Auteur Topic: Onderdelen enzo  (gelezen 733 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Onderdelen enzo
« Gepost op: ma, 13 sep 2004, 19:22:48 »
Rare titel maar ik wou even wat dingen combineren in 1 topic:

-Voor de derby ben ik eventueel op zoek naar een grotere hoofdremcylinder. Ik heb een originele bekrachtiger en die wou ik graag houden. Maar wat is nou het grootste hoofdcylinder die je hier op kwijt kunt? Of doe ik er verstandig aan om de bekrachtiger overboord te gooien om zo eventueel een nog sterkere cylinder te monteren (wel lekker kaal)

-Ook wil ik een andre radiateur monteren met vulopening zodat ik geen los tankje meer hoeft te monteren (beugel is al verwijderd) Nu weet ik dat er gk's zijn geweest met zo'n radiateur mar die is weer iets kleiner qua koelend oppervlak dan de standaard. Het liefst heb ik iets groters dan er standaard op zit.

-Heb hem al eens eerder gesteld, maar nog eens voor de duidelijkheid: welke achterremcylinders zijn het grootst? er pasten 4 soorten maar die van de g40 was het op één na grootst. Welke is dan het grootst en op welke wagens zitten deze gemonteerd?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Onderdelen enzo
« Reactie #1 Gepost op: di, 14 sep 2004, 08:19:47 »
-Remmen: Don't ask me, I'm not that good

-Radiateur: De GK van 1982 en 83 had een expansie-reservoir aan de radiateur (dus geen tankje).. Alle Polo's 2 van bouwjaar 82 en 83 hadden geen tankje btw...
Die van de GK is juist de aller aller grootste die je kunt vinden met ingebouwd reservoir.

-Grootste achterzuigers die ik ken (zie ook 1e puntje) zijn o.a. van de 3f: 19 mm. De kleinste die ik ken zijn 14,zoveel..  (polo 1, zonder bekrachtiger).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Onderdelen enzo
« Reactie #2 Gepost op: di, 14 sep 2004, 19:48:26 »
je zult wel een andere waterpijp moeten hebben! -naughty-
trotse mama!

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Onderdelen enzo
« Reactie #3 Gepost op: di, 14 sep 2004, 21:55:34 »
heb 2 soorten liggen (één met 2 aansluitingen en één met 3 aansluitingen. Reservoir komt te vervallen dus pakken we die met 2 aansluitingen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Onderdelen enzo
« Reactie #4 Gepost op: di, 14 sep 2004, 22:25:24 »
Niet ALLE polo's van '82 en '83 hebben een vast reservoir aan de radiateur. Heb zelf een '83 29kw en die heeft een los tankje onder de kap..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983