest: als het niet gelooft, moet je hier ook geen vragen stellen.

hehe was gewoon versteld maar geloof je wel  -hug-

is nog ff wat meer werk dus. -uitlachen-




Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #19 Gepost op: di, 19 sep 2006, 00:17:27 »

of het een multi of mono is weet ik niet eens dit is een foto van de motor:
http://img45.imageshack.us/my.php?image=bovenafhk5.jpg

Fotootje is van een AAV-tje, mono pointje dus.

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #20 Gepost op: di, 19 sep 2006, 00:18:26 »

of het een multi of mono is weet ik niet eens dit is een foto van de motor:
http://img45.imageshack.us/my.php?image=bovenafhk5.jpg

Fotootje is van een AAV-tje, mono pointje dus.

dankjewel man -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #21 Gepost op: di, 19 sep 2006, 08:55:36 »
BTW: Ik kom een aantal postings van jou tegen in andere topics die elkaar een beetje tegen spreken.

Citaat
ookal bezig met een nieuwe blok.
Waarom geen G40 blok erin doen,ik heb een 1.3i en er komt een G40 blok in  


en even later vraag je jezelf af, of dat nou lastig is zo'n G-lader.

Citaat
p.s Klein vraagje ff  : Wat kost reviseren van zo'n G40?en veel problemen mee of?\


En in dit topic, blijkt ineens dat je eigenlijk gewoon vanaf scratch (nul) begint met de ombouw naar G40: Je zit duidelijk nog in de informatie-verzamel-fase.  En dat is helemaal niet erg, en je hoeft je d'r ook niet voor te schamen. Iemand anders adviseren 'er een G40 in te gooien' terwijl je van toeten-nog-blazen weet, komt echter niet verstandig over:

Het ombouwen naar G40 is wel even iets anders dan een paar wieltjes wisselen: Daar ben je echt wel een paar weekjes mee zoet!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #22 Gepost op: di, 19 sep 2006, 09:33:47 »
withstupid

Reken idd op een week of 2.
Sneller kan vast wel, maar je komt vast dingen tegen uit de donor-G40 die vervangen/gereviseerd moeten worden, tenslotte zijn die onderdelen ook al zo'n 15 jaar oud.

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #23 Gepost op: di, 19 sep 2006, 23:51:25 »

Oke ik moet het van de avonden hebben,Zondagen en maandagen,

Motor uithalen en inhangen doen we in een Auto Bedrijf.

de rest moet ik (tot nu toe) op de oprit doen..

Maar 2 weken heb ik vrede mee,We doen het zoiezo met ze 3e,Ik voor de electra en 2 monteurs.

Het is te doen volgens jullie?
De G40 kost 1000 euro
ik heb nog 400 euro over voor kapotte onderdelen met overzetten.
Is dit te weinig of moet ik rekening houden voor 1000 euro als het bvb niet past.


Vr gr Eric.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #24 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 09:06:32 »
ik heb nog 400 euro over voor kapotte onderdelen met overzetten.

Volgens mij is een G-lader revisie al 450 euro...  -dunno-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #25 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 09:07:14 »
het past allemaal wel, maar het kost veel tijd om alle G40 onderdelen over te zetten. Alleen het blok kan natuurlijk, maar andere dingen als een remkrachtverdeler en draagarmen etc. kosten toch veel tijd. Vooral als er dingen tegenzitten (moeren die niet loskomen, dolgedraaide bouten etc.)

Ik denk dat je met een buffertje van 400,- wel de delen over kan zetten op je eigen coupe, mits de G40 in goede staat is.
Zijn daar ook lagers versleten (uniball in de draagarmen) of gebreken aan bijv. homokineten etc. dan gaat het wel in de euro's lopen.

Het valt bij mij altijd tegen hoeveel het uiteindelijk blijkt te kosten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #26 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 09:29:48 »

Dat is inderdaat zo..
De eigenaar zegt dat de Glader gereviseerd is hij kan alleen geen bonnen vinden.... Dit kan ik dus niet met bloten oog zien.

Net als de distributie riem is ook vervangen,Sommige monteurs zetten er toch een datum op de riem of?
 -klus-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #27 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 10:02:15 »
Als je straks het blok uit de G40 hebt, is het een koud kunstje om de distributieriem alsnog te vernieuwen.
Riempje zelf kost ook niet meer als 15-20 euro.

1 advies: bouten en moeren van de ophanging vernieuwen. Kun je zo bij de dealer bestellen en kost je misschien 20 euro.

Voor
- filtertjes (lucht (open filter is niet aan te raden ivm G-lader), olie en benzine)
- olie
- bakolie (zou ik ook meteen vervangen, is waarschijnlijk ook al 15 jaar oud)
- bougies (alleen het aangegeven type gebruiken, kosten wel 80 euro per set, maar gaan 100.000 mee) + rotor en kap, evt. kabels.
- remdelen: Schijven, blokken, achterremcylinders.

Ben je al zo die 400 euro kwijt, incl. klein spul.

Denk dat je het beste kunt zoeken naar een goed onderhouden  G40 in originele staat met schade.

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #28 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 10:52:46 »

Ik heb eens geinformeerd,
De lege auto G40 zonder motor die wil de sloop niet eens hebben:s
en de losse 1.3i motor ookal niet...

de G40 die ik morgen ga bezichtigen is orgineel,Alleen m3 spiegels op.

ik kan dit beter in me vakantie gaan doen daar ben ik wel achter.
Dus kan ik mischien beter wachten met bekijken van de G40 anders staat hij maar op de oprit.

Maar alle nieuwe bouten is vertandig en bak olie enz thanks voor de tip

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
G40 BLOK inbouwen in een VwPoloCoupe1.3i HELP!!
« Reactie #29 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 13:45:21 »
De lege auto G40 zonder motor die wil de sloop niet eens hebben:s
en de losse 1.3i motor ookal niet...

Dan hang je die 1.3 in de lege carosserie.  -naughty-