Auteur Topic: Aandrijfassen voor de 16v  (gelezen 2020 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Aandrijfassen voor de 16v
« Gepost op: di, 04 jan 2005, 16:45:11 »
-hitit- bestel ik assen van een diesel 8p bak komen ze aan met de assen van een polo6n van 98.. -gert-
ik heb toch de assen van de 8p bak nodig of niet?
die passsen er zo onder vertelde serge me..
kosten trouwens goed duur die krengen als je die nieuwd besteld -gert- 230euro.. vur 1 -boehoe-
ja ik weet de sloop maar die zit er hier geen..


maar heb ik de assen nodig van de 8p diesel bak kan iemand me dat vertellen. want die koekenbakker van de vwdealer komt er niet uit -gert-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #1 Gepost op: di, 04 jan 2005, 16:56:01 »
Zie elders andere topic: de dealert weet vaak ook niet waar ie moet zoeken..

Anders neem even mee: model Polo (PO) jaar 89, hoofdgroep 4, subgroep 07, beeldtafel 30-00


Diesel aandrijfassen..

Rechts: 3 typen:
 871 407 272 D
 871 407 272 DX
 871 407 272 DV

Links: 3 typen:
 871 407 271 C
 871 407 271 CX
 871 407 271 CV

Denk dat als je de DV en CV besteld, dat je dan wel de juiste krijgt...
alle bovenstaande asjes zitten op dieselmotoren met 8p bak.

die voor de CEG bak kan ik je ook wel geven, maar goed:die zoek je dus niet..



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #2 Gepost op: di, 04 jan 2005, 17:06:06 »
maar ik heb er een atv onder hangen van de g40..
dus geen 8p dus kweet niet of dat allemaal gaat passen die dv en cv
ik heb hier alles codes ook liggen want hij het me een stapel pappier meegeven zodat ik via het forum 1 en ander kon uitzoeken..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #3 Gepost op: di, 04 jan 2005, 17:35:08 »
Nummers kan ik op de assen vinden neem ik aan?
Zal straks wel ff kijken Richard
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #4 Gepost op: di, 04 jan 2005, 18:11:07 »
-naughty- ik dank u vriendelijk sjon.
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #5 Gepost op: di, 04 jan 2005, 18:14:10 »
zijn die flensen waar die asjes opkomen allemaal hetzelfde of zit daar ook nog verschil in.
ik heb dus een atv bak en wil er dus 8pdiesel assen op zetten..
kan dit?
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #6 Gepost op: di, 04 jan 2005, 18:55:18 »
Nee, he? Ga me nou niet vertellen dat ik andere aandrijfassen moet gaan bestellen voor tegen de 8P aan...

Was het tzt wel van plan, maar dacht dat ik voorlopig nog wel even met mijn standaard 1000cc asjes kon rondrijden...

Jaap, kun je mij svp even uitleggen wat het verschil is tussen:

Diesel aandrijfassen..

Rechts: 3 typen:
871 407 272 D
871 407 272 DX
871 407 272 DV

Links: 3 typen:
871 407 271 C
871 407 271 CX
871 407 271 CV

Is er een "de beste" of is het gewoon een kwestie van "niet passen" van de anderen?

Ga ze wel even regelen op de sloop anders.

Groet, Jan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #7 Gepost op: di, 04 jan 2005, 23:11:30 »
Je 1.0 asjes passen best.

Mijn 1.4'tje heeft z'n 1.3 asjes ook nog lang niet 'gewokkeld'

Een G40 heeft standaard ook gewone dunne asjes (rietjes)..



maar 't gaat hier om een enorm sterke motor die al verschillende assen heeft versleten EN om het passen van de aandrijfassen qua lengte: De latere versnellingsbakken (na 92'ers gloof ik) zijn ietsje anders aan 1 flens waardoor je andere lengtes hebt gloof ik (klok wel horen luiden, maar waar de klepel precies hangt...)

Dus: voor 99% kan je gewoon je eigen asjes blijven gebruiken

Die 3 typen assen gaan waarschijnlijk voor 100% uitwisselbaar zijn, maar ze zullen wel voor 100% zeker allemaal NET ff iets anders zijn..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #8 Gepost op: wo, 05 jan 2005, 00:24:55 »
@Richard: ik kon geen nummers ontdekken op mijn dieselassen.

@Jan: standaard assen zullen voor jouw prima voldoen.
Richard heeft ietsjepietse meer pk's als jij op 't oog hebt.
Mijn vermoeden is dat de flinke verlaging van Richard meespeeld.
Homokineten zitten daardoor altijd geknikt, zeg maar.
En een ietswat sportieve rijstijl helpt ook wel natuurlijk, vooral in de bochten enzo.

En ik: tsja......ik had ook wat extra paardjes in me hoofd.......
Vandaar al de voorzorgsmaatregel en ik wist die 2f diesel op de sloop te staan.
Maar ja........voorlopig heb ik weer 0 pk en een lege bankrekening.
(nee: mijn dieselassen zijn niet te koop)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #9 Gepost op: wo, 05 jan 2005, 12:12:29 »
-dunno- niet echt een bevredigend antwoord op m,n vraag eigenlijk..
moet ik nu de 8p assen nemen of  -dunno-
wat betreft de rijstijl ja die zal wel veranderen want 230euro is niet misss.
maar de verlaging die blijft hetzelfde alleen komt die ietsjes hoger door de 14ers.
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #10 Gepost op: wo, 05 jan 2005, 13:21:50 »
Ik zou gewoon een goed setje op de sloop scoren, schoonmaken, nieuw vet erin, en niet te lomp met de rechtervoet in bochten, dan moeten ze het echt wel een tijdje uit kunnen houden.

Desnoods kijken of het zinvol is om de assen zelf iets te laten inkorten ivm de verlaging en de daarbij behorende horizontalere stand van de aandrijfassen.
Afstand bak-wielnaaf wordt door verlaging kleiner => bij volledige inschuiving van de aandrijfas worden de homokineten flink belast.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #11 Gepost op: wo, 05 jan 2005, 13:37:09 »
8P is een bakcode en die bak zit in meerdere polo's, benzine en schijnbaar ook diesel.
Misschien zat hier de verwarring.........

Assen bedoeld voor 8P / ATV / AHD enz zijn toch allemaal dezelfde lengten?
Alleen de latere 2f-jes zijn voorzien van 6N-bakken (oa CEG),
die hebben andere flensen, toch?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #12 Gepost op: wo, 05 jan 2005, 15:57:55 »
Ik zou gewoon een goed setje op de sloop scoren, schoonmaken, nieuw vet erin, en niet te lomp met de rechtervoet in bochten, dan moeten ze het echt wel een tijdje uit kunnen houden.

hier in eindhoven is geen vwsloop dus pis langs het potje om 2de handse te halen.. -boehoe- anders ging ik niet naar de dealert..


Alleen de latere 2f-jes zijn voorzien van 6N-bakken (oa CEG),
klopt want dat zagen wij ook dus denk dak gewoon die van de 8p bestel dan zit ik goed. maar nu moet ik eerst betalen dus als het nu fout is zit ik met assen te kijken die ik niet ken gebruiken
 -gert-
door mijn verlaging zijn m,n assen niet stuk gegaan ook al zit ik zo laag die dingen waren nieuw..
maar door die rechtervoet in de bocht op de bodem te stampen dat is niet goed voor de asjes.. -wanker-
maar nu ben ik voortaan zuinig op m,n poliootje -moon-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #13 Gepost op: wo, 05 jan 2005, 16:05:16 »
S P E R D I F F E R E N T I E E L

Kost wat maar dan blijven je assen heel en je wegligging is een stuk beter
En een sloop is zo gevonden als je de nationale onderdelenlijn belt

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Aandrijfassen voor de 16v
« Reactie #14 Gepost op: wo, 05 jan 2005, 16:39:23 »
hier in eindhoven is geen vwsloop dus pis langs het potje om 2de handse te halen.. -boehoe- anders ging ik niet naar de dealert...

Interauto

Bedrijvengids Eindhoven