Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 208361 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #45 Gepost op: vr, 19 mei 2006, 13:35:31 »
Onderste bouten voor de schokbrekers gooiden flink wat roet in t eten: 02.00u thuis. Hoezo? NIET los te krijgen! Moertjes draaien er zo vanaf, maar de bouten zelf zaten compleet vast gerot in de schokdemper. Zelfs 'uren' hameren met de luchtsleutel mocht niet baten: slagen worden door het rubber opgevangen :(

Bekend verhaal: ijzerzaagje lossen, in de as weer vasthaken en zagen maar.


Bak schoonmaken: ik zeg remmenreiniger -naughty-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #46 Gepost op: vr, 19 mei 2006, 14:59:13 »
Bekend verhaal: ijzerzaagje lossen, in de as weer vasthaken en zagen maar.


Bak schoonmaken: ik zeg remmenreiniger -naughty-

Psies, in combi met een koperborstel gaat dat ook goed.

Sja, als de dempers weer gebruikt moeten worden is het toch wel erg lastig om de bouten los te zagen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #47 Gepost op: vr, 19 mei 2006, 15:57:34 »
Jups..  RDW schokdempers he...d'r komt uiteindelijk weer gewoon een verkort setje onder....

Maar goed: Tip van meester M; bout met flink kopervet gemonteerd: blijft t lekker gangbaar!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #48 Gepost op: di, 23 mei 2006, 09:07:18 »
Citaat
Bak schoonmaken: ik zeg remmenreiniger  


geprobeerd met borstel, maar in de hoekjes en gaatjes kwam ik niet goed, ik had een ontvetter van een buurman die bij de spoorwegen werkt, dat was pas fijn spul maar is nu jammer genoeg op  -moon- ...

tzit echt erin gevreten denk ik....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #49 Gepost op: di, 23 mei 2006, 13:24:12 »
Hoekjes en gaatjes met oud verfkwastje ging bij mij wel redelijk

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #50 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 17:52:48 »
SOW!!   jaap goed aan de schoonmaak -thumbsup-

En de schade aande bak verteld toch dat dit het originele blok is, dus de kilometerstand klopt dan wel....
GROTER is niet altijd beter

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #51 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 10:39:22 »
En weer wat verder:

Gisteravond gewisseld:
Vooras.
- Dieselvoorpoten (versterkte dempers, zwaardere veren, latere versterkte veerpoot)
- Dieselaandrijfassen (dikke, holle lange as, dikkere korte as)
- 5-bak stabilisatorstang
- nieuwe remschijven (naja: zo goed als nieuw)

Todo: Remmen!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #52 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 11:41:42 »
Goed bezig! Ik zie de zwarte roetwolk al richting denemarken zoefen  :D  Jaap rijd NIET vooraan :P  :)
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #53 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 12:04:35 »
Roetwolk OF fituurlucht XL ?  -naughty-

Maar idd in beide gevallen graag als bezemwagen.... :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #54 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 12:48:50 »
Duh!

even voor de duidelijkheid: mijn roetstop gaat wel gewoon werken jah... :)

Kan t in mijn functie als luchthygienist niet echt maken om enorme bakken PM10 stof de lucht in te gaan blazen.. (alhoewel: blijf ik wel aan het werk).

Achteraansluiten vind ik echter geen probleem hoor..  hoop dat ik t haal..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #55 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 13:00:02 »
Allemaal leuk en aardig, maar wie navigeert er dan? -moon-
I will vote for Sjampoo -sturen-
Maar idd: hoop dat alles lukt voor die tijd -thumbsup-  -klus-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #56 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 13:02:26 »
Ik kan in mijn functie al agent toch ook niet de groene Plo rijden? En ik doe het toch, zelfs naar mn werk  :D

Ik kan ook prima kaartlezen  -nana-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #57 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 14:56:59 »
Allemaal leuk en aardig, maar wie navigeert er dan? -moon-
I will vote for Sjampoo -sturen-
Maar idd: hoop dat alles lukt voor die tijd -thumbsup-  -klus-

Hebben we die dan nog nodig? De weg kennen we ondertussen toch wel...  -sturen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #58 Gepost op: zo, 28 mei 2006, 23:08:37 »
QUDT..

Vandaag ontdekt dat t inlaatspruitstuk van de MN diesel is gebroken bij de ophanging van de pomp...

OF het is nog te lassen, OF het spruitstuk moet van de 1.4 over.. OF de 1.4 gaat erin voor de keuring (en de 1.3 gaat uitelkaar..

liefst laat ik de 1.4 ongemoeid; die doet t namelijk zeker nog. De 1.3 deed het al niet meer bij uitbouwen (oorzaak onbekend)...

maar of de RDW erin trapt met een 1.4 in t vooronder? denk t niet..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #59 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 11:04:45 »
Minder Qudt:

Gisteravond 't blok maar eens uit de auto getrokken.. Kapje d'r af: mwaoh: valt nog wel mee. 't inlaatspruitstuk van een diesel is duidelijk ontworpen in de tijd dat aluminium gratis was... Lomp XL.

Maar goed:
Deze 1.3 MN komt uit
deze auto.. en u leest t goed: defecte motor.

Mark was destijds volledig overtuigd dat t allemaal nog wel goed zou komen:



Nadat 't spul achteruit de kofferbak was gehaald, de boel in de takel gehangen, bak eraan, startmotor erop,. kannetje diesel d'r bij et voila: een 'start-bare motor.

Even richting toekomstige motorruim gehangen, en alvast kennis laten maken met de accu...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken