Auteur Topic: Versteviving van carosserie  (gelezen 6733 keer)

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Versteviving van carosserie
« Reactie #15 Gepost op: zo, 22 aug 2004, 16:14:33 »
ja maar daar tuv is hier ook tuv he..

tuv? wasda? -wanker-
trotse mama!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Versteviving van carosserie
« Reactie #16 Gepost op: ma, 23 aug 2004, 13:21:13 »
ja maar daar tuv is hier ook tuv he..
dus jij bent van mening dat salzman niet goed is?
zal eens bij kronenburg informeren voor wat spul kijken of hij iets weet.
aangezien ik geen auto heb op het moment is dat het dichtste bij voor me

Zeg niet dat het niet goed is .. anders kwam er ook geen TUV op .
Maar er is beter materiaal te koop en soms voor minder geld .
Enige probleem is dat je moet zoeken en vrijwel altijd op duitse sites .
Je duits moet wel zo zijn dat je kan lezen wat er staat ...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Versteviving van carosserie
« Reactie #17 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 11:53:40 »
Is het nou altijd zo dat door die 'sport'domlager je auto nog lager komt te liggen? Bij de meeste staat er bij dat je auto 10 tot 15mm lager komt te liggen en dat moet ik nou juist niet hebben!

forum.86c.de

Voorkant komt ongeveer 1cm OMHOOG met de salzmannlagers.
Wat IK weer niet zo fijn vind, auto staat nu recht namelijk (geen keilform dus), en hoeft vóór niet hoger...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Versteviving van carosserie
« Reactie #18 Gepost op: ma, 28 sep 2015, 11:39:04 »
Slimme tip voor versteviging, cq om geen last te hebben van een draagarmbrug onder de auto door... (btw: het gaat mij dus niet om het rode cirkeltje, maar om de buis van linker- naar rechterdraagarmbevestigingspunt)

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Versteviving van carosserie
« Reactie #19 Gepost op: ma, 28 sep 2015, 11:44:04 »
mooie oplossing!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Versteviving van carosserie
« Reactie #20 Gepost op: ma, 28 sep 2015, 11:54:49 »
Hmzz, die zit nog best een stuk hoger dan de daadwerkelijke draagarmbevestigingen:
Helemaal prima ter versteviging van de koets (willen daar ook welles scheuren!),
maar niet voor de draagarmbevestigingen, in mijn ogen.

Tsja, achterste motorsteun/baksteun (& uitlaat) zit akelig in de weg ter hoogte van draagarmen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Versteviving van carosserie
« Reactie #21 Gepost op: ma, 28 sep 2015, 12:03:51 »
@Sjon: inderdaad wel een stukje ervan verwijderd, maar doet imo hetzelfde als de brug tussen de draagarmbevestigingen. En ik geloof nog steeds in form-follows-function.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Versteviving van carosserie
« Reactie #22 Gepost op: ma, 28 sep 2015, 12:41:27 »
Vorig jaar een G40 gesloopt: 'u'-profiel waar de draagarmbout doorheen gaat was al eens losgescheurd van de koets,
als men die extra verstevigd en richting die buis => dan wordt 't een stijf geheel