Vandaag een als nieuw gereviseerde lader aan een klant verkocht.
Zijn lader was door meneer X gereviseerd.
Deze klant had zijn eigen lader stuk en had bij X een lader gekocht en daar ook meteen laten reviseren.
Het totale kostenplaatje was toen 750 euro.
Klant blij en vol vertrouwen weer op weg.
Alleen 2000 kilometer later een knal en geen vermogen meer en een hoop herrie voorin.
Auto door de anwb af moeten laten slepen.
Hun meneer X opgebeld en gevraagd of dit binnen de garantie viel.
Maar dat was niet zo(wel raar dat ie dat over de telefoon al kon zien)
Toen mij opgebeld omte vragen of ik nog lader had liggen,en dat is natuurlijk zo.
Een hele nette lader opgebouwd met de orginele fag lagers,sintimid lijsten,gates breed riempje,eigen merk goede keringen en klubervet.
Ook is de lader geglaspareld.
Dit alles met een half jaar garantie!
Heb de oude lader ook even onderzocht en die is stukgegaan doordat de verdringer al behoorlijk ver ingesleten was.
Bijna 2 mm!
Daardoor zijn de immitatie lijstjes te ver naar buiten geveerd en door de druk om geslagen,tussen de verdringer gekomen en die is daardoor krom geslagen en daarbij ook heel de rest van de lader.
Het was dus wel de schuld van meneer X want die had die lader sowieso niet eens moeten verkopenen reviseren,want de verdringer mag maar maximaal 1 mm ingesleten zijn,dan gebeurd er niks.
Hier even een paar foto's van t kadaver ladertje....