vandaag verder ge-stript. Wat een (kabelboom)bende! Dat ie niet veel eerder is uitgefikt!
Gelukkig (naja, niet dat ik er erg veel mee opschiet) staat er deze maand in de oldtimermarkt een artikel over kabelboomherstellen.
Tips om te volgen om tot deze wirwar te komen:
- Zijknippers 'af dealer' kunnen gewoon met scotchblokjes worden aangesloten
- Termoschakelaar van de radiateur kan je overbruggen met een schakelaar in het dash.
- Termoschakelaar kan je vervolgens vervangen en de overbrugkabeltjes terug omleiden tot voorgloeisysteem op de zelfde schakelaar in het dash
- Brandstofvoorverwarming met lange kabels een aangegoten stekkers/relaisblokjes gewoon zo laten: vooral niet inkorten. Gewoon oprollen en wegmoffelen
- Contactgeschakelde plus tak je bij de ruitenwissermotor af,. waarom eigenlijk? geen idee. hergebruik voor gloeisysteem
- W-aansluiting en dynamo draad werkt bij diesel anders dan bij benzine. Omschakelen via extra draadje, door de watervangbak
- Kabelboom van latere polo werkt minder prettig ivm enkele ruitensproeierpomp voor zowel voor en anderkant. Ontbrekende massa tappen we af van.. jawel: koplamp
- Oliedruk en olietemperatuursensor leiden we via 1 en dezelfde thule naar binnen, maar we stoppen daarnaast ook de drukmeter (G-lader) en de brandstofdruk ( diesel) leiding door. Persen we d'r nog een antenne kabel bij?
- Geen zwarte draad over? kroonsteentje naar bruin!
- Geen auto'draad' over? Stukkie 220v platte snoer doet het ook prima!
- Geen krimptang? Knijpen we m toch met een tang vast!
- Geen stekker? geen kroonsteentje? zelfs geen ducttape? afplak(schilders)tape werkt ook prima!
ARCH!
Watervangbak dus nog niet he-le-maal leeg, maar wel een eindje opgeschoten. Zekeringkast ligt eruit, verlichtingskabelboom eruit, motorkabelboom gedeelte er nog in.
Ben erg benieuwd of en hoe ik de motorkabelboom ga bouwen: waarschijnlijk in de weer opgebouwde auto heel langzaam aan.. D'r zijn zoveel extra verbindingen..
Nog zo'n mooie:
Leest u mee?
- Kabeltje voor massa ruitensproeier
- Driepolige termoschakelaar verbinding uitgebreid
- spatbordknipperlicht scotchblokje
- veelste lange slangklem intercoolerbuis
Wat u nog niet ziet:
- volledig overbodige bedrading bobine ( bobine? diesel? )
-----
Onder de motorkap overigens ook al enigzins begonnen met strippen; eerste stapjes voor de motoruitbouw zijn gezet. G-lader zal spoedig naar de schoorsteenmantel verhuizen
Zit goed in de olie! Luchtfilter, branstoffilter; hier en daar wat klein spul... morgen wegens semi-verplicht-vrije-dag weer verder.