Auteur Topic: Centreerring wegslijpen een optie?  (gelezen 3053 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 14:21:58 »
dus neutrale drift achter en voor gelijk spoor ,dus beter corrigeerbaar net als overstuur

de ds was gemaakt om soepel te rijden ,dan is idd voor een breder spoor beter
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 15:15:03 »
Voor en achter gelijk?

Als de auto van zichzelf neutraal drift, dan wel ja.

Polo is af-fabriek onderstuurd, dus zou je met voor een bredere sporing minder onderstuur moeten hebben.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 15:21:09 »
moet zeggen in lange door draaiers ,geeft de polo te kennen dat ie zijn kont gaat zetten ,nadat ie licht is begonne te glijden over de voorwielen ,waarop je iets lift .,hierna is het volgas met minder sturen de bocht verder door .
let wel dit is met goede verlaging en niet die bedspiralen fietspomp combinatie die er standaard onder zit .want daarmee geeft ie zich gelijk over en gaat op zijn rug liggen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 15:25:09 »
Je schijnt er het weggedrag mee te kunnen beinvloeden idd:

Overstuur: achter breder spoor.

Onder stuur: voor breder spoor.

bei overstuur(glijden van de achterwielen ) zou je eigenlijk volgens dennis dus achter een breder spoor moetn hebben en bij onder stuur andersom
eigen lijk is dit andersom .smal spoor voor is glijden over de voor wielen
en als de auto goed geballanceerd is heb je bij gelijkspoor een neutrale drift
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #19 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 16:47:25 »
ok, jullie hebben een discussie over verschillende sporen etc, maar wat moet ik doen in mijn geval???

IS 25 MM VOLDOENDE OM MIJN WIEL OP DE CENTREERRING TE LEGGEN???
ach, het is een lifestyle....

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #20 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 16:50:23 »
je mag maximaal 1%van de totale originele spoorbreedte verbreden.
 2,5 mm zou net kunnen voor het draagvlak,van de centreerring.achter zou ik dan wel ook mee verbreden ,anders is het geen pan en klopt de wegligging niet in de bochten

hiero ,zal mezelf ff quoten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #21 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 17:35:06 »
hee serge!

je hebt het over 2,5 mm     maar je bedoelt 25 mm toch?

Aan de voorkant ga ik dat dus doen, maar het probleem met de achterkant is dat ik origineel al bijna geen ruimte over heb, en als ik 75 mm ga verbreden valt mijn centreerring aan de achterkant in het niets, dan houd ik dus niets meer over.

Ik kan uit jullie discussie niet opmaken of het nu wel verstandig is om achter te verbreden, of dat noodzakelijk is voor een goede weglegging?

Wat moet ik nu dus met de achterkant?  -dunno-
ach, het is een lifestyle....

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #22 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 18:02:16 »
je hebt het zel;f eerst over 0,25cm
das dus 2,5 mm

als ik jouw was zou ik eerst maar eens een schuif maat gaan pakken ,want je begint nu wel erg veel maten door elkaar te halen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #23 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 18:39:26 »
oh shit!!

Je hebt gelijk, het is inderdaad 2,5 mm! hahahah ! zat ff met 1 cm : 100 mm in mijn hoofd!!

Ik ben een beetje dommig....

hahah sorry!

Voor de duidelijkheid. Ik ga dus een verbreder van 7,5 mm maken en houd 2,5 mm over op mijn centreerring.

Kun je me vertellen hoe ik het aan moet pakken met de achteras?
ach, het is een lifestyle....

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #24 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 18:41:04 »
net zoveel verbreden als voor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #25 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 18:43:50 »
Om heel eerlijk te zijn snap ik de ophef niet...
Ik heb 4 van die schijven gehaalt, hoefde alleen met de staalborsten ff de corosie en rotzooi van de naaf te schrapen, de centreer ring dus, en daat schoof mijn spacer overheen, en aan mijn spacer zit gewoon weer precies de zelfde centreer ring als aan de auto, dus daar ging de velg weer precies overheen bij bij...

Is het niet veel handiger om gewoon zulke te kopen???
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #26 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 18:49:15 »
jawel, dat zou makkelijker zijn, maar omdat ik de extra krachten wil beperken op heel het stuurgebeuren wil ik een minimale verbreding, welke op 7,5 mm zou komen.

Als ik 7,5 mm verbreed dan is het onmogelijk om verbreders te maken waarbij ik een extra centreerring heb op de verbreder zelf. dat past gewoon heel moeilijk.

Je hebt me wel een het denken gezet, nu heb ik een paar vraagjes voor jou.

1) hoe breed zijn jou verbreders en hoe diep is het gat waar de originele ring in valt?
2) hoe rijd jouw auto na het verbreden?
3) waarom heb je uberhaupt moeten verbreden?
4) heb je extra slijtage gemerkt?

Alvast bedankt. martijn
ach, het is een lifestyle....

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #27 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 20:47:35 »
Waarom wil je eigenlijk verbreden? ??
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #28 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 20:56:03 »
ik wil verbreden omdat ik het moet.

Ik heb er vorig jaar lichtmetalo's op gelegd, maar omdat mijn rempartij al vrij oud was kon ik met licht slijpwerk toch de velg monteren, ondanks een niet-kloppende ET-waarde.

Vorige week heb ik nieuwe remschijven en blokken erop laten leggen en hierdoor is de hele rempartij verder naar buiten gekomen, wat dus resulteerde in het feit dat mijn velgen er niet meer op paste!!

super fok dus! Maar goed, dat probleem probeer ik nu op te lossen door spacers ertussen te plaatsen.

Vandaar!!

MAar nielzz, kun je mijn vragen even beantwoorden bitte? ik ben nieuwsgierig hoe breed ze moeten zijn om de originele centreerring 'op te heffen'
ach, het is een lifestyle....

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Centreerring wegslijpen een optie?
« Reactie #29 Gepost op: di, 12 apr 2005, 11:43:38 »
niels heeft volgens zeggen:15mm per kant.
komt dus op 3cm op de achteras.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2